PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Kanadě: Hamilton není nijak nadšen

Jana Šrámková / iM2, 11. června 2016, 20:15 Google+

Jak hodnotí dnešní kvalifikaci v Montrealu jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton v Monaku

Lewis Hamilton v Monaku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Abych byl upřímný, nebylo to skvělé kolo, ale nevím, jestli bych to měl přiznávat. Neměl jsem rychlost jako včera, nejsem si jistý, jestli to bylo dáno změnami v nastavení. Stačilo to, ale ne tak, jak bych si představoval. Myslím, že někde jsem získal, jinde ztratil. Mé druhé kolo mělo být lepší, ale nebylo...

Je jedno, o kolik jste vepředu, hlavní je, že jste první [narážka na minimální rozdíl, díky kterému získal pole position]. Dnes jsem neměl takovou rychlost, jakou jsem měl včera. Ale stačilo to. Bylo možné dokonce i víc. Jsem rád, že zůstalo sucho. Bylo to těsné, což je dobré i pro diváky. Na této trati vidíme čistou sílu - Ferrari zrychlilo. Na dlouhých výjezdech vypadali slibně.

Nico Rosberg, 2. místo
První kolo ve třetí části kvalifikace bylo dobré. Sice to nebylo dostatečně dobré, ale pořád šlo o povedený výkon. Ve druhém ostrém kole jsem na to chtěl hodně přitlačit. Ale bohůžel to nevyšlo. Pro tým je to ale skvělý výsledek.

Toto Wolff, šéf týmu
Bylo to hodně těsné a vidíte, že na konci vytáhl Vettel dobré kolo a chyběla jen desetina, takže jsem spokojen. Je to pozitivní pro tým, oba piloti se navzájem posouvají dál. Někdy se ve třetím tréninku bojíme, kam zmizela rychlost, ale potom v kvalifikaci a tlačí na sebe a to je pro tým dobré. Tohle je jeden z nejoblíbenějších Lewisových okruhů, takže Nico tu předvedl skvělý výkon. Zítra může být úplně jiné počasí a pokud bude pršt, výsledky z kvalifikace nebudou důležité. A pokud nebude, první tři vozy mají rychlost v podstatě totožnou.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Před kvalifikací jsme si mysleli, že pole position je možná. Jako jezdec vždy cítíte, že můžete získat víc. V posledním kole jsem byl spokojen a možná jsem to trošku přepískl v zatáčce číslo 10 a naopak byl opatrný v zatáčce číslo 6. Ale o mnoho víc jsem získat nemohl a tak jsem jinak spokojen. Chtěl jsem se dostat pod 1:13 a potom bylo jasné, že budeme Mercedesu blízko, a zvládl jsem to, chyběla desetina, jen málo. Celkově si myslím, že máme dobré auto a jsem s víkendem prozatím spokojen a kvalifikaci jsem si užil. Už jsem obrousil zeď šampionů, takže pro zítřek už to mám splněno.

Kimi Räikkönen, 6. místo
Trápili jsme se v zatáčce č.10 a ztráceli čas kvůli blokování předních kol. Trápili jsme se s nimi v té zatáčce především v příjezdu a to byl asi ten největší problém, jinak to nebylo špatné. V některých místech jsme byli velmi rychlí, jinde nikoliv a můžete tu tím hodně ztratit. Bohužel i malý problém tu na rovinkách vede k pokaženému času a tak to bylo v kvalifikaci. Oproti včerejšku jsme hodně věcí zlepšili, jsou tu jen malé problémy. Včera to bylo mnohem horší. Jsem si jistý, že závod zítra bude lepší, ale ne lehký vzhledem ke startovní pozici.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 4. místo
Dotkl jsem se zdi šampionů - bylo to velkolepé, pocit to byl jako velká pusa! Při doteku jsem si vzpomněl na Carlose a na to, co se mu stalo v Q2. Myslím ale, že jsem tím tolik času neztratil. Do zatáčky jsem totiž najel dost rychle. V nájezdu jsem tak získal zhruba tolik času, kolik jsem ho při doteku zdi ztratil. Na mé pozici by se beztak nic nezměnilo, zřejmě. Seb byl zhruba o desetinu a půl přede mnou. Nemyslím si, že bych tím ztratil tolik. Včera jsem nebyli moc rychlí při dlouhých výjezdech, ale trať byla teplejší. Zítra bude chladněji, možná bude i pršet a za těchto podmínek je všechno možné.

Max Verstappen, 5. místo
Nebylo to vůbec špatné, byla to zábava. Nejsme od Mercedesu moc daleko. S našimi novinkami na motoru jsme určitě udělali krok dopředu. Stále ale ještě něco ztrácíme na rovinkách. Nejsme tu tak dobří jako v Monaku, ale v pomalých zatáčkách máme skvělé auto.

Christian Horner, šéf týmu
Byla to vzrušující kvalifikace a výsledek je víc, než jsme na tomto okruhu očekávali. Daniel předvedl skvělé poslední kolo, na Lewise ztratil jen 0,35 s, což je úžasné. Startovní pozice i počasí jsou ingrediencemi pro skvělý závod. Ukazuje to na obrovský pokrok, který udělala naše pohonná jednotka.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 7. místo
Myslím, že jsme si vedli dobře, zamračené počasí bylo náročnější pro práci s pneumatikami a jejich teplotami, pro mě bylo problémem zahřátí předních pneumatik a jejich přilnavost, ale jinak bylo auto dobré. Bylo to hodně těsné a bylo to lepší než v posledních závodech, ale počítá se závod.

Felipe Massa, 8. místo
Bylo to hodně těsné a bojovali jsme se spoustou týmů o malé rozdíly v časech. S autem, které jsem měl k dispozici jsem odvedl dobrou práci a jsem se svým kolem spokojen. A kdybych měl vůz podobnější tomu Vallteriho, bylo by to ještě lepší. Celkově jsem spokojen, když vezmu v úvahu včerejší nehodu.

Rob Smedley, šéf výkonnosti vozu
Myslím, že jsme dnes z auta dostali maximum. Je zklamáním být až čtvrtým nejrychlejším vozem, ale taková je realita. To víme a musíme se zaměřit na zlepšování. Dnes jsme získali maximum a jsme ve čtvrté řadě a bylo to tedy slušné. Nastavení pro závod máme připraveno a oba piloti dnes odvedli dobrou práci. Především Felipe, který neměl plný výkon kvůli jeho včerejší nehodě a myslím, že jinak by byl i před Räikkönenem. Zítra je o co hrát a máme dobrý vůz pro závod, jak jsme viděli v pátek, takže budeme tvrdě bojovat o zisk co nejvíce bodů.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 9. místo
Jsem spokojen. Vždy chcete být výš, ale myslím, že jsme maximálně využili příležitosti a je to dobrý výsledek, který může přinést dost bodů. Rozdíly jsou malé a bylo třeba zajet kolo bez chyb, protože i pár desetin mohlo znamenat až pět míst na startu. Podmínky byly stabilní a ani déšť věci moc neovlivnil. Pokud se však objeví zítra, věci to zamíchá. Pokud bude sucho, budeme muset startovat na ultra-měkkých pneumatikách jako všichni v první desítce a pokusíme se využít dobrou strategii.

Sergio Pérez, 11. místo
Věděl jsem, že dostat se do Q3 bude náročné, protože jsme museli využít víc pneumatik v Q1. To znamenalo, že pro Q2 jsme měli jen jednu sadu ultraměkkých pneu, abychom to dokázali. Ale pokusili jsme se a nakonec z toho je jedenácté místo, což není špatné. V Montrealu očekávejme neočekávané, zvlášť, když je počasí na hraně. Ale máme solidní rychlost a můžeme bojovat o body.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Věděli jsme, že to bude chtít perfektní kolo, abychom se dostali do Q3 a výsledek je tedy dobrý. Počasí nás nechalo hádat, ale nakonec příliš neovlivnilo. Nico zajel čisté a dobré kolo, ale v první desítce už mu chyběla rychlost. Sergio se jen těsně nedostal do Q3, ale může si zítra zvolit pneumatiky. Strategie bude klíčová a snad postoupíme kupředu. Nejistá předpověď však znamená, že jen těžko můžeme něco předvídat. Pokud bude sucho, budeme silní, jak jsme viděli v trénincích, ale i v dešti to může být dobré. Jsme v pozici získat s oběma vozy body.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 10. místo
Jsem opravdu šťastný, bylo to příjemné překvapení, že jsme se dostali na tomto okruhu do Q3, nečekali jsme, že tu budeme tak konkurenceschopní, ale je to pěkný dárek a uvidíme, co se bude dít zítra. Může se stát cokoliv, když vezmeme v úvahu současnou předpověď počasí a doufáme, že přijde déšť a že získám body. Ta jízda v závěsu znamenala jeden a půl desetiny nebo dvě a viděli jsme, že to může znamenat až pět míst na roštu, takže jsem toho využit a stačilo to na postup, čili děkuji.

Jenson Button, 12. místo
Nepovedl se mi závěr kola, nejel jsem za nikým v závěsu a Fernando ano, najel tam na mě čas. Až do posledního sektoru to vypadalo dobře, ale potom jsem to ztratil, protože jsem nejel za nikým v závěsu. Nicméně začínáme na nových pneumatikách a budeme se snažit toho využít, pokud bude sucho. Pokud bude pršet, měli bychom na tom být dobře.

Moje auto je na tom podobně jako Fernandovo, desáté místo, to je to, kde nyní stojíme a už tomu tak je posledních pár závodů. Je to v pořádku, ale pořád se snažíte o zlepšení. Tohle je okruh, kde si nikdo nemyslel, že budeme tak konkurenceschopní jako v Monaku. Cílem, pokud bude sucho, jsou body a pokud přijde déšť, kdo ví, to se mohou věci hodně zamíchat.

Eric Boullier, závodní ředitel
Fernando odvedl dobrou práci a je to potřetí v řadě, kdy jsme se dostali do Q3. Jensonovi chybělo jen málo a odstartuje dvanáctý. Oba piloti byli spokojeni s vyvážením vozu a práce mezi závody se vyplatila i když jen postupně a pomalu. Pokrokem je tu především nové turbo motoru Honda a také nové palivo, takže děkujeme. Zítra je v předpovědi déšť a i když za sucha je to méně náročné, oba naši piloti prokázali, že jsou mistry za těchto podmínek. A oba tu vyhráli, i když to zítra nehrozí, ale přistoupíme k tomu s obvyklou vervou.

 

HAAS

Esteban Gutiérrez, 14. místo
Byla to náročná kvalifikace kvůli měnícím se podmínkách, museli jsme se přizpůsobit. Snažil jsem se z vozu získat maximum, nebylo to lehké a necítil jsem se nejlépe, ale jsem s výsledkem spokojen. Nyní si odpočinu a snad to bude zítra dobrý závod.

Romain Grosjean, 15. místo
Vyvážení není špatné, ale chybí nám přilnavost pneumatik, nefungují nám správně. Ze začátku sezóny jsme to zvládli, ale už se nám to nedaří. To znamená, že nemůžete jet, jak byste chtěli. Včera byla naše závodní rychlost byla dobrá a tak to snad zítra bude lepší.

Günther Steiner, šéf týmu
Myslím, že jsme toto umístění očekávali. Jsme blízko týmům před námi, což je povzbudivé a děláme stabilní pokrok. Dosáhli jsme toho, čeho jsme chtěli a jsme v dobré pozici pro zítřejší závod, abychom získali body. Počasí je temperamentní, ale je to stejné pro všechny. Budeme se snažit využít všech příležitostía uvidíme.

 

TORO ROSSO

Daniil Kvyat, 13. místo
Nemyslím, že to byla špatná kvalifikace, ale je smůla, že jsme nenašli těch pár extra desetin pro postup do Q3. To je jediné frustrující, protože jinak pneumatiky fungovaly lépe a myslím, že jsme to mohli dokázat, jen si nemyslím, že jsme tu dnes získali maximum. Není to nejlepší výsledek, kterého jsme mohli dosáhnout a na to se musíme podívat. Ale byla to z mé strany čistá kvalifikace, co jsem potřeboval, neboť jsem do té doby nebyl v autě zcela spokojen. Zítra odstartuji ještě dál, neboť mám penalizaci tří míst, ale stát se může cokoliv a musíme být připraveni využít příležitostí. Auto je dobré a musíme být proaktivní, bude to otevřený závod co se strategie týče.

Carlos Sainz, 16. místo 
Jsem v pořádku. Když jde o zeď, ta šampionů je ta, která vám vadí nejméně, když do ní narazíte, ale i tak to není dobrý pocit. Byl jsem v rychlém kole a hodně riskoval, protože jsme v Q1 viděli, co dokáže motor Mercedesu, který nemáme. Ve třetím tréninku jsem byl snadno sedmý a říkal jsem si, ok, tak přidáme a šlápl jsem na to. Někdy se to podaří a otočí se správným směrem a jste hrdinou a dostanete se to Q3, ale teď se to nepovedlo a jsem zklamaný. Auto není v nejlepším stavu, ale jsem si jistý, že to mechanici zvládnou. Je mi to líto, protože musejí kvůli mě pracovat navíc.

Jody Egginton, šéf výkonnosti vozu
Dnes to bylo zajímavé a trošku frustrující. Začátek kvalifikace byl bez problémů a i první Carlosovo kolo v Q2 vypadalo dobře, potom bohužel narazil do zdi. Je to škoda, mohl se totiž podle všeho dostat do Q3. U Daniila jsme to neposkládali dohromady, aby se dostal dál a musíme se na to podívat. Má penalizaci z Monaka a Carlos odstartuje dvacátý kvůli výměně převodovky a jsme tedy vzadu. Musíme využít strategii a příležitostí z případného výjezdu safety caru. Cílem jsou stále body.

 

RENAULT

Jolyon Palmer, 17 místo
Je to k vzteku. Abych pravdu řekl, se svým kolem jsem byl spokojen, otřel jsem se o zeď, ale to kolo bylo dobré, chyběla setina sekundy a to je v autě jako kýchnutí. Když se to úplně nedaří, tak se to nedaří, ale byli jsme již Q2 velmi blízko. Myslím, že auto je nyní mnohem lepší a mysleli jsme si, že to dokážeme, ale jedna setina, to je škoda.

Včera auto bylo hrozné, dnes velmi dobré. Zkusili jsme jsme včera oproti Kevovi jiné nastavení a jedno rozhodně fungovalo mnohem lépe než to druhé a tak jsme sledovali to, které využil on a najednou je tu zábava jezdit, protože tady je to o zatáčkách a včera když jsem do některé najel, zamířil jsem do zdi. Dnes to bylo náročné a jsme tu tak blízko, ale stále ještě něco chybí.

Kevin Magnussen, 22. místo
Co mohu říci? Samozřejmě bych raději jezdil než se díval na kvalifikaci. Zaskočilo mě mokro a zdi tu neodpouštějí. Je mi líto mechaniků, kteří musejí hodně pracovat a udělám zítra maximum, abych to napravil.

Alan Permane, šéf traťového provozu
Jolyon byl spokojenější a jen děsně nepostoupil do druhé části. Kevin bohužel nevyjel, protože auto bylo příliš poškozeno. Především z boční strany, poškozena byla křídla, zavěšení, podlaha, šasi a převodovka. A kvůli šasi nemohl nastoupit, zítra bude závodit s náhradním. Jeho mechaniky čeká kus práce. Ale i přes dnešní výsledky vidíme jasný pokrok. Hodně se tu mění počasí a vypadá to, že bude pršet a bude chladno, což znamená, že musíme být ve střehu a připraveni na různé varianty. Je to situace, kde je potenciál pro dobrý výsledek.

 

MANOR

Pascal Wehrlein, 18. místo
Bylo to hodně pozitivní. Nejdůležitějším úkolem dnes bylo, abychom porazili Saubery. To se povedlo, a proto jsem tak rád. Se svoji kvalifikací jsem velmi spokojen, na Q2 to bylo velmi těsné a jsme před Saubery, kteří jsou momentálně našimi hlavními konkurenty. Věděli jsme, že bychom zde ve srovnání s nimi mohli být konkurenceschopní, protože tu jsou dlouhé rovinky, na kterých potřebujete výkon. Potřebujete také ale dobré brzy a trakci a my, zdá se, máme toto všechno, což je pro nás pozitivní. Na prvním setu gum byla trať kompletně dobrá, pak ale začalo v její půlce trochu pršet a začalo to být kluzké, takže jsme se nemohli zlepšit. Řekl bych, že jsme zde dnes trochu překonali očekávání. Doufám, že to samé budeme moci udělat zítra v závodě.

Rio Haryanto, 21. místo
Dnešek je pro mě velkým zklamáním. Rychlost nebyla dobrá a když jsem vyjel na druhé sadě gum, tak začalo trochu pršet. Ve 4. zatáčce jsem ztratil kontrolu a trefil zeď na vnějšku. Když se podíváme na Pascala, tak můžeme vidět, že auto je konkurenceschopné a rychlost tu je. Já jsem bohužel nedostal šanci to dokázat. Zítra bude asi mokro, takže se budu během závodu snažit předvést to nejlepší. 

Dave Ryan, závodní ředitel
Den se smíšenými pocity pro nás. Pascal odvedl skvělou práci a během celého dne byl měřítkem, během 3. volného tréninku a kvalifikaci předvedl dobré zlepšení. Jeho první ostré kolo bylo velmi silné a hodně blízko umístění v Q2. Všechno se mu prostě sešlo. Myslím, že může být spokojen s tím, kde bude zítra startovat. Rio měl také dobré ráno a v kvalifikaci odváděl dobrou práci. Pak ale přišel déšť a on bohužel ztratil auto ve 4. zatáčce. V pravé zadní části je nějaké poškození, na kterém budeme muset teď nějakou dobu pracovat. Jsem si ale jistý, že bude zítra v závodě bojovat.

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 19. místo
Byla to těžká kvalifikace. Můj první výjezd byl OK. Na druhý výjezd jsme vyjeli o něco později než ostatní týmy. Když jsem byl na trati, tak začalo ke konci kola trochu pršet, takže to bylo více kluzké. Nebyla to nejlehčí kvalifikace. Co se zítřka týče, tak si myslím, že nestálé povětrnostní podmínky by věci během závodu mohly promíchat. Vzhledem k tomu, že startujeme ze zadní části pole, tak by nám to mohlo dát nějakou šanci.

Felipe Nasr, 20. místo
Byla to náročná kvalifikace. Obecně jsem bojoval s přítlakem a to i ve srovnání s dopoledním třetím volným tréninkem. V kvalifikaci se mi nikdy nepodařilo dostat všechno dohromady. Myslím, že jsem vyjel o něco později než ostatní. Nakonec jsem se nebyl schopen zlepšit při druhém výjezdu na čerstvých gumách díky lehkému dešti. Pro závod doufám, že počasí bude hrát velkou roli. Pro zítřek musíme zůstat pozitivní a uvidíme, jaké možnosti pro nás přijdou.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Kanadě: Hamilton není nijak nadšen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v závodě v Monaku

KVALIFIKACE NA VC KANADY: Hamilton zazářil před Rosbergem, Ferrari bylo blízko

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud