Okruh v Brazílii s Alexem Wurzem

ar1, 2. dubna 2003, 00:05 Google+

Rádi bychom vám přinesli stručný popis okruhu v brazilském Interlagosu od rakouského testovacího jezdce týmu West McLaren Mercedes Alexe Wurze. Alex Wurz popsal jeden odjetý okruh na této nerovné trati takto:

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek


“Ihned po přejetí startovní čáry zrychluji na maximum, což se mi daří s maximálkou kolem 300 km/h. Následuje levotočivá ostrá zatáčka a tlačím se k levému okraji Descida do Sol. Tuto zatáčku projíždím 95 km/h na druhý rychlostní stupeň a mírně sjíždím do vlásenky Senna –S a prudce akceleruji“.



V této zatáčce se stává mnoho nehod, hlavně po startu, když vozy ještě nemají mezi sebou dostatečnou vzdálenost, respektive, když startovní pole ještě není natáhlé.

“Senna-S projíždím stále na dvojku a následně řadím trojku. Projíždím táhlou levotočivou zatáčku Curva do Sol. Dostávám se na dlouhou rovinku, kde dosahuji rychlosti 300 km/h. Na jejím konci prudce brzdím a vjíždím 135 km/h rychlostí na třetí stupeň do středně rychlé zatáčky Descida do Lago. Poté akceleruji na pětku a zrychluji na 280 km/h. Následuje těžká pravotočivá zatáčka Ferra Durra, která jezdce mírně vynese k levému okraji. Zde musím přibrzdit a tento úsek projíždím na čtverku s rychlostí kolem 180 km/h“.

“Vzápětí se dostanu do velmi prudké pravotočivé zatáčky, kde musím řadit na jedničku a rychlost snížím na 80 km/h. Malinko zrychlím a hned brzdím vše se zařazenou jedničkou a rychlostí kolem 95 km/h do levotočivé prudké zatáčky Pinheirinho. Na výjezdu akceleruji a brzdím do nejpomalejšího úseku trati, kterým je pravotočivá zatáčka Cotovelo. Zde mohu jet jen 70 km/h. Snažím se ji projet po pravém okraji a akceleruji po levém okraji tratě a najíždím si do další zatáčky Mergulho. V tuto chvíli mám zařazen čtvrtý rychlostní stupeň a rychlost kolem 200 km/h“.

“Následuje zrychlení a také brzké brždění do důležité zatáčky okruhu Juncao, Brzdím na 100 km/h a řadím dvojku. Důležitá je akcelerace. Pokud se mi podaří je to skvělé, protože se zde dá hodně získat, pokud jedu ve správné stopě. Následuje několik mírných avšak důležitých levotočivých zatáček a cílová rovinka".

Okruh v Interlagosu je velmi nerovný a známý tím, že se zde startuje v protisměru hodinových ručiček. Trať je řazena k těm nejnáročnějším.

Vytisknout

Diskuze: Okruh v Brazílii s Alexem Wurzem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Týmové příkazy nejsou vyloučeny - anotační foto

Týmové příkazy nejsou vyloučeny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud