Carlos Sainz jr. přiznal po německém závodě, že největším handicapem je pohonná jednotka Ferrari. Očekávalo se to, protože od začátku sezóny bylo jasné, že tým z Faenzy bude závodit celý rok s neaktualizovanou verzí, což nebyl případ ostatních deseti týmů, které měly k dispozici aktualizované verze. V Německu tak poprvé v této sezóně došlo k situaci, kdy oba vozy Toro Rosso dojely do cíle, ale ani jeden na bodované pozici.
"Od samého začátku bylo jasné, že budeme v průběhu sezóny postupně ztrácet výkon, protože ostatní výrobci motorů své pohonné jednotky vylepšovali. Proto se nyní musíme zaměřit především na vývoj v oblasti šasi, pak už jenom budeme čekat, jak se zlepší agregáty dalších dodavatelů. Úpravou šasi jsme schopni dosáhnout určité vyrovnanosti," domnívá se šéf týmu Franz Tost.
Toro Rosso použilo nový aerodynamický balíček právě na Hockenheimu a Tost je přesvědčen, že díky tomu je možné po letní přestávce dosáhnout většího výkonu.
"Aktualizace fungovaly, přestože jsme v Německu nebyli spokojeni s výsledkem. Ale se změnou to nemělo nic společného. Ve všech datech, která máme k dispozici, je velmi vysoká korelace, proto si můžeme říci, že to funguje. Zbytek se projeví v druhé polovině sezóny. Samozřejmě už se plně soustředíme na přípravu vozu pro následující sezónu, ale některé drobné úpravy ještě přijdou," dodává Tost.
Jestliže mělo Toro Rosso v plánu zaútočit na pátou příčku v Poháru konstruktérů, nyní je v ohrožení i jeho šestá pozice, na kterou se tlačí McLaren, ztrácí pouhé tři body.
"Z toho důvodu asi mnoho lidí v Toro Rosso neprojevuje velké nadšení. Navíc je zřejmé, že zásadní vývojové práce na voze nebudou následovat, takže to, co jsme viděli v Německu, by mohl být trend pro druhou polovinu sezóny. S McLarenem za zády to bude těžké. Určitě na tom bude lépe na tratích jako Spa nebo Monza, my bychom zase mohli mít navrch v Singapuru," hodnotí vyhlídky týmu Carlos Sainz jr.
Nicméně Franz Tost je nadále přesvědčen, že Toro Rosso má dobré šasi a to mu dává dobrý vstupní kapitál pro rok 2017, kdy opět přejde na motor Renault. "Do příštího roku vyhlížím optimisticky, budeme stejně konkurenceschopní jako letos. Náš podvozek je jedním ze tří nejlepších na startovním roštu. Také úzce spolupracujeme s Red Bull Technologies v oblasti kompletní převodovky, vestaveb, hydrauliky a jejích části přesně v rámci povolených pravidel," uzavírá Tost.