Carlos Sainz první den odjel jen 55 okruhů, pak jej zastavil problém s převodovkou. "Na autě jsme museli přistoupit na spoustu aerodynamických kompromisů. Také nemáme ještě všechny díly. Ale moc mě to netrápí, před dvěma měsící jsme ani nevěděli, jak to v tomto roce bude. Toro Rosso předvedlo rekordně krátkou přípravu.
Celá karoserie musela být změněna, abychom do ní dostali motor. Dosáhli jsme něčeho, co zvládají jen velké týmy. Přechod na motory Ferrari byl správný, hned se to projevilo. Pohonná jednotka má více síly a její ovladatelnost je lepší. Také software se z jezdeckého pohledu lépe ovládá. Na volantu je méně tlačítek, kterým se ovládají baterie. I to může letos při omezné komunikaci pomoci."
Red Bull před testy několikrát prohlásil, že by se nedivil, kdyby je Toro Rosso v první polovině roku poráželo. Zatím se v testech více daří hlavní stáji, co na to Španěl? "Vloni jsme viděli, že Ferrari i Mercedes své motory neustále vylepšovaly. Proto se zřejmě budeme propadat, ale vloni nás nejvíc trápila nespolehlivost."
Max Verstappen v úterý zažil s novým vozem lepší jízdy - 121 okruhů (563 kilometrů) ukazuje na skvělou spolehlivost, nicméně byla z toho až poslední příčka. "Bylo to dobré, auto je spolehlivé. Jezdili jsme jenom na střední sadě pneumatik a na ty bylo trošku chladno. Jde nám jenom o to ujet s vozem co nejvíc kilometrů. Jsme rádi, že je auto vůbec vyrobené."
"Bylo dobré porovnat zpětnou vazbu Maxe a Carlose. To, že jsme už druhý den ujeli 121 okruhů, nám neobyčejně pomůže. Všechny nové systémy jsme museli pořádně vyzkoušet," popisuje James Key, technický ředitel Toro Rosso. V italském týmu vládne povzbudivá atmosféra.
"Měli jsme 3 měsíce na to, abychom postavili auto. Normálně tohle není možné. Ještě před 2 měsící jsem si nemyslel, že budeme schopní být v Barceloně," pokračuje Key. Dle něj tým věděl "už" od konce října, jaký bude mít motor, ale svoje auto musel narozdíl od mateřského týmu Red Bull kompletně přestavět.
Pohonná jednotka Ferrari je kompaktnější než ta od Renaultu. To umožňuje velký vývoj v zadní části auta, novinky by měly být patrné při druhém testování v Barceloně. Podle některých budou tak výrazné, že půjde dokonce o B-verzi vozu. Jisté je, že tým chystá nové zadní křídlo, novou podlahu i bočnice.