DISKUZE K ČLÁNKU Rosberg dostal penalizaci, klesá v pořadí (+ upravené pořadí), Mercedes zvažoval odvolání
To, co se všeobecně očekávalo, se stává skutkem. Nico Rosberg, který dokončil závod s šestivteřinovou ztrátou na svého kolegu Hamiltona, byl vyšetřován kvůli porušení pravidel ohledně radiové komunikace.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Rosberg dostal penalizaci, klesá v pořadí (+ upravené pořadí), Mercedes zvažoval odvolání
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepan
06:22 11.07.2016 89.24.157.XXXSoučasný stav je pitomost nejvyššího řádu. Přesně to vyjádřil Alonso, když řekl, že sice mají auta, která jsou složitá jako kosmické lodě, ale nemají v průběhu závodu dostatek informací k tomu, aby ta auta dokázali co možná nejlépe využít. Už se letos stalo, že pilot nemohl dostat informace a díky tomu nemohl bojovat o vítězství. A co až někdo, díky nedostatku informací, zapříčiní havárii, při které dojde ke zraněním nebo úmrtím? Co pak udělá slavná FIA? Už by měl konečně někdo vymést ten Augiášův chlív a ty senilní magory povyhazovat než se stane nějaký velký průser. -
uzivatel001983
23:10 10.07.2016 93.99.5.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
Alfred
21:09 10.07.2016 78.41.168.XXXMyslím že celá diskuze postráda smysl. V minulém závodě nedojel Pérez kvůli brzdám a zídka na dotaz ředitelství závodu měla zakázáno jezdci cokoli sdělit....a FIA včera, dle mého docela dost dlouho před závodem sdělila že porušení bude trestat, nikoliv pouze napomínat. I kdyby část radiokomunikace nespadala pod zákaz, o čemž tedy pochybuji, tak přímá odpověď na jasnou otázku jak má řadit už pod zákaz spadá zcela jasně. No a konec konců penalizace 10 sekund není zase žádná likvidační pálka, zvláště u Mercedesu, nemluvě o tom, že takhle si za 10 sekundové penále odnesl Rosberg 15 bodů místo možné velké nuly.
Nedá mi to a rád bych se zeptal rocka, jestli je Rosberg takový kovaný intelektuál když v Baku byl za šikulu jen proto že po oznámení týmu o špatně nakonfigurovaném modu mu stačilo na přepínačích vzít poslední změnu zpátky a dnes nevěděl jak řadit. Přitom Rosberg není první ani poslední jezdec který absolvoval část závodu bez jednoho rychlostného stupňe....někteří tak jeli dokonce i v době, kdy rádio nebylo vůbec.-
-
-
-
Alfred
21:42 10.07.2016 78.41.168.XXXJenže tým sdělil zcela konkrétně jaké má použít nastavení, tohle nebylo o slovíčkaření ale o zcela reálnem návodu ze zídky o setupu vozu a tedy zcela jasném porušení pravidel... z toho Easy bič opravdu neupleteš
Rosberg: Problém s převodovkou.
Ross: Pilot nastavení 1-0-1, šasi nastavení 0-1, šasi nastavení 0-1.
Ross: Nepoužívat sedmý převodový stupeň, Nico, vyhni se použití sedmého rychlostního stupně.
Rosberg: Co to znamená, mám jít přes něj?
Ross: Nico, potvrď, je třeba řadit skrz něj. Potvrď, je třeba řadit skrz něj.
Zdroj: [odkaz na stránku]
-
Easy
21:57 10.07.2016 82.144.151.XXXNechci plést žádný bič
Jenom to vyjádření FIA je dost mlhavé a nestanovuje hranici v uvedené komunikaci, co přesně bylo špatně:
"Po pečlivém zvážení záležitosti ze strany sportovních komisařů bylo shledáno, že tým dal pilotovi určité pokyny, které nebyly v rozporu s techickými pravidly 014-16. Nicméně sportovní komisaři v dalším šetření zjistili, že následné informace nebyly podle technických směrnic povolené a nacházejí se v rozporu s článkem 27.1 Všeobecných sportovních pravidel nařizujících, že pilot musí sám a bez pomoci ovládat svůj vůz," zní zdůvodnění Rosbergovy penalizace.
