Okruh v Brazílii s Alexem Wurzem

ar1, 2. dubna 2003, 00:05 Google+

Rádi bychom vám přinesli stručný popis okruhu v brazilském Interlagosu od rakouského testovacího jezdce týmu West McLaren Mercedes Alexe Wurze. Alex Wurz popsal jeden odjetý okruh na této nerovné trati takto:

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek


“Ihned po přejetí startovní čáry zrychluji na maximum, což se mi daří s maximálkou kolem 300 km/h. Následuje levotočivá ostrá zatáčka a tlačím se k levému okraji Descida do Sol. Tuto zatáčku projíždím 95 km/h na druhý rychlostní stupeň a mírně sjíždím do vlásenky Senna –S a prudce akceleruji“.



V této zatáčce se stává mnoho nehod, hlavně po startu, když vozy ještě nemají mezi sebou dostatečnou vzdálenost, respektive, když startovní pole ještě není natáhlé.

“Senna-S projíždím stále na dvojku a následně řadím trojku. Projíždím táhlou levotočivou zatáčku Curva do Sol. Dostávám se na dlouhou rovinku, kde dosahuji rychlosti 300 km/h. Na jejím konci prudce brzdím a vjíždím 135 km/h rychlostí na třetí stupeň do středně rychlé zatáčky Descida do Lago. Poté akceleruji na pětku a zrychluji na 280 km/h. Následuje těžká pravotočivá zatáčka Ferra Durra, která jezdce mírně vynese k levému okraji. Zde musím přibrzdit a tento úsek projíždím na čtverku s rychlostí kolem 180 km/h“.

“Vzápětí se dostanu do velmi prudké pravotočivé zatáčky, kde musím řadit na jedničku a rychlost snížím na 80 km/h. Malinko zrychlím a hned brzdím vše se zařazenou jedničkou a rychlostí kolem 95 km/h do levotočivé prudké zatáčky Pinheirinho. Na výjezdu akceleruji a brzdím do nejpomalejšího úseku trati, kterým je pravotočivá zatáčka Cotovelo. Zde mohu jet jen 70 km/h. Snažím se ji projet po pravém okraji a akceleruji po levém okraji tratě a najíždím si do další zatáčky Mergulho. V tuto chvíli mám zařazen čtvrtý rychlostní stupeň a rychlost kolem 200 km/h“.

“Následuje zrychlení a také brzké brždění do důležité zatáčky okruhu Juncao, Brzdím na 100 km/h a řadím dvojku. Důležitá je akcelerace. Pokud se mi podaří je to skvělé, protože se zde dá hodně získat, pokud jedu ve správné stopě. Následuje několik mírných avšak důležitých levotočivých zatáček a cílová rovinka".

Okruh v Interlagosu je velmi nerovný a známý tím, že se zde startuje v protisměru hodinových ručiček. Trať je řazena k těm nejnáročnějším.

Vytisknout

Diskuze: Okruh v Brazílii s Alexem Wurzem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Týmové příkazy nejsou vyloučeny - anotační foto

Týmové příkazy nejsou vyloučeny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud