Toro Rosso: Vůz je kompromisem, motor Ferrari je kompaktnější než Renault

iM2, 24. února 2016, 01:05 Google+

Podle Carlose Sainze muselo Toro Rosso podstoupit spoustu kompromisů při stavbě vozu STR11. Důvodem je pozdní přechod na motory Ferrari. Verstappen ale připomíná, že je vůbec úspěchem, že v Barceloně mají auto postavené.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Carlos Sainz s vozem Toro Rosso STR11 - Ferrari

Carlos Sainz s vozem Toro Rosso STR11 - Ferrari | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Carlos Sainz první den odjel jen 55 okruhů, pak jej zastavil problém s převodovkou. "Na autě jsme museli přistoupit na spoustu aerodynamických kompromisů. Také nemáme ještě všechny díly. Ale moc mě to netrápí, před dvěma měsící jsme ani nevěděli, jak to v tomto roce bude. Toro Rosso předvedlo rekordně krátkou přípravu.

Celá karoserie musela být změněna, abychom do ní dostali motor. Dosáhli jsme něčeho, co zvládají jen velké týmy. Přechod na motory Ferrari byl správný, hned se to projevilo. Pohonná jednotka má více síly a její ovladatelnost je lepší. Také software se z jezdeckého pohledu lépe ovládá. Na volantu je méně tlačítek, kterým se ovládají baterie. I to může letos při omezné komunikaci pomoci."

Red Bull před testy několikrát prohlásil, že by se nedivil, kdyby je Toro Rosso v první polovině roku poráželo. Zatím se v testech více daří hlavní stáji, co na to Španěl? "Vloni jsme viděli, že Ferrari i Mercedes své motory neustále vylepšovaly. Proto se zřejmě budeme propadat, ale vloni nás nejvíc trápila nespolehlivost."

img-responsive

121 kol Verstappena týmu moc pomohlo, ověřil si spoustu nových systémů | foto: Pirelli

Max Verstappen v úterý zažil s novým vozem lepší jízdy - 121 okruhů (563 kilometrů) ukazuje na skvělou spolehlivost, nicméně byla z toho až poslední příčka. "Bylo to dobré, auto je spolehlivé. Jezdili jsme jenom na střední sadě pneumatik a na ty bylo trošku chladno. Jde nám jenom o to ujet s vozem co nejvíc kilometrů. Jsme rádi, že je auto vůbec vyrobené."

"Bylo dobré porovnat zpětnou vazbu Maxe a Carlose. To, že jsme už druhý den ujeli 121 okruhů, nám neobyčejně pomůže. Všechny nové systémy jsme museli pořádně vyzkoušet," popisuje James Key, technický ředitel Toro Rosso. V italském týmu vládne povzbudivá atmosféra.

"Měli jsme 3 měsíce na to, abychom postavili auto. Normálně tohle není možné. Ještě před 2 měsící jsem si nemyslel, že budeme schopní být v Barceloně," pokračuje Key. Dle něj tým věděl "už" od konce října, jaký bude mít motor, ale svoje auto musel narozdíl od mateřského týmu Red Bull kompletně přestavět.

img-responsive

Zadní část STR11 poskytuje velký vývojový potenciál | foto: Red Bull Content Pool

Pohonná jednotka Ferrari je kompaktnější než ta od Renaultu. To umožňuje velký vývoj v zadní části auta, novinky by měly být patrné při druhém testování v Barceloně. Podle některých budou tak výrazné, že půjde dokonce o B-verzi vozu. Jisté je, že tým chystá nové zadní křídlo, novou podlahu i bočnice.

Vytisknout

Diskuze: Toro Rosso: Vůz je kompromisem, motor Ferrari je kompaktnější než Renault

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ron Dennis a jeho McLaren by mohli uplatnit "model McLaren"

Výsledky jednání o nových pravidlech pro rok 2017 - je požadován odklad

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud