Valtteri Bottas s Williamsem odpoledne na super-měkké směsi o 0,361 sekundy překonal dopolední čas Lewise Hamiltona, jenž použil měkké pneumatiky. Třetí příčku obsadil Kevin Magnussen s Renaultem.
Nejvíce kol si dnes připsal Carlos Sainz s vozem Toro Rosso: 166, což odpovídá 772,73 kilometrům. Sebastian Vettel jich zvládl o 15 méně, piloti Mercedesu jich dali dohromady 164.
Týmy se soustředily na závodní simulace, občas si vyzkoušely i kvalifikační kolo. Dočkali jsme se jediného přerušení, zlé období ale prožívá Haas, který jsme po ranní instalaci celý den neviděli.
Přes 120 fotografií z druhých testů v Barceloně najdete zde.
Průběh dne jsme sledovali živě zde:
18:00 Konec druhého dne druhých testů v Barceloně.
17:58 Ericsson po vyvěšení červených vlajek před necelou hodinou ještě stihl vyrazit.
17:57 Vettelovo přední křídlo pokryté žlutým flow-visem, pokračuje na středně-tvrdých pneumatikách.
17:56 Mercedes 164, Toro Rosso 163 kol.
17:55 Posledních pět minut, zlepší se někdo? Rosberg se se Sainzem přetahují o největší počet kilometrů.
17:51 Bottas je sedmým pilotem, který ve středu dosáhl hranice 100 kol (po Magnussenovi, Vettelovi, Buttonovi, Ricciardovi, Sainzovi a Pérezovi).
17:50 Pérez na měkkých pneumaitkách 1:25,593 min.
17:45 Sainz si dal dnes slušně do těla - v boxech po 160 kolech. Někoho dnes večer bude bolet krk.
17:42 A Mercedes překonává Toro Rosso - dnes na kola zatím 157:158.
17:38 Magnussen má za 6 dní na kontě v Barceloně už 509 kol. O tři více než Hamilton.
17:35 Ferrari zaznamenává 140. kolo.
17:32 Pérez se na měkkých zlepšuje na 1:26,036 min.
17:30 McLaren tento týden jezdí s delšími bočnicemi, ale neodchýlil se od své koncepce "nulové velikosti" (size zero). Podle Boulliera si Honda nevyžádala větší prostor pro novou pohonnou jednotku. "Nulová velikost je filozofie, nezáleží tedy na takovéto změně. Honda si může dělat to, co chce, aby byl motor nejlepší, a my se ji vždy můžeme přizpůsobit."
Japonská automobilka letos zvětšila kompresor i turbínu, aby dohnala svůj loňský deficit v oblasti ERS. "Nedochází k žádnému kompromisu," zdůrazňuje závodní ředitel. Ke srovnání výkonnosti s ostatními řekl: "Stále budou okruhy, kde nebudeme plně moci využít energii, a věřím, že ostatní budou mít letos stále výhodu, protože tuto součást také rozvíjeli. Alespoň budeme tak dobří, jako ostatní minulý rok," dodává Boullier.
17:27 Rosberg se nahání s Vettelem. Zajel sice svůj rekordní sektor, ale čas nezlepšil.
17:18 Ferrari, Toro Rosso a Force India ihned vyrážejí. Zbývá 42 min. A pak už jen 2 dny.
17:17 Sauber je odklizen, můžeme pokračovat.
17:04 První červené vlajky, Ericsson zřejmě dostal smyk v zatáčce č. 4. Pilot i vůz jsou v pořádku, chybí mu však zadní kolo (video).
16:57 A je to: McLaren s Hondou má dnes stovku. Button se na měkkých pneumatikách ale nezlepšil.
16:53 K hranici 100 kol se blíží i Button s McLarenem.
16:52 Vettel brzy vyrovná rekord Ferrari v počtu ujetých kol za den, Rosberg za pět kol vyrovná Hamiltona.
16:50 Závodní simulace Rosberga se chýlí ke konci.
16:45 Ricciardo se zbavuje tvrdých pneumatik, mění je za středně-tvrdé. Jeho časy: 1:28,3 - 1:28,5 - 1:28,3 - 1:28,7 - 1:29,3 - 1:28,7 - 1:29,3 min.
16:41 Pohroma pro Haas: kvůli turbu už dnes nevyjede. Ráno zvládl pouze jediné instalační kolo. Včera kvůli problému s palivovým systémem urazil jen 23 kol (více zde). Pohonná jednotka Ferrari zlobí.
16:38 Třetí stint Magnussena: 1:31,3 (provoz) - 1:29,5 - 1:30,5 - 1:30,1 - 1:30,0 - 1:30,0 - 1:30,0 - 1:30,1 - 1:30,3 - 1:30,2 - 1:30,2 - 1:30,2 - 1:30,2 - 1:30,2 - 1:30,2 - 1:30,2 - 1:30,4 min.
16:37 Testování dnes probíhá hladce, dosud jsme neviděli ani jednou červené vlajky.
16:33 Ricciardo zkouší tvrdou směs, čeká ho stint o 24 kolech. Na tabuli mu svítí kromě jejich počtu také optimistické "P1."
16:30 Poslední stint Mercedesu: 1:28,7 - 1:30,5 - 1:29,9 - 1:28,9 - 1:29,0 - 1:28,8 - 1:28,6 - 1:29,0 - 1:29,1 - 1:29,2 - 1:29,0 - 1:29,0 - 1:29,6 - 1:30,2 - 1:29,5 - 1:29,8 - 1:29,6 - 1:29,6 min.
16:29 Rosberg se posouvá na 9. příčku - 1:26,298 min. V boxech je Vettel, na středně-tvrdých kroužil kolem 1:32 min.
16:26 Rosberg při simulaci závodu naposledy mění pneumatiky.
16:24 Mercedes usilovně krouží, na kontě již má 123 kol.
16:19 Williams v boxech, šlo o jediný pokus, žádný delší stint.
16:16 Bottas se dostává do čela: 1:23,261 na super-měkkých pneumatikách.
16:15 Boullier o novém motoru Honda: "Došlo k očividnému zisku. Stále jsme ve velmi rané fázi, proto potřebujeme ujet více kilometrů a získat více zkušeností, jak ji naplno využívat. Ale ano, má větší potenciál." Mnohem větší radost však má ze zlepšení šasi. McLaren dnes zkoušel nové zadní křídlo a připraveny má další novinky, o kterých jsme psali (přední křídlo, podlaha, brzdové kanálky atd.)
16:08 Rosberg v osmém kole svého třetího stintu závodní simulace 1:28,697 min.
16:07 Další pokus Fina s Williamsem na měkkých - 1:24,070 min.
16:03 Bottas v boxech, stejně jako minule vyjel pouze k jednomu měřenému pokusu na měkkých gumách.
16:02 Zlepšení si zapisuje také Bottas - 1:24,233 min.
16:01 Svůj poslední stint navíc Rosberg začíná osobním maximem - 1:28,736 min.
15:59 Na středních gumách jen Rosberg následující stint: výjezdové kolo - 1:30,4 - 1:29,9 - 1:29,5 - 1:30,2 - 1:30,3 - 1:37,5 (provoz) - 1:30,4 - 1:30,1 - 1:30,3 - 1:30,0 - 1:30,2 - 1:30,6 - 1:30,9 - 1:37,6 (provoz) - 1:30,5 - 1:31,2 - 1:31,4 - zastávka v boxech.
15:56 Nico Rosberg zajel ke své druhé zastávce v boxech. Ta opět proběhla bez problémů.
15:53 Zdá se, že k závodní simualci přikročili také u Red Bullu. Svůj stint začal Ricciardo na měkkých gumách, teď má na autě střední sadu. Tedy stejný postup jako u Magnussena a Rosberga.
15:50 Místo toho, aby Rosberg Magnussena jednoduše předjel, tak si jej nechal poodjet a jede stále za ním.
15:50 Bottas se posouvá na třetí místo s časem 1:24,522 min.
15:47 Nico Rosberg na trati dohnal Kevina Magnussena. Němec jezdí okruhy s časy kolem 1:30, Dán je asi tak o 1,3 vteřiny na kolo pomalejší.
15:46 Tak to vypadá, že nový formát kvalifikace už není nový a bude nahrazen ještě novějším - více zde. Na druhou stranu to můžeme vnímat pozitivně a vykládat si to tak, že FIA a Bernie Ecclestone reagují na velkou vlnu kritiky.
15:46 Na trati je teď dost plno - Magnussen, Vettel, Bottas, Button, Ricciardo, Pérez, Ericsson a Rosberg.
15:45 Ricciardo na měkkých gumách otevírá svůj stint s časem: 1:31,2 min.
15:43 Dleší stint teď také krouží Sainz, v rámci něj překonává 100 kolovou hranici. Aktuálně má na kontě 103 okruhů.
15:40 Magnussen zřejmě také simuluje závod. Nicméně na trať po určité práci na voze vyráží Jenson Button.
15:36 Máme tu přehled časů Magnussena na měkkých gumách: výjezdové kolo - 1:31,6 - 1:31,6 - 1:32,1 - 1:32,0 - 1:32,9 - boxy.
15:35 Na trati jsou teď Magnussen, Bottas, Sainz, Ericsson a Rosberg.
15:34 Haas má po včerejšku i dnes poměrně problémy. Majitel týmu, Gene Haas, přípouští, že "komplexita aut [v F1] je vzdálena od toho, co jsem kdy očekával".
15:30 Máme tu časy jednotlivých kol Rosberga na měkkých gumách: výjezdové kolo - 1:28,8 - 1:28,9 - 1:29,5 - 1:29,8 - 1:30,2 - 1:30,2 - 1:31,0 - boxy. Pro srovnání můžeme přidat časy kol z prvního sektoru včerejší závodní simulace Hamiltona: výjezdové kolo - 1:30,0 - 1:30,0 - 1:30,1 - 1:30,3 - 1:30,7 - 1:31,9 - 1:32,8 - zastávka v boxech. Časy jsou dost odlišné, ale také podmínky na trati nemůžeme moc srovnávat.
15:29 Na McLarenu teď v boxech pracuje až pět mechaniků, což je opravdu dost. Buttona na trati zřejmě jen tak neuvidíme.
15:28 Rosbergova tabule na boxové zídce mluví jasně: "STINT 63, L8". Jedná se tedy o závodní simulaci.
15:26 Rosberg má za sebou první zastávku v boxech, když přezul na střední gumy. Tedy stejný postup jako včera Hamilton. To Magnussen svůj stint teprve začíná, má měkkné gumy a časy začínají na 1:31,6 min.
15:22 Nico Rosberg má na autě měkké gumy, jede už čtvrté měřené kolo a jeho časy se propadly z 1:28,8 min. na 1:29,8 min.
15:20 U Renaultu se trochu protáhla obědová pauza. Níže jsme si ale řekli, že na vůz instalovali nové díly. Kevin Magnussen ale už vyjíždí na dráhu.
15:19 U Red Bullu trénují zastávky v boxech, dnes už po několikáté.
15:17 Nico Rosberg konečně zapisuje první měřené kolo dne: 1:28,850 min. Jedná se o začátek závodní simulace?
15:15 Sergio Pérez zvládl včetně výjezdového a zájezdového kola na středních gumách stint o délce 20 kol. Časy jeho kol byly následující: 1:29,6 - 1:32,2 - 1:30,5 - 1:30,7 - 1:30,9 - 1:31,3 - 1:31,0 - 1:31,4 - 1:31,2 - 1:31,4 - 1:31,2 - 1:31,4 - 1:31,6 - 1:31,7 - 1:31,9 - 1:32,4 - 1:32,2 - 1:32,2 min.
15:11 Zajímavě působí to, že u Ferrari narozdíl od jiných týmů nezkouší delší výjezdy někde kolem 15-20 kol v kuse.
15:07 V Barceloně se zlepšuje počasí: 19,9 °C vzduch a trať má už 34,4 °C.
15:05 Daniel Ricciardo míří opět na dráhu, v boxech tedy moc dlouho nebyl. Necelých 20 minut.
15:01 Kdy se v podání Rosberga dočkáme níže zmiňované závodní simulace? Za hodinu odpoledních testů si připsal pouze tři kola a žádný čas.
14:58 U Sauberu to odpoledne vypadá úplně jinak, než dopoledne, kdy tým trápily problémy. Za 58 minut už Ericsson dokázal objet 23 okruhů.
14:56 Poslední dobou se často mluví o tom, že F1 není to, co bývala. Takový Jenson Button by věděl, co udělat proto, aby se Formule 1 zase zvedla.
14:55 Do boxů po 21 kolech (včetně výjezdového a zájezdového) zamířil také Carlos Sainz. Měřená kola měla následující hodnoty: 1:29,4 - 1:29,3 - 1:29,4 - 1:29,3 - 1:29,7 - 1:30,1 - 1:30,0 - 1:30,1 - 1:30,4 - 1:30,5 - 1:30,5 - 1:30,6 - 1:30,7 - 1:30,8 - 1:31,0 - 1:31,4 - 1:31,3 - 1:31,6 - 1:32,2 min.
14:53 V mezičase stihl pár kol odjet také Valtteri Bottas s Williamsem. Jeho stint byl následující: výjezdové kolo - 1:26,6 - 1:28,3 - 1:27,7 - 1:27,5 - 1:27,9 - zájezdové kolo.
14:51 Jak jsme již psali níže (11:35), dnes je v Barceloně přítomen také Dietrich Mateschitz, spolumajitel společnosti Red Bull.
14:50 Druhý pokus zastávky u Rosberga proběhl dobře.
14:49 Na zadním křídle Jensona Buttona vidíme zelený FloViz.
14:47 Red Bull teď povolal do boxů také Ricciarda. To Carlos Sainz už zapisuje 16. letmé kolo v řadě.
14:45 Na trať vyrazil také Nico Rosberg. Zajímavé ale je, že i dnes Mercedes zaznamenává problémy při výměně kola. Včera měl Hamilton problémy při výměně levého předního kola během závodní simulace, dnes Rosberg u pravého zadního.
14:42 Do boxů teď zamířil Vettel. Na trati tak zůstávají Ricciardo, Sainz, Ericsson a Button.
14:39 Ferrari dnes zvládlo už 75, což je více, než za celý včerejšek, kdy Kimi Räikkönen odjel jen 72 okruhů. Fin měl během předsezonních testů zatím více technických problémů než Vettel.
14:37 Ricciardo teď jezdí časy kolem 1:31, Sainz je asi o vteřinu pomalejší.
14:33 Kevin Magnussen novinářům dnes řekl, že "mají k vyzkoušení mnoho věcí, ale nic velkého". Tým by ale měl vyzkoušet nové přední křídlo později během týdne, kdy za volantem bude už Jolyon Palmer.
14:30 Na McLarenu dnes vidíme nové zadní křídlo. Později by měly následovat další části - nové přední křídlo, podlaha a modernizované chlazení brzd. "Věřím, že do závodu v Barceloně můžeme mít nejlepší šasi," řekl Fernando Alonso už minulý týden.
14:29 Renault instaluje na R.S.16 nové díly, u kterých chce provést vyhodnocení.
What are we doing? It's a midweek long lunch. And fitting new bits to evaluate on the R.S.16 pic.twitter.com/PqAbYeS3EX
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 2. března 2016
14:27 První odpolední výjezd zaznamenává také Daniel Ricciardo. Na svém Red Bullu má střední gumy.
14:25 Mezitím se připravuje v boxu Mercedesu auto pro Rosberga, který by měl odpoledne absolvovat závodní simulaci.
14:24 Máme tu časy stintu Vettela na střední sadě: výjezdové kolo - 1:29,3 - 1:28,5 - 1:29,2 - 1:29,0 - 1:29,1 min. Pak projel boxy.
14:21 Na trati se Ericssonovi a Vettelovi připdali Pérez a Sainz. To Fernando Alonso, který dnes netestuje prozradil, že mohl jezdit i za Mercedes, ničeho prý ale nelituje.
14:20 Button ukončil svůj stint po 5 kolech na střední sadě: výjezdové kolo - 1:31,2 - 1:32,3 - 1:31,9 min - zájezdové kolo. Když už jsme u Buttona, tak si zde můžete přečíst recept tohoto Brita, jak být fit.
14:16 Na katalánskou dráhu opět míří Marcus Erricson na středních gumách a zapisuje si osobní maximum: 1:28,103 min.
14:15 Na trati teď krouží Vettel a Button, oba na středních gumách. Vettel ale jezdí časy na kolo asi o 3 vteřiny rychlejší a před chvíli Buttona v první zatáčce předjel.
14:14 Ferrari shrnuje svůj dopolední program: "Sebastianův program se zaměřoval na práci na nastavení, když po celou dobu jezdil na střední sadě gum".
14:10 Během oběda jsme se dozvěděli něco nového také Lewise Hamiltona: "Zvládl jsem slušná kola. Teď rozumím tomu, kde jsou silné a slabé stránky auta. Celkově testy probíhají super. Ještě jsem se nedíval na to, jak si stojí ostatní, ale je jasné, že o nás hodně mluví. Tomu nepřikládám žádný velký význam."
14:09 Button rovinku projel přes boxy, Ericcson zamířil zpět do boxů. Na trať ale míří Vettel.
14:06 Během obědové pauzy přidal malý komentář aktuálního dění Sebastian Vettel: "Nás během minulého týdne a včerejška přibrzdilo pár věcí. Ale dnes to jde až doposud velmi dobře. Bylo zde očividně pár dotazů od kolegů. Za to se chceme omluvit."
14:05 Na trať míří Button.
14:03 Na trať jako první vyráží Ericsson. Sauber má co dohánět, když dopoledne zvládl jen sedm kol, většinu z nich navíc těsně před obědem.
14:02 McLaren oznámil, že před obědem jejich testovací program narušil menší problém se zavěšením. Problém je ale opraven, a tak se už brzy máme dočkat Jensona Buttona na trati.
14:00 Odpolední část testů právě začala.
13:57 Nového systému kvalifikace bychom se přeci jen měli dočkat už od GP Austrálie, Bernie Ecclestone to prý měl slíbit FIA. Nicméně v systému kvalifikace by mělo dojít k jisté změně, když Q3 by se měla jet podle starého klasického formátu.
13:55 Za pět minut začíná odpolední sekce druhého dne posledních předsezonních testů na okruhu v Barceloně.
13:40 Spočítali jsme, kolik toho kdo zajel a jak si piloti po 5,5 dnech testů v Barceloně stojí se svými časy (podbarvení = směs pneumatik):
13:05 Test je u konce, trojice zajíždí do boxů a nyní tedy nastává i pro ně polední pauza. Přihlásíme se opět před 14. hodinou našeho času.
13:02 Zmíněné zkoušky se účastní trojice Hamilton, Wehrlein a Magnussen. Jejich čas na trati se pohybuje kolem dvou minut na kolo.
13:00 Švéd byl posledním, kdo se postaral o nějakou změnu v dnešním dopoledni. Vlaje šachovnicová vlajka, piloti se mohou posilnit před odpoledním programem. V prvních pěti minutách po španělském poledni proběhne zmíněný test, což vypadá jako zkouška virtuálního safety caru, protože vozy zůstávají na trati a nyní pomalu krouží.
12:57 Zdá se, že Marcus Ericsson ještě stihne něco málo přidat ke svému chudému představení. Ačkoliv tým kvůli problémům deklaroval dřívější pauzu na oběd, nyní na monitorech vidíme jeho čas 1:30,309. Hamilton si mezitím vyzkoušel průjezd boxy.
12:55 Hamilton absolvuje svá poslední kola na trati v časech kolem 1:27. Podle plánu převezme odpoledne vůz Rosberg a bude se rovněž jako Hamilton včera zabývat závodní simulací.
12:52 Naštěstí to mění Daniel Ricciardo, jenž dosahuje zlepšení na 1:25,235. Podařilo se mu to na středně tvrdé směsi.
12:50 Jediná zásadní informace na monitorech se týká upozornění na "marshalling system check" v době od 13:00 do 13:05.
12:48 Bottas už je zase zpátky v boxech, Ricciardo se chystá vyrazit na trať. Malá informace pro pamětníky - v boxech se objevil i někdejší pilot F1 Jean-Denis Deletraz v doprovodu svého syna. Kdo vyloví z hlavy, za které týmy tento Švýcar jezdil? Jenom dodejme, že Deletrazovi navštívili Romaina Grosjeana.
12:46 Okruh ožívá, na trati jsou Bottas, Sainz jr. a Pérez.
12:45 Zatím na Circuit de Catalunya panuje ospalý klid, uvidíme, zda v poslední čtvrthodině někdo ještě zaútočí, případně zda přehnaná snaha bude znamenat třeba červenou vlajku, jak se občas v samotném závěru stává. Musíme také připočíst technické problémy u Haasu a McLarenu, rovněž Sauber nebylo prakticky vidět. Jak už bylo řečeno, Ferrari striktně odmítá problémy s pohonnými jednotkami.
12:40 Prohřívá se vzduch nad okruhem, po ranní nepříjemné teplotě už se piloti mohou těšit z 16 °C.
12:38 Wehrlein se také zlepšil, i když v jeho případě čas 1:27,064 znamená jen jeho dnešní osobní maximum. Co se týče jeho nejlepšího výkonu, za tím pořád mladý Němec zaostává (minulý týden 1:25,925).
12:36 Jen pro připomenutí a srovnání - Rosbergův nejrychlejší včerejší čas byl 1:23,022. Na trati vidíme Manor Pascala Wehrleina s měkkými pneumatikami.
12:34 Problémy registrujeme v boxu McLarenu - je hlášen problém s čepem nápravy, vůz je v tuto chvíli na zvedácích a je obtížné říci, kdy vyjede.
12:33 A měl by si pospíšit, protože Lewis Hamilton po zahřívacím kole vyrazil na okruh s jasným cílem a o více než tři desetiny předstihl Dána na Renaultu - nový nejlepší čas má hodnotu 1:23,622. Hamilton jel na měkkých pneumatikách a zazářil zejména v posledním sektoru, kde byl absolutně nejrychlejší.
12:32 Hamilton rozvážně rozjíždí svůj další pokus, Magnussen se opět pokusí zajet na superměkkých pneu rychlý čas.
12:29 Snaží se i Magnussen, opět vyjel na superměkké směsi. Po letmém kole se pokusil překonat svůj nejlepší čas, ale skončilo to jen výkonem 1:24,068.
12:28 První ze série změn se týká Carlose Sainze jr., stlačil svůj čas na 1:25,300 - zajel ho na středně tvrdé směsi.
12:24 Malá perlička ze zákulisí - v boxech je i špičková lyžarka, Američanka Lindsey Vonnová, která ale po posledním závodě Světového poháru musí k pohybu používat berle. Max Verstappen si zase pozval fotbalovou legendu a trojnásobného držitele Zlatého míče France Football Johanna Cruyffa.
12:23 Takže z útoku sešlo, Hamilton se vrací do boxů. U Sauberu není vidět žádný pohyb, zdá se, že Marcus Ericsson bude mít podstatně delší pauzu na oběd. Na trati jsou v tuto chvíli jen Pérez a Wehrlein.
12:22 Hamilton si po neúspěšném pokusu dopřává odpočinek v podobě pomalého kola 1:49. Uvidíme, zda se pokusí o druhý útok.
12:20 Magnussen možná chystá další útok, teď zajel na superměkké směsi 1:25,113.
12:17 Po dobře vykonané práci Magnussen jede k mechanikům, ovšem tratí pluje Lewis Hamilton a bere si od Kevina nejlepší čas v prvním sektoru... bohužel na měkké směsi zůstal za Magnussenem o 0,034 vteřiny, čas 1:23,967 stačí "jen" na druhé místo.
12:14 Rýsuje se útok Kevina Magnussena? Dán zajel první sektor nejrychleji... a pilot Renaultu uspěl. Nový muž v průběžném vedení zajel okruh časem 1:23,933. Jde evidentně o kvalifikační simulaci, Kevin zajel čas na červeně označených pneumatikách.
12:13 Na trati je i bílý Williams Valtteri Bottase a Fin na stejně označené směsi, tedy středně tvrdé, odsunuje časem 1:25,121 Buttona na páté místo.
12:08 K Vettelovi se přidávají Sainz jr. a Pérez, všichni jednou na středně tvrdé směsi. Podmínky na Circuit de Catalunya jsou téměř ideální, snad se dočkáme nějakých výborných časů. Prostor před pauzou na oběd k tomu přímo vybízí.
12:06 Do boxů se vrátili Ricciardo a Hamilton, takže Vettel má nyní volnou trať. Manažer týmu Haas Günther Steiner upřesnil problémy, které tým má, po včerejší noční výměně turbodmychadla zjistili mechanici jistou anomálii, kterou nyní prověřují.
12:05 Technický expert Gary Anderson porovnává včerejší Hamiltonovu závodní simulaci s Rosbergovým vítězstvím v roce 2015. "Rosbergova závodní kola byla mnohem stabilnější a méně kolísavá, ale to bylo dáno nároky na závodní tempo. Lišilo se v závislosti na tom, kdo zrovna Rosberga stíhal a jak blízko se k němu dostal. Rosberg po startu z pole-position vyhrál poměrně snadno, nemusel o své vítězství urputně bojovat. Rozdíl nějakých 101 vteřin, které Lewis ztrácel, vypadá monstrózně, ale mohou za tím být i podmínky na okruhu. Hamilton navíc včera zajel strategii tří zastávek, takže je z toho opravdu těžké učinit nějaký závěr."
11:58 Ricciardo se nám posouvá výsledkovou listinou nahoru, už se dostal před Hamiltona časem 1:25,434. Ovšem Lewis okamžitě odpovídá časem 1:24,723, jako by chtěl říci - podívejte, kdo tu je šampionem. Na vedoucího Vettela ale pořád ještě ztrácí více než jednu desetinu.
11:53 Carlos Sainz jr. si v prvních dvou sektorech zapisuje osobní maximum, jede na střední směsi, ale závěr trati se mu nepovedl, je o dvě desetiny pomalejší, než je jeho nejlepší výkon.
11:52 Button si vyzkoušel rychlé kolo a zase míří do boxů. Pro fanoušky Valtteri Bottase předkládáme jeho vysvědčení v podobě časů během jeho šestikolového působení na trati: Výjezd z boxů - 1:26,6 - 1:26,9 - 1:27,8 - 1:27,7 - 1:27,7 - 1:27,6 - návrat.
11:50 V Barceloně je opět jasno, i když poněkud chladněji - 8°C. Renault se nejspíš připravuje na sérii rychlých kvalifikačních okruhů. Jenson Button se vydal na trať opět na měkké směsi a řadí se k těm, kteří si polepšili časově - 1:25,183, nikoli však co se týče umístění.
11:49 Sergio Pérez je na bíle označených pneumatikách o tři vteřiny pomalejší než Vettel na stejné směsi.
11:47 Magnussen po úspěšném rychlém kole míří do boxů, odkud se do světa vydalo prohlášení Toto Wolffa ohledně výkonnosti Mercedesu, nahlédněte zde.
11:45 Zlepšuje se i Daniel Ricciardo, ale jen co se týče času - 1:26,693.
11:43 V boxech v tuto chvíli zůstávají jen Button, Wehrlein, Ericsson a Gutiérrez. Ostatní pilně krouží po trati. Vettel na stedně tvrdé směsi není příliš daleko od svého rekordního času (1:25,0). Nyní se ke slovu dostává Kevin Magnussen, který se na cílové rovince ukázkově zavěsil za Pérezovu Force Indii a poskočil na druhé místo - čas 1:24,945 zajel na měkkých pneumatikách.
11:41 Daniel Ricciardo si téměř po dvou a tři čtvrtě hodině zapisuje měřitelný čas, kterým se řadí na předposlední místo mezi těmi, kteří se dočkali nějakého výsledku. Hodnota 1:26,940 se rovná osmému místu. Zajeto na středně tvrdé směsi.
11:39 Hamilton do boxů, střídá ho Ricciardo, na trati je také Carlos Sainz jr., který si vylepšuje čas na 1:25,353, nikoli však svou prozatímní čtvrtou pozici. Jeho Toro Rosso pluje okruhem na střední směsi.
11:35 Podle informací z paddocku má Haas problémy s turbodmychadlem, jak bylo upřesněno, na trať se dostane asi až pozdě odpoledne. Dietrich Mateschitz sleduje dění svého týmu z boxové zídky za přítomnosti expilota F1 Gerharda Bergera.
11:34 Ricciardo se opět vrací do boxů - po jediném kole. Vítěz tří Grand Prix zatím nemá na svém kontě jediné měřené kolo.
11:30 Chvilku byl jediným pilotem na trati Lewis Hamilton, nyní už se k němu přidává Daniel Ricciardo, vyjíždí na středně tvrdé směsi a z reflexní barvou na difuzoru a levém zadním závěsu. Na vše z boxů dohlíží sám Dietrich Mateschitz.
11:28 Esteban Gutiérrez má po včerejších potížích týmu Haas na svém kontě jediné kolo. Mexičan má dnes poslední příležitost si něco vyzkoušet, protože následující dva dny už bude ve voze Romain Grosjean.
11:25 Máme to pro vás i něco málo dalších čísel, tentokrát se týkají maximální rychlosti, která je měřena na cílové rovince před zatáčkou 1, budeme informovat komplexně, jen pro představu, nejrychlejší je Felipe Nasr (Sauber): 346,1km/h
11:22 Zlepšení vykazuje také Lewis Hamilton, rovněž na střední směsi, jeho čas má hodnotu 1:26,026. Úřadující mistr světa je nyní na 6. pozici.
11:20 Magnussen začal nový stint na středně tvrdé směsi a zajíždí čas 1:25,876.
11:17 Na měkké sadě pneumatik se zlepšuje Button. Čas 1:25,226 min. Osobní maximum si vyjel také Magnussen (1:25,876 min).
11:15 Spokojen je po včerejšku Daniil Kvjat. "Vůz je v lepší kondici než loni touto dobou," uvedl pro Autosport pilot Red Bullu.
11:12 A máme tu další nejrychlejší kolo, Vettel zajel 1:24,611 min. A zlepšil se i Wehrlein (1:28,464 min). Novinkou je také to, že Alonso byl jmenován ambasadorem pro letošní závod v ázerbajdžánském Baku.
11:10 Na trati aktuálně Vettel, Sainz a Wehrlein.
11:05 A z tábora Ferrari se brání. "Nemáme žádný problém s motorem," uvedl šéf týmu Arrivabene.
11:00 Nejrychlejší čas Ferrari na středně-tvrdé sadě jsou 1:24,628 min v podání Vettela a 1:26,836 v podání Räikkönena. Tři desetiny ztráta na Mercedes. Na druhou stranu však na třetí Mercedes mají pohodlný náskok.
10:57 Zlepšuje se Pérez, Bottas nyní za svým nejlepším časem zaostal o 0,04 s.
10:55 Sauber po třech kolech u mechaniků. Uvidíme však jejich nový vůz v Austrálii?
10:50 Red Bull už má na svém kontě 20 kol, stále procvičují zastávku v boxech.
10:46 Magnussen svůj čas také zlepšuje.
10:44 A máme zde nový nejrychlejší čas dne. Vettel zajel 1:24,628 min na středně-tvrdé sadě (neoznačené).
10:40 Wehrlein se zlepšuje 1:28,598 min.
10:39 A poprvé dnes na trať vyráží Sauber.
10:32 Sainz se zlepšuje. Čas 1:27,284 min. Hamilton zatím krouží, čeká ho ještě dalších pět kol, časy kolem 1:27 min.
10:30 Nový formát kvalifikace byl odložen na pátý závod sezóny. Nicméně opravdu se jí dočkáme? Sklízí nyní spoustu kritiky.
10:28 Hamilton zatím svůj čas nezlepšil ač zajel dva nejlepší první sektory. Bottas se však vytáhl, na první čas ztrácí 0,025 s.
10:23 A co si myslí o novém motoru Honda Alonso? "Zkusili jsme různá nastavení a pracovali na výkonnosti a sbírání dat z aerodynamiky. Je ale brzy komentovat rozdíl oproti motoru z minulého týdne, protože jsme se soustředili na kratší jízdy a tomu přizpůsobili nastavení."
10:18 Ericsson se již připravuje a brzy jej tedy můžeme očekávat na trati. Hamilton se zlepšuje, čas 1:27,235 min.
10:15 Button se na neoznačené středně-tvrdé sadě zlepšuje, čas 1:26,833 min.
10:10 Vettel vyráží na trať. A jeho čas byl 1:26,5 min.
10:07 Wehrlein se zlepšuje, jeho čas má hodnotu 1:29,830 min.
10:03 Mercedes nyní v garáži u mechaniků. Pérez naopak zajíždí čas 1:26,491 min. Měřený čas si připisuje i Manor. Wehrlein zajel 1:31,685 min. Red Bull procvičuje zastávky v boxech.
9:56 První měřené časy si připisuje Button a Sainz. McLaren čas 1:32,552 min a Toro Rosso 1:27,849 min. Oba se v dalším kole zlepšují.Sainz o desetinu, Button o 4,2 s.
9:53 Dočkáme se po Mexiku dalšího návratu staronového okruhu?
9:52 Vettel pokračuje v konzistentních časech (1:26 min). Po pěti kolech zamířil do boxů.
9:47 Vettelovovy další časy jsou 1:25,3 min, 1:25,9 min a 1:26,2 min. Magnussen stále krouží, časy kolem 1:28 min. Pérez opět na trati, zatím bez měřeného času.
9:46 Garážová vrata u Sauberu jsou zavřená. Ericssona tedy zřejmě jen tak neuvidíme. Což je po pozitivních ohlasech ze včerejška pro tým zklamání.
9:45 Vettel opět zlepšuje svůj čas, nyní má hodnotu 1:25,303 min.
9:42 A na trať vyráží Red Bull. Včera museli mechanici řešit brzdy, které začaly hořet. Dnes za volantem Ricciardo. Zatím Vettel, stále na středně-tvrdé sadě, začal další sérii najetých kol.
9:40 Hamilton zamířil do boxů.
9:35 Zatím jsme neviděli Red Bull či Sauber. Magnussen si připisuje čas 1:27,554 min a následně 1:27,413 min. Renault se dnes zaměřuje na kvalifikační rychlost, takže můžeme čekat rychlejší časy.
9:33 Williams si připisuje první měřený čas a to 1:29,487 min.
9:30 A do instalačního kola na přechodných pneumatikách vyrazil také Gutiérrez s Haasem.
9:28 Sainz, Bottas a Vettel zamířili do boxů. Hamilton pokračuje. Ferrari si připsalo na své konto devět kol.
09:26 Hamilton, Sainz a Bottas se přidávají k Vettelovi. Ten se opět zlepšuje, čas 1:26,978 min.
9:24 V dalším kole se Němec ve Ferrari zlepšuje, čas 1:27,431 min a následně 1:27,266 min, obutou má středně-tvrdou sadu pneumatik.
9:22 Objevuje se Wehrlein a Magnussen. Vettel zajíždí nejrychlejší čas s hodnotou 1:28,619 min. Hamilton zajíždí do boxů.
9:18 Hamilton se dál zlepšuje, čas 1:30,997. Na trať se vrací i Vettel a Sainz.
9:13 A máme tu první měřená kola dne. Hamilton zajíždí nejprve 1:34,516 min, následně se zlepšuje a jeho čas má hodnotu 1:31,611 min a dále 1:31,198 min.
9:11 Hamilton zůstává na trati. Také Mercedes zkoumá aerodynamiku.
9:10 Sainz zamířil do boxů, opačným směrem vyrazil Mercedes. Tentokrát má do poledne vůz k dispozici Hamilton. Ten včera dokončil simulaci závodu. 66 kol a tři výměny pneumatik. Při dvou z nich došlo ke zdržení.
9:08 Vyjíždí také Sainz s Toro Rosso.
9:06 Teplota v Barceloně je 8 °C, trať má 10,5 °C.
9:04 Vyráží také Pérez ve Force Indii. Button jej brzy doplňuje na trati. McLaren dnes zkouší nové aerodynamické prvky.
9:02 První na trať vyráží Ferrari, tentokrát je za volantem Vettel. Následuje jej Button (McLaren) a Bottas (Williams). Jednalo se však o instalační kolo, všichni hned zase zamířili k mechanikům.
9:00 Další testování v Barceloně začíná.
8:55 Kimi Räikkönen je zatím stále klidný. "Je normální mít během testů potíže se spolehlivostí. Včera to byla převodovka, ale bylo dost času na opravu. Vše se změní, jak dojde k závodění. V Austrálii uvidíme, jak jsme na tom, ale auto je dobré. Nevím, co dělají ostatní, časy jsou na různých pneumatikách a s rozdílně natankovaným autem, ale my víme, že jsme spokojeni s ovladatelností vozu. Balík je podle mého dobrý, čas ukáže, zda dostatečně dobrý."
8:50 U Sauberu zatím panuje spokojenost. Nasr si nový vůz pochvaluje.
8:42 Franz Tost, šéf Toro Rosso má za cíl zisk pódiového umístění. "Realisticky si myslím, že je to možné. Loni jsme v Budapešti a Austinu, kde Max dojel čtvrtý, byli blízko. Doufám, že nový vůz bude rychlý a spolehlivý a že tým odvede dobrou práci. Proto by pódiové umístění mělo být možné. Cílem je být celkově pátí. Jsem optimistický a věřím, že se posuneme vpřed a že se dál budeme zlepšovat."
8:40 Jenson Button se v rozhovoru pro SkySports nechal slyšet, že jsou s Fernandem Alonsem pro McLaren perfektní dvojicí. "Myslím, že je považován za jednoho z nejlepších pilotů F1 vůbec. Oba jsme získali titul a a můžeme tak přečkat ten bolostivý loňský rok. Dle mého jsme tým posunuli kupředu," uvedl Brit. Dodal, že tyto testy mnohem více naznačí, jak si kdo stojí.
8:36 Včerejší časy naleznete zde.
8:35 Kdo dnes usedne za volant?