Co by Ricciardo v F1 změnil? "Určitě základní věci - navrácení hluku je jednou z nich. Rychlejší auta, rychlejší po celý závod. Taková, která by nám na to umožnila tlačit po celou dobu."
"Já jsem se nyní dostal do bodu, kdy jsem si vlastně zvykl na veškeré šetření paliva a pneumatik. Je to tak trochu svým způsobem umění a cítím, že jsem si na to zvykl a pochopil to. Není to tak, že bych si to neužíval - vlastně mi to přijde docela zábavné, ale jsem si jistý tím, že bych rád jezdil rychleji, aniž bych se musel s těmito věcmi vypořádávat," popisuje Australan své pocity ze současného závodění v F1.
"Líbilo by se mi, kdyby tempo, celková rychlost závodu, byla vyšší, intenzívnější. A mít velmi rychlé zatáčky, v nichž bych mohl s vozem jezdit rychleji. Nechtěl bych nasadit moc přítlaku, a pak nedokázat následovat jiné auto. Kvalifikace by sice byla zábavná, ale o nedělích by to potom bylo velmi nudné," pokračuje Ricciardo.
"V ideálním světě, kdy by to bylo třeba díky pneumatikám vyšší přilnavosti samotných pneumatik, abychom mohli projíždět rychlé zatáčky a aby to bylo více na pilotovi. Když jsem v roce 2009 testoval v Jerezu, všechny ty rychlé zatáčky byly na mě. Auto v nich drželo - bylo to o tom, jak moc jsem v nich chtěl tlačit.
Nyní cítím, že v kalendáři existuje spousta zatáček, kde jste na svém limitu. Chcete jet rychleji. Cítíte, že byste se díky odvaze dostali na další úroveň, ale auto jednoduše nedrží - a to v rychlostech, které nevyžadují vždy takovou odvahu nebo nejsou tak vzrušující. Proto můžou přijít děcka a docela rychle si zvyknout," vysvětluje pilot Red Bullu.
Kromě toho by si rovněž přál, aby zmizely velké rozdíly ve výkonnosti motorů: "Pohonné jednotky jsou docela složité. Mně se to snadno říká, protože v posledních letech taháme za kratší konec. Myslím jen obecně, aby byla trochu větší vyrovnanost ve výkonech, zkrátka aby pak týmy mohly konstruovat lepší auta. Kdybychom měli všichni podobnou rychlost na rovinkách, všechno by bylo trochu vyrovnanější."