Do první části závodního víkendu zasáhli všichni závodní piloti včetně Alonsa, který ale ihned po něm musí zamířit na další prohlídku k lékařům. Na trať 2 min po rozsvícení zelených světel vyrazil Vettel s Ferrari, během prvních 5 min se objevili všichni kromě Péreze, Buttona a Palmera.
Po 7 min předvedl první měřené kolo Rosberg - 1:52,850; Hamilton byl na středně-tvrdé směsi o 2,9 s rychlejší, jenže krátce nato dostal v zatáčce č. 11 smyk.
Po 17 min začaly zvláštní problémy - Massa se vrátil do boxů s poškozenou levou zadní pneumatikou, která na jeho Williamsu jen visela. Z ráfku sjela v zatáčce č. 5 a Brazilec šel do smyku. Kvůli troskám na dráze ředitelství závodu sáhlo po virtuálním safety caru, pak trénink zastavilo.
Williams dovezl z "výrobních důvodů" opět jen jeden nový kratší nos a nové křídlo, tentokrát ho na auto dostal pouze Bottas. Podle simulátoru mělo jít o velký pokrok, v Bahrajnu s ním ale Massa o moc rychlejší nebyl. "Musíme ještě pochopit, jestli je opravdu lepší," znělo ne příliš povzbudivé vysvětlení Brazilce.
WATCH: Massa sent into a spin after a left rear blow-out >> https://t.co/9CJENT4x0q #ChineseGP pic.twitter.com/rWSCnDSNwC
— Formula 1 (@F1) April 15, 2016
Po půlhodině byl trénink restartován a Hamilton krátce na to dostal v zatáčce č. 11 další smyk. Do té doby byl nejrychlejší díky času 1:38,802, Rosberg byl o dvě desetiny zpět, čtvrtá příčka patřila Buttonovi (+1,172) - McLareny však jako první přezuly na super-měkkou směs.
Po poškodil svůj Renault Magnussen na konci dlouhé rovinky, na vině bylo zřejmě poškozené zavěšení, defekt pneumatiky nebo náraz do nějakého úlomku. Trénink byl opět přerušen červenými vlajkami. Provoz byl obnoven až 8 min před koncem.
Rosberg zajel na měkkých pneumatikách nejrychlejší kolo - 1:38,037, Lewis o 0,146 s zaostával, Vettel byl zpět už o 0,628 s.
V nejlepší formě se zdá být opět Mercedes, u něj Rosberg - jenže ten první trénink zakončil s podezřením na poškození motoru. Vettel s Ferrari ztrácel 0,6 sekundy, před pátého Räikkönena se dostal ještě Ricciardo s Red Bullem, který se v Číně uchází o pozici třetího nejrychlejšího týmu - výborný výsledek na okruhu, který klade důraz na výkon motoru.
Maximální rychlosti: 1. Bottas 335,1; 2. Harjanto 331,4; 3. Nasr 329,5; 4. Wehrlein 329,4; 5. Grosjean 328,4; 6. Verstappen 328,1; 7. Räikkönen 327,1; 8. Palmer 326,6; 9. Vettel - 325,9; 10. Rosberg 325,8 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
#F1 #ChineseGP FP1 Best sectors vs. Best laps: @LewisHamilton fastest than @nico_rosberg pic.twitter.com/DVomiR7Gys
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 15, 2016
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:38,037 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,146 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | + 0,628 |
4. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | + 1,024 |
5. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | + 1,118 |
6. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Racing | + 1,588 |
7. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | + 1,639 |
8. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | + 1,937 |
9. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 2,132 |
10. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | + 2,195 |
11. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | + 2,310 |
12. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | + 2,501 |
13. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | + 2,791 |
14. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | + 3,321 |
15. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | + 3,356 |
16. | 88 | Rio HARJANTO | idn | Manor Racing MRT | + 3,577 |
17. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | + 3,779 |
18. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | + 4,871 |
19. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | + 4,943 |
20. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | - |
21. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | - |
22. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