Víkend plný akce a proměnlivého počasí, během kterého čtyři různé týmy potkalo prasknutí zavěšení kvůli novým obrubníkům. "Reakce FIA na stížnosti byla jasná - udělejte auta silnější a řekněte jezdcům, aby přes ně nejezdili. A týmy se přizpůsobily," uvádí ve svém komentáři bývalý jezdec Martin Brundle.
Jak však dodává, piloti odpověděli jednoznačně s tím, že to nejde, protože ostatní to neudělají a budou rychlejší. "V závodě to bylo lepší, ale týmy nemohly říci svým jezdcům o problémech s brzdami. Není divu, že potřebujeme Halo systém ochrany kokpitu..." komentuje situaci Brit.
Ačkoliv prý nepršelo, i tak jsme viděli spoustu předjížděcích manévrů a nakonec dle jeho slov nevyhnutelný incident v podání Mercedesů. Lewis Hamilton měl jasno v tom, kdo je viníkem kolize v posledním kole a potvrdil, že byl po 21 kolech překvapen, když se objevil za svým týmovým kolegou Rosbergem. "Němcova strategie a její změna na dvě zastávky však po penalizaci a startu z šestého místa vyšla v jeho prospěch," popisuje Brundle.
Pozastavil se samozřejmě také nad explodující pneumatikou Sebastiana Vettela, která pro Mercedes znamenala druhou zastávku místo riskování dlouhé jízdy na jedné sadě. Mercedes pro své piloty zvolil jinou strategii, Rosberg vyjel na superměkké, Hamilton obul pomalejší měkkou sadu, která však déle vydrží.
"Toto rozhodnutí Hamilton zpochybnil, ale byl ujištěn, že měl lepší strategii pro dojezd do cíle a ukázalo se to být pravdou, neboť pneumatiky Rosberga ke konci jasně odcházely. V posledním kole Rosberg vyrazil do první zatáčky vnitřním obrubníkem, zatímco jeho pronásledovatel Hamilton měl dobrou rychlsot a využil ji při nájezdu. A zatímco Rosberg přirozeně bránil vnitřní stopu, Hamilton jel vnějškem, což je závodní stopa. Cítil, že se jeho týmový kolega jen tak nevzdá a nechal spoustu místa. Věděl, že se může dostat pod něj a zkusit to znovu ve třetí zatáčce," vysvětluje podle svého názoru incident dnešní komentátor SkySports.
"Nico je naštvaný, že se stal u komisařů viníkem on a cíti, že se na něj Lewis otočil. Upřímně řečeno, když jsem vše viděl z nejrůznějších úhlů, to je alarmující. Rosberg měl problém s brzdami a auto bylo v pasivním režimu, což znamená, že reagovaly jinak, nicméně on je tu za stejných podmínek použil třikrát ještě před incidentem. Nemohu si pomoci, ale myslím, že chtěl dál Lewisovi za vyučenou, chtěl mu vrátit pár štouchanců z minulosti, zastrašit jej a vyhrát závod. Chtěl mít náskok 31 bodů, ale kvůli špatné závodní síle má náskok jen 11," popisuje.
Dodává, že aby tato taktika fungovala, musí totiž dojít ke kontaktu koly a ne předního křídla a bočnice. Kvůli poškození auta potom začal Rosberg zpomalovat. "Hamilton jej předjel pod žlutými vlajkami, ale komisaři uvedli, že to je za této situace při výrazně zpomalujícím autě akceptovatelné. A Rosberg si vysloužil penalizaci 10 sekund a napomenutí kvůli způsobení kolize a jízdě s poškozeným autem. Avšak nic to pro něj ve výsledku neznamená. Dojel čtvrtý, takže by to měl považovat za štěstí," domnívá se Brundle.
Samozřejmě se nad tímto závodem nelze pozastavit bez zmínky o výkonu a výsledku Pascala Wehrleina, který získal své první body. "Měl však velké štěstí, když na startu couval ze špatné startovní pozice. Ale potom jel velmi pěkně a to přesto, že byl v jednu chvíli poslední," upozorňuje.
Rád také viděl vepředu Jensona Buttona, jehož šesté místo je to nejmenší, co si prý Brit zasloužil. Chválí také Sainze, Verstappena či Palmera. Hlavním tématem však ještě nějakou dobu bude situace u Mercedesu. "Vedení by se to mělo líbit. Vyhráli a získají miliony na své značce v důsledku tohoto závodu. Týmové příkazy by vůbec nedávaly smysl," uzavírá.