DISKUZE K ČLÁNKU Rosberg dostal penalizaci, klesá v pořadí (+ upravené pořadí), Mercedes zvažoval odvolání

To, co se všeobecně očekávalo, se stává skutkem. Nico Rosberg, který dokončil závod s šestivteřinovou ztrátou na svého kolegu Hamiltona, byl vyšetřován kvůli porušení pravidel ohledně radiové komunikace.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rosberg dostal penalizaci, klesá v pořadí (+ upravené pořadí), Mercedes zvažoval odvolání

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 11.07.2016 21:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 10.07.2016 20:07
Rovněž nehodlám Nica nijak obhajovat a dalo by se… »
» Meteor (Hlasovali 3 lidé) 10.07.2016 20:23
Mě přijde více pravděpodobné, že o porušení… »
» Easy (Hlasovali 3 lidé) 10.07.2016 21:14
Myslím, že diskuse má smysl právě v tom, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Současný stav je pitomost nejvyššího řádu. Přesně to vyjádřil Alonso, když řekl, že sice mají auta, která jsou složitá jako kosmické lodě, ale nemají v průběhu závodu dostatek informací k tomu, aby ta auta dokázali co možná nejlépe využít. Už se letos stalo, že pilot nemohl dostat informace a díky tomu nemohl bojovat o vítězství. A co až někdo, díky nedostatku informací, zapříčiní havárii, při které dojde ke zraněním nebo úmrtím? Co pak udělá slavná FIA? Už by měl konečně někdo vymést ten Augiášův chlív a ty senilní magory povyhazovat než se stane nějaký velký průser.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001983

    uzivatel001983

    93.99.5.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      No na Tour mají rozděleno předem kdo na to vítězství pojede v každém týmu. Jedničky z každého týmu si to můžou volně rozdat, jen k tomu potřbují i pomoc týmu. A ani ty jedničky nejsou dané na pevno. Viz Tinkoff.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Alfred

    Alfred

    78.41.168.XXX
    Myslím že celá diskuze postráda smysl. V minulém závodě nedojel Pérez kvůli brzdám a zídka na dotaz ředitelství závodu měla zakázáno jezdci cokoli sdělit....a FIA včera, dle mého docela dost dlouho před závodem sdělila že porušení bude trestat, nikoliv pouze napomínat. I kdyby část radiokomunikace nespadala pod zákaz, o čemž tedy pochybuji, tak přímá odpověď na jasnou otázku jak má řadit už pod zákaz spadá zcela jasně. No a konec konců penalizace 10 sekund není zase žádná likvidační pálka, zvláště u Mercedesu, nemluvě o tom, že takhle si za 10 sekundové penále odnesl Rosberg 15 bodů místo možné velké nuly.
    Nedá mi to a rád bych se zeptal rocka, jestli je Rosberg takový kovaný intelektuál když v Baku byl za šikulu jen proto že po oznámení týmu o špatně nakonfigurovaném modu mu stačilo na přepínačích vzít poslední změnu zpátky a dnes nevěděl jak řadit. Přitom Rosberg není první ani poslední jezdec který absolvoval část závodu bez jednoho rychlostného stupňe....někteří tak jeli dokonce i v době, kdy rádio nebylo vůbec.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      82.144.151.XXX
      Myslím, že diskuse má smysl právě v tom, že pravidla jsou napsána dost laxně a FIA jejich výklad a dodržování mění závod od závodu. Zajímalo by mě, jak by postupovali, kdyby ten inženýr řekl jen to, že 7. stupeň je mimo provoz?

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Alfred

        Alfred

        78.41.168.XXX
        Kdyby řekli pouze že je sedmička out, tak by nikdo nic netrestal, protože to snad Rosberg poznal i sám a nezazněl by tak návod jak má řídit vůz. Opravdu nechápu co je na tom tak těžko pochopitelného...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          82.144.151.XXX
          Na druhou stranu by bylo možné jezdce považovat za pitomce, kdybychom si mysleli, že info o nefunkčním rychlostním stupni by pochopil jinak než že ho nemá používat. V tomto případě jde skutečně o slovíčka.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            Alfred

            78.41.168.XXX
            Jenže tým sdělil zcela konkrétně jaké má použít nastavení, tohle nebylo o slovíčkaření ale o zcela reálnem návodu ze zídky o setupu vozu a tedy zcela jasném porušení pravidel... z toho Easy bič opravdu neupleteš
            Rosberg: Problém s převodovkou.

            Ross: Pilot nastavení 1-0-1, šasi nastavení 0-1, šasi nastavení 0-1.

            Ross: Nepoužívat sedmý převodový stupeň, Nico, vyhni se použití sedmého rychlostního stupně.

            Rosberg: Co to znamená, mám jít přes něj?

            Ross: Nico, potvrď, je třeba řadit skrz něj. Potvrď, je třeba řadit skrz něj.


            Zdroj: [odkaz na stránku]


            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Easy

              Easy

              82.144.151.XXX
              Nechci plést žádný bič 03

              Jenom to vyjádření FIA je dost mlhavé a nestanovuje hranici v uvedené komunikaci, co přesně bylo špatně:
              "Po pečlivém zvážení záležitosti ze strany sportovních komisařů bylo shledáno, že tým dal pilotovi určité pokyny, které nebyly v rozporu s techickými pravidly 014-16. Nicméně sportovní komisaři v dalším šetření zjistili, že následné informace nebyly podle technických směrnic povolené a nacházejí se v rozporu s článkem 27.1 Všeobecných sportovních pravidel nařizujících, že pilot musí sám a bez pomoci ovládat svůj vůz," zní zdůvodnění Rosbergovy penalizace.

              Ten popis kolem nastavení setupu by ještě bylo tolerováno (dokonce asi i info o nefunkčním stupni), ale to dál už ne?

              Už jsem z toho dneska unavenej, zas tak často se diskusí neúčastním a k tomu to ťukání na mobilu 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      82.144.151.XXX
      A aby bylo jasno, vůbec mi tady (a po celou dobu) nejde o obhajobu Nica. Dle ikonky je určitě jasné, komu fandím především a že po dnešku jsem spolknul další hořkou pilulku. 12

      Ale nedá mi spát FIA a řešení mnohdy podobných incidentů různým způsobem.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Jestli ten převod používat má nebo nesmí (jestli hrozí poškození celé převodovky) asi ví v boxech víc než pilot. Aspoň nemá problém otočit knoflík.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Easy

    Easy

    82.144.151.XXX
    Proč dle výkladu pravidel, že jezdec musí řídit vůz sám a bez pomoci, není specifikován zákaz informací o řazení a šlapání pedálů a vše ostatní kolem nastavení auta povolit? Jestliže informace o nastavení přepínače ničemu dle FIA neodporuje...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Easy

    Easy

    82.144.151.XXX
    Tak teď už vážně nerozumím výkladu pravidel FIA !

    Ještě jednou výběr z povolených informací:
    1. Indication of a critical problem with the car, e.g. puncture warning or damage.*
    * indicates these are the only messages that may be passed to the driver whilst he is in the car and on the track, from the time the car leaves the garage for the first time after the pit lane is open on the day of the race until the start of the race.
    28. Information concerning damage to the car.

    Takže proč něco povolují a pak to trestají? Nejde mi o obhajobu Rosberga, ale princip... FIA po několika hodinách vydá takové amatérské, nicneříkající prohlášení. To asi někdo někde vyhledal šablonu formuláře... 02

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Meteor

      Meteor

      94.113.233.XXX
      Já to pochopil tak, že informace o problému s převodovkou a jak přenastavit auto, aby jelo dál FIA schválila, ale udělila penalizaci za informaci o tom, že nemá používat 7 stupeň a má řadit přes něj. To už byla rada jak řídit auto a to už je zakázáno.

      EDIT: Vámi citované pravidlo dle té * udává, že daná informace je jediná, která smí být poskytnuta před startem závodu. Nikoliv, že smí být poskytnuta jen před startem závodu a pak už ne. Tzn. o kritickém problému může být jezdec informován kdykoliv, ale zatímco veze auto na start je to jediná věc, kterou mu může tým říct a jinak musí zachovávat rádiový klid.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        82.144.151.XXX
        To ano, psal jsem to už v dřívější diskusi. Podle toho pravidla jsem pochopil, že mu tým dal info, aby předešel škodám na voze, resp. tím dostal také info o aktuální závadě.

        Ok, tak jako tak tohle mohli rozhodnout během závodu. Naštěstí se obsazení pódia nemění, jinak by to bylo hodně nefér. Zkrátka FIA tvoří pravidla, že se v nich za chvíli nevyzná ani prase.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Meteor

          Meteor

          94.113.233.XXX
          Mě přijde více pravděpodobné, že o porušení pravidel bylo jasno hned, ale nevěděli jak moc přísní mají být a než jednat unáhleně tak raději zasedli a poradili se. Nikdy není dobré, když se výsledky závodu mění několik hodin po jeho dokončení, ale někdy se to bohužel stává.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            82.144.151.XXX
            Na druhou stranu by ta pravidla a jejich dodržování mělo být striktní. Neřešil bych stupeň přísnosti, protože pak se výklad pravidel bude vždy ohýbat dle potřeb.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • hixaxon

        hixaxon

        89.176.140.XXX
        Tohle je prostě na prd.

        Jak má pilot z daných instrukcí pochopit, že nemá používat konkrétní rychlostní stupeň? Hm?

        Kombinací, co se může stát s autem, je prostě příliš mnoho a podle pár údajů na displeji má pilot daleko těžší (neskutečně) práci než inženýři (kteří to podle mě taky nedají vždy "zpaměti"). Jo a navíc řídí F1.

        Souhlasím se Sky, chcete předat něco extra? Dejte to na pitboard.

        Každopádně, i po těchto závodech souhlasím, že by týmy něměly dávat jezdcům informace o stopě, rychlostním stupni, jízdě kolegy apod.

        Bez debat.

        Další varianta je všchno zjednodušit zpět do 90. let. Což moc nejde. Tak udělejte rozumné (srozumitelné) pravidla.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          82.144.151.XXX
          K čemu je ale zákaz, resp. omezení radiokomunikace? Jestliže se to dá obcházet cedulí na cílové rovince... Ano, není to hned, ale lepší jak drátem do oka. A co autodiagnostika vozu, kdy by se na displeji volantu objevila varovná hláška? Podle mého názoru buď auta zjednodušit, nebo se na celý zákaz komunikace vykašlat.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama