Renault trápily softwarové problémy, chválí si ovladatelnost motoru

Petr Hlawiczka, 23. února 2016, 06:30 Google+ 2016-Test-Barc1

Renault toho první den testů kvůli softwarovým problémům moc neujel. Podle závodního jezdce Jolyona Palmera se zatím nezlepšila ani výkonnost jeho pohonné jednotky RE16.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jolyon Palmer s Renaultem RS16

Jolyon Palmer s Renaultem RS16 | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Brit v pondělí zvládl v Barceloně jen 37 kol a skončil poslední se ztrátou 4,417 s na nejrychlejší Ferrari. "První den byl zklamání, bylo to náročné. Šlo o obvyklé prvotní potíže, ale rozhodně bychom byli bývali rádi ujeli více kol. Bolí to, protože už tak to snížili z 12 na 8 dní a já jsem teď zvládl jen 37 kol. Není to ideální," hodnotí Palmer.

"Loni jsem toho s autem ujel hodně, vůz je evolucí toho loňského, takže se nechová moc odlišně. Ale my jsme opravdu neabsolvovali žádné výkonnostní jízdy. Je to frustrující, ale zbývají mi tři další dny, to se dá ještě ujet hodně kol," pokračuje britský jezdec Renaultu.

První den je zdržely hlavně softwarové problémy, které by měli mít v úterý již vyřešeny: "Nešlo o pohonnou jednotku, šlo o softwarové potíže. Jestli to vychází od pohonné jednotky, to teprve musíme pochopit. Kluci pracovali celý den, snažili se tomu přijít na kloub. Během dne jsme udělali pokrok, snad to přes noc dokážeme konečně opravit."

img-responsive

Renault RS16 | foto: Renault Sport F1

Jak Palmer hodnotí nárůst výkonu motoru? "Je tam rozdíl. Samozřejmě není tak silný, jako motor Mercedesu, a vy to můžete cítit. Ale jsou tam také přínosy: ovladatelnost je dobrá, kluci od motorů Renaultu pracují velmi dobře. Spolupracovali jsme s nimi během zimy a oni dobře zvládali procedury a ovladatelnost motoru. Ale momentálně na Mercedes ve výkonu stále rozhodně ztrácíme."

Loňský vůz E23 doplatil na nedostatečný vývoj během sezóny, pro RS16 toho letos naopak chystají celkem dost: "Je toho třeba hodně projít. Připravili jsme ho na poslední chvíli a kluci odvedli opravdu dobrou práci, když jsme v 9 hodin vyrazili. Je před námi dlouhá cesta, v příštích několika dnech, týdnech a před Melbourne se docela dost změní."

Vytisknout

Diskuze: Renault trápily softwarové problémy, chválí si ovladatelnost motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

Lewis Hamilton s Toto Wolff se mohli usmívat i po třetím tréninku

Red Bull dál tápe, poslední trénink ovládl Mercedes

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (10:30 - 11:30)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull RB12

Red Bull: Scházející zlepšení Renaultu nám starosti nedělá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

  2. Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud