Italská stáj začala sezónu s ambicí skončit do pátého místa v šampionátu konstruktérů, po Velké ceně Belgie ale klesla ze šesté příčky na sedmou za McLaren. Sainz letos potřetí nedokončil závod a jeho týmový kolega Daniil Kvjat dojel až jako čtrnáctý, proto ve druhém podniku po sobě nezískali ani bod.
Toro Rosso vědělo, že to v s přibývajícími závody budou mít těží, protože jako jediní nastupují s rok starou pohonnou jednotkou, kterou Ferrari už nevyvíjí, zatímco soupeři se těší z neustálých novinek zvyšující výkon a efektivitu jejich motorů. Nad Hondou přesto mají v počtu koní znatelně navrch a ke zlepšení nepomáhají ani novinky.
Nový aerodynamický balík, který před letní přestávkou přivezli do Německa, podle Sainze předpokládaný pokrok nepřinesl: "Samozřejmě máme omezení na straně pohonné jednotky, ale to jsme čekali a připravovali se na to. Na Hockenheim jsme přivezli vylepšení, abychom kompenzovali výkon, který ztrácíme, jenže to vypadá, jako by nám to od Maďarska nefungovalo tak, jak by mělo."
"Momentálně v týmu panují otazníky nad tím, proč nedosahujeme pokroků ve výkonnosti. Hockenheim pro nás neměl být tak náročnou tratí, opravdu byl podobný tomu tady [Belgii]. Koukáme na data a vidíme, že v zatáčkách nepodáváme takové výkony, jako jsme podávali. Tým to prošetří a snad přijde s řešením," doufá španělský mladík.
Nový aerodynamický balík zahrnoval novou podlahu, přední křídlo a brzdové kanálky. Zdá se však, že Toro Rosso z nich na trati nedokáže dostat potřebnou výkonnost: "Já ten balík vůbec neobviňuji. Může to být něco, co nedokážeme rozpoznat v datech."
"Stejným způsobem, jako nikdo nerozumí pneumatikám Pirelli, tak to může být velmi náročné zjistit i s aerodynamikou auta. Takže to nebudu vůbec klást za vinu tomu balíku, musíme se ale na něj podívat, protože v posledních dvou závodech jsme přišli o spoustu výkonnosti," připouští Sainz.
Jeho týmový kolega Kvjat k tomu dodal: "Z mé strany nemám vysvětlení, a pokud jde o inženýry, ti mezi závody mají opravdu málo času. Udělají ale maximum, aby to analyzovali a s něčím přišli. Obvykle jsme dokázali něco z rychlosti na rovinkách získat v zatáčkách, ale teď neustále všude ztrácíme trochu."