Ke kontroverznímu rozhodnutí je vedla předpověď, podle níž mělo být později lepší počasí. V tu dobu byly podmínky stále velmi špatné. Piloti během kroužení hodnotili množství vody jako stejné, nicméně chtěli závodit. Proto když bylo ohlášeno další přerušení, tak se začalo z tribun bučení a negativní komentáře. Podle Nikiho Laudy jury tím učinila dokonce to nejhorší rozhodnutí, jaké kdy v F1 zažil.
Ale podle zákulisních zdrojů důvodem nebylo to, že by byla trať pro závodění příliš mokrá, ale právě předpověď, podle níž se mělo počasí na chvíli ještě zhoršit. A komisaři si přáli, aby se zbývající část Velké ceny Brazílie odjela za lepších podmínek, aniž by ji musel ukončit časový limit - k tomu podle nich zbývalo stále dost prostoru.
Jednoduše se snažili se vybrat to nejlepší okno. Cítili, že pro diváky to bude lepší, než pak riskovat další přerušení. Vozy povolaly před tím nejhorším deštěm během safety car fáze znovu do boxů, aby se pak mohlo naplno závodit. Jejich rozhodnutí se nakonec ukázalo být správné, protože se zbytek odjel v plném rozsahu a safety car se objevil jen kvůli nehodám.
Šéf Red Bullu Christian Horner připustil, že FIA byla v nezáviděníhodné pozici. Ředitel závodu Charlie Whiting podle něj ale učinil ta správná rozhodnutí: "Můžete pochopit, že představitelé se dnes pohybovali na hraně, bylo to pro ně fakt těžké. Byli rozumní, mysleli neustále na bezpečnost jezdců. Skvělé bylo, že velkou cenu nakonec rozjeli a my jsme sledovali fantastické závodění. Moc dobré!"