Ten popis kolem nastavení setupu by ještě bylo tolerováno (dokonce asi i info o nefunkčním stupni), ale to dál už ne?
Už jsem z toho dneska unavenej, zas tak často se diskusí neúčastním a k tomu to ťukání na mobilu
-
-
-
-
-
Easy
21:18 10.07.2016 82.144.151.XXXA aby bylo jasno, vůbec mi tady (a po celou dobu) nejde o obhajobu Nica. Dle ikonky je určitě jasné, komu fandím především a že po dnešku jsem spolknul další hořkou pilulku.
Ale nedá mi spát FIA a řešení mnohdy podobných incidentů různým způsobem.
-
-
Easy
19:49 10.07.2016 82.144.151.XXXTak teď už vážně nerozumím výkladu pravidel FIA !
Ještě jednou výběr z povolených informací:
1. Indication of a critical problem with the car, e.g. puncture warning or damage.*
* indicates these are the only messages that may be passed to the driver whilst he is in the car and on the track, from the time the car leaves the garage for the first time after the pit lane is open on the day of the race until the start of the race.
28. Information concerning damage to the car.
Takže proč něco povolují a pak to trestají? Nejde mi o obhajobu Rosberga, ale princip... FIA po několika hodinách vydá takové amatérské, nicneříkající prohlášení. To asi někdo někde vyhledal šablonu formuláře...-
Meteor
19:58 10.07.2016 94.113.233.XXXJá to pochopil tak, že informace o problému s převodovkou a jak přenastavit auto, aby jelo dál FIA schválila, ale udělila penalizaci za informaci o tom, že nemá používat 7 stupeň a má řadit přes něj. To už byla rada jak řídit auto a to už je zakázáno.
EDIT: Vámi citované pravidlo dle té * udává, že daná informace je jediná, která smí být poskytnuta před startem závodu. Nikoliv, že smí být poskytnuta jen před startem závodu a pak už ne. Tzn. o kritickém problému může být jezdec informován kdykoliv, ale zatímco veze auto na start je to jediná věc, kterou mu může tým říct a jinak musí zachovávat rádiový klid.-
Easy
20:16 10.07.2016 82.144.151.XXXTo ano, psal jsem to už v dřívější diskusi. Podle toho pravidla jsem pochopil, že mu tým dal info, aby předešel škodám na voze, resp. tím dostal také info o aktuální závadě.
Ok, tak jako tak tohle mohli rozhodnout během závodu. Naštěstí se obsazení pódia nemění, jinak by to bylo hodně nefér. Zkrátka FIA tvoří pravidla, že se v nich za chvíli nevyzná ani prase.-
Meteor
20:23 10.07.2016 94.113.233.XXXMě přijde více pravděpodobné, že o porušení pravidel bylo jasno hned, ale nevěděli jak moc přísní mají být a než jednat unáhleně tak raději zasedli a poradili se. Nikdy není dobré, když se výsledky závodu mění několik hodin po jeho dokončení, ale někdy se to bohužel stává.
-
-
hixaxon
20:39 10.07.2016 89.176.140.XXXTohle je prostě na prd.
Jak má pilot z daných instrukcí pochopit, že nemá používat konkrétní rychlostní stupeň? Hm?
Kombinací, co se může stát s autem, je prostě příliš mnoho a podle pár údajů na displeji má pilot daleko těžší (neskutečně) práci než inženýři (kteří to podle mě taky nedají vždy "zpaměti"). Jo a navíc řídí F1.
Souhlasím se Sky, chcete předat něco extra? Dejte to na pitboard.
Každopádně, i po těchto závodech souhlasím, že by týmy něměly dávat jezdcům informace o stopě, rychlostním stupni, jízdě kolegy apod.
Bez debat.
Další varianta je všchno zjednodušit zpět do 90. let. Což moc nejde. Tak udělejte rozumné (srozumitelné) pravidla.-
Easy
20:45 10.07.2016 82.144.151.XXXK čemu je ale zákaz, resp. omezení radiokomunikace? Jestliže se to dá obcházet cedulí na cílové rovince... Ano, není to hned, ale lepší jak drátem do oka. A co autodiagnostika vozu, kdy by se na displeji volantu objevila varovná hláška? Podle mého názoru buď auta zjednodušit, nebo se na celý zákaz komunikace vykašlat.
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek