DISKUZE K ČLÁNKU Rosberg dostal penalizaci, klesá v pořadí (+ upravené pořadí), Mercedes zvažoval odvolání
To, co se všeobecně očekávalo, se stává skutkem. Nico Rosberg, který dokončil závod s šestivteřinovou ztrátou na svého kolegu Hamiltona, byl vyšetřován kvůli porušení pravidel ohledně radiové komunikace.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Rosberg dostal penalizaci, klesá v pořadí (+ upravené pořadí), Mercedes zvažoval odvolání
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Easy
20:45 10.07.2016 82.144.151.XXX
K čemu je ale zákaz, resp. omezení radiokomunikace? Jestliže se to dá obcházet cedulí na cílové rovince... Ano, není to hned, ale lepší jak drátem do oka. A co autodiagnostika vozu, kdy by se na displeji volantu objevila varovná hláška? Podle mého názoru buď auta zjednodušit, nebo se na celý zákaz komunikace vykašlat.
hixaxon
20:39 10.07.2016 89.176.140.XXX
Tohle je prostě na prd.
Jak má pilot z daných instrukcí pochopit, že nemá používat konkrétní rychlostní stupeň? Hm?
Kombinací, co se může stát s autem, je prostě příliš mnoho a podle pár údajů na displeji má pilot daleko těžší (neskutečně) práci než inženýři (kteří to podle mě taky nedají vždy "zpaměti"). Jo a navíc řídí F1.
Souhlasím se Sky, chcete předat něco extra? Dejte to na pitboard.
Každopádně, i po těchto závodech souhlasím, že by týmy něměly dávat jezdcům informace o stopě, rychlostním stupni, jízdě kolegy apod.
Bez debat.
Další varianta je všchno zjednodušit zpět do 90. let. Což moc nejde. Tak udělejte rozumné (srozumitelné) pravidla.
Jak má pilot z daných instrukcí pochopit, že nemá používat konkrétní rychlostní stupeň? Hm?
Kombinací, co se může stát s autem, je prostě příliš mnoho a podle pár údajů na displeji má pilot daleko těžší (neskutečně) práci než inženýři (kteří to podle mě taky nedají vždy "zpaměti"). Jo a navíc řídí F1.
Souhlasím se Sky, chcete předat něco extra? Dejte to na pitboard.
Každopádně, i po těchto závodech souhlasím, že by týmy něměly dávat jezdcům informace o stopě, rychlostním stupni, jízdě kolegy apod.
Bez debat.
Další varianta je všchno zjednodušit zpět do 90. let. Což moc nejde. Tak udělejte rozumné (srozumitelné) pravidla.
Easy
20:32 10.07.2016 82.144.151.XXX
Mínuskovat můžete jakkoli chcete, ale přijde mi zvláštní, že info o přepnutí čudlu na volantu je průchozí, ale info o nevyužívání rychlostního stupně nikoli. Obojí přitom vedlo k tomu, aby nezničil převodovku.
Jestli měl inženýr říct "7. stupeň je v háji" a šmitec, tak tady už jde víc o slovíčkaření než závodění.
Jestli měl inženýr říct "7. stupeň je v háji" a šmitec, tak tady už jde víc o slovíčkaření než závodění.
Meteor
20:23 10.07.2016 94.113.233.XXX
Mě přijde více pravděpodobné, že o porušení pravidel bylo jasno hned, ale nevěděli jak moc přísní mají být a než jednat unáhleně tak raději zasedli a poradili se. Nikdy není dobré, když se výsledky závodu mění několik hodin po jeho dokončení, ale někdy se to bohužel stává.
Easy
20:16 10.07.2016 82.144.151.XXX
To ano, psal jsem to už v dřívější diskusi. Podle toho pravidla jsem pochopil, že mu tým dal info, aby předešel škodám na voze, resp. tím dostal také info o aktuální závadě.
Ok, tak jako tak tohle mohli rozhodnout během závodu. Naštěstí se obsazení pódia nemění, jinak by to bylo hodně nefér. Zkrátka FIA tvoří pravidla, že se v nich za chvíli nevyzná ani prase.
Ok, tak jako tak tohle mohli rozhodnout během závodu. Naštěstí se obsazení pódia nemění, jinak by to bylo hodně nefér. Zkrátka FIA tvoří pravidla, že se v nich za chvíli nevyzná ani prase.
tom11
20:07 10.07.2016 37.48.15.XXX
Rovněž nehodlám Nica nijak obhajovat a dalo by se říct, že s penalizací i souhlasím. Ale moje mínění o FIA je dlouhodobě velmi špatné a toto je jen další potvrzení. Mají velký problém udělat jednoduchá srozumitelná pravidla. A to jak technická, tak závodní.
Meteor
19:58 10.07.2016 94.113.233.XXX
Já to pochopil tak, že informace o problému s převodovkou a jak přenastavit auto, aby jelo dál FIA schválila, ale udělila penalizaci za informaci o tom, že nemá používat 7 stupeň a má řadit přes něj. To už byla rada jak řídit auto a to už je zakázáno.
EDIT: Vámi citované pravidlo dle té * udává, že daná informace je jediná, která smí být poskytnuta před startem závodu. Nikoliv, že smí být poskytnuta jen před startem závodu a pak už ne. Tzn. o kritickém problému může být jezdec informován kdykoliv, ale zatímco veze auto na start je to jediná věc, kterou mu může tým říct a jinak musí zachovávat rádiový klid.
EDIT: Vámi citované pravidlo dle té * udává, že daná informace je jediná, která smí být poskytnuta před startem závodu. Nikoliv, že smí být poskytnuta jen před startem závodu a pak už ne. Tzn. o kritickém problému může být jezdec informován kdykoliv, ale zatímco veze auto na start je to jediná věc, kterou mu může tým říct a jinak musí zachovávat rádiový klid.
Easy
19:49 10.07.2016 82.144.151.XXX
Tak teď už vážně nerozumím výkladu pravidel FIA !
Ještě jednou výběr z povolených informací:
1. Indication of a critical problem with the car, e.g. puncture warning or damage.*
* indicates these are the only messages that may be passed to the driver whilst he is in the car and on the track, from the time the car leaves the garage for the first time after the pit lane is open on the day of the race until the start of the race.
28. Information concerning damage to the car.
Takže proč něco povolují a pak to trestají? Nejde mi o obhajobu Rosberga, ale princip... FIA po několika hodinách vydá takové amatérské, nicneříkající prohlášení. To asi někdo někde vyhledal šablonu formuláře...
Ještě jednou výběr z povolených informací:
1. Indication of a critical problem with the car, e.g. puncture warning or damage.*
* indicates these are the only messages that may be passed to the driver whilst he is in the car and on the track, from the time the car leaves the garage for the first time after the pit lane is open on the day of the race until the start of the race.
28. Information concerning damage to the car.
Takže proč něco povolují a pak to trestají? Nejde mi o obhajobu Rosberga, ale princip... FIA po několika hodinách vydá takové amatérské, nicneříkající prohlášení. To asi někdo někde vyhledal šablonu formuláře...
Aktuálně
Poslední závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 23.06.2024
GP Špan?lska 66 kol (307.236 km)
Circuit de Catalunyadní | hod | min | sek