DISKUZE K ČLÁNKU Rosberg dostal penalizaci, klesá v pořadí (+ upravené pořadí), Mercedes zvažoval odvolání

To, co se všeobecně očekávalo, se stává skutkem. Nico Rosberg, který dokončil závod s šestivteřinovou ztrátou na svého kolegu Hamiltona, byl vyšetřován kvůli porušení pravidel ohledně radiové komunikace.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rosberg dostal penalizaci, klesá v pořadí (+ upravené pořadí), Mercedes zvažoval odvolání

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 11.07.2016 21:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 10.07.2016 20:07
Rovněž nehodlám Nica nijak obhajovat a dalo by se… »
» Meteor (Hlasovali 3 lidé) 10.07.2016 20:23
Mě přijde více pravděpodobné, že o porušení… »
» Easy (Hlasovali 3 lidé) 10.07.2016 21:14
Myslím, že diskuse má smysl právě v tom, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Easy

Easy

82.144.151.XXX
K čemu je ale zákaz, resp. omezení radiokomunikace? Jestliže se to dá obcházet cedulí na cílové rovince... Ano, není to hned, ale lepší jak drátem do oka. A co autodiagnostika vozu, kdy by se na displeji volantu objevila varovná hláška? Podle mého názoru buď auta zjednodušit, nebo se na celý zákaz komunikace vykašlat.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

89.176.140.XXX
Tohle je prostě na prd.

Jak má pilot z daných instrukcí pochopit, že nemá používat konkrétní rychlostní stupeň? Hm?

Kombinací, co se může stát s autem, je prostě příliš mnoho a podle pár údajů na displeji má pilot daleko těžší (neskutečně) práci než inženýři (kteří to podle mě taky nedají vždy "zpaměti"). Jo a navíc řídí F1.

Souhlasím se Sky, chcete předat něco extra? Dejte to na pitboard.

Každopádně, i po těchto závodech souhlasím, že by týmy něměly dávat jezdcům informace o stopě, rychlostním stupni, jízdě kolegy apod.

Bez debat.

Další varianta je všchno zjednodušit zpět do 90. let. Což moc nejde. Tak udělejte rozumné (srozumitelné) pravidla.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

82.144.151.XXX
Mínuskovat můžete jakkoli chcete, ale přijde mi zvláštní, že info o přepnutí čudlu na volantu je průchozí, ale info o nevyužívání rychlostního stupně nikoli. Obojí přitom vedlo k tomu, aby nezničil převodovku.

Jestli měl inženýr říct "7. stupeň je v háji" a šmitec, tak tady už jde víc o slovíčkaření než závodění.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Meteor

Meteor

94.113.233.XXX
Mě přijde více pravděpodobné, že o porušení pravidel bylo jasno hned, ale nevěděli jak moc přísní mají být a než jednat unáhleně tak raději zasedli a poradili se. Nikdy není dobré, když se výsledky závodu mění několik hodin po jeho dokončení, ale někdy se to bohužel stává.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

82.144.151.XXX
To ano, psal jsem to už v dřívější diskusi. Podle toho pravidla jsem pochopil, že mu tým dal info, aby předešel škodám na voze, resp. tím dostal také info o aktuální závadě.

Ok, tak jako tak tohle mohli rozhodnout během závodu. Naštěstí se obsazení pódia nemění, jinak by to bylo hodně nefér. Zkrátka FIA tvoří pravidla, že se v nich za chvíli nevyzná ani prase.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
K tomu asi nemám co říct. Oni jsou tam od toho, aby prošly pravidla a rádio a vyřkly verdikt. Na rozdíl od Nicovy minulé penalizace v Rakousku, s touto problém nemám. 04

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

37.48.15.XXX
Rovněž nehodlám Nica nijak obhajovat a dalo by se říct, že s penalizací i souhlasím. Ale moje mínění o FIA je dlouhodobě velmi špatné a toto je jen další potvrzení. Mají velký problém udělat jednoduchá srozumitelná pravidla. A to jak technická, tak závodní.

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Meteor

Meteor

94.113.233.XXX
Já to pochopil tak, že informace o problému s převodovkou a jak přenastavit auto, aby jelo dál FIA schválila, ale udělila penalizaci za informaci o tom, že nemá používat 7 stupeň a má řadit přes něj. To už byla rada jak řídit auto a to už je zakázáno.

EDIT: Vámi citované pravidlo dle té * udává, že daná informace je jediná, která smí být poskytnuta před startem závodu. Nikoliv, že smí být poskytnuta jen před startem závodu a pak už ne. Tzn. o kritickém problému může být jezdec informován kdykoliv, ale zatímco veze auto na start je to jediná věc, kterou mu může tým říct a jinak musí zachovávat rádiový klid.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

82.144.151.XXX
Tak teď už vážně nerozumím výkladu pravidel FIA !

Ještě jednou výběr z povolených informací:
1. Indication of a critical problem with the car, e.g. puncture warning or damage.*
* indicates these are the only messages that may be passed to the driver whilst he is in the car and on the track, from the time the car leaves the garage for the first time after the pit lane is open on the day of the race until the start of the race.
28. Information concerning damage to the car.

Takže proč něco povolují a pak to trestají? Nejde mi o obhajobu Rosberga, ale princip... FIA po několika hodinách vydá takové amatérské, nicneříkající prohlášení. To asi někdo někde vyhledal šablonu formuláře... 02

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama