Třiadvacetiletý Seveřan prodělal při poslední Grand Prix v neděli na belgické trati Spa-Francorchamps nehodu, po níž sice vypadal relativně v pořádku, po kontrole přímo ve zdravotnickém centru na okruhu s ohledem na povahu zranění putoval na důkladnější prohlídku do nemocnice ve Verviers. Absolvoval rentgeny a magnetickou rezonanci, původní podezření na zlomeninu levého kotníku bylo upřesněno na těžké pohmoždění a ještě téhož večera byl Magnussen propuštěn.
V pondělí následovaly další kontroly s cílem zjistit jeho schopnost startovat v dalším závodě, kterým je Grand Prix Itálie v následujícím víkendu. Nejde jenom o zraněné místo, ale také o celkový stav pilota, protože dopad nehody se může v určitých případech projevit až za několik dnů. Jako příklad můžeme uvést třeba těžkou nehodu Carlose Reutemanna ve španělské Jaramě v roce 1978, který přestál nehodu v závodě relativně bez problémů, ale po třech dnech se dostavily nevolnosti, bolesti hlavy, problémy se žaludkem a částečné poruchy rovnováhy.
"Cítím se mnohem lépe, což je velmi dobrá zpráva. Absolvoval jsem několik kontrol, které ukázaly, že bych měl být pro závod na Monze fit, proto jsem si jist, že se tento víkend v kokpitu objevím. V Belgii jsme podali velice dobrý výkon, chvíli jsme figurovali i v první desítce, což bychom v Itálii rádi zopakovali," řekl o svém stavu Magnussen.
Stejně jako v případě Fernanda Alonsa po nehodě v Austrálii rozhodne o Magnussenově účasti v Grand Prix Itálie lékařský delegát FIA přímo v dějišti okruhu už zítra, tedy ve čtvrtek po důkladné lékařské kontrole. Pokud by Magnussen neprošel, bude muset Renault řešit otázku náhradníka, protože původní třetí pilot Esteban Ocon byl po zbytek sezóny "zapůjčen" týmu Manor.