DISKUZE K ČLÁNKU Marko: Pokud má Renault rozum, vsadí vše na nás, s Lotusem nic nedosáhnou
Podle odborného poradce Helmuta Marka by se měl Renault při vývoji pohonné jednotky soustředit mnohem více na Red Bull než na Lotus, který francouzská automobilka odkoupila. Toro Rosso bude mít z počátku sezóny díky motoru Ferrari výhodu až 0,6 sekundy, díky vývoji se během ní ale Renault na stáj z Maranella dotáhne.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko: Pokud má Renault rozum, vsadí vše na nás, s Lotusem nic nedosáhnou
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Mike17
19:36 21.01.2016 93.99.87.XXXPro Odina:
1. RB tvrdí, že byl slabší. Jo, nemusíme tomu věřit, ale ani nemám nejmenší důvod věřit, že byl silnější. Na trati to vidět nebylo.
3. Pokud budeme počítat od začátku: Kolik bylo týmů se 4-mi tituly? Nechce se mi to hledat. 6? 8? A z jakého počtu? 40-50-ti? Pořád je to pro mne špička.-
odin
20:22 21.01.2016 77.240.103.XXX1) Ale Miku, už zase bereš jako směrodatné vyhlášení RBR. Renault tvrdil, že byl silnější. A já zase nemám důvod nevěřit, že po odladění všech vylepšení by byl silnější. Ano, na trati to vidět nebylo a proto se také RBR vrátil k původní verzi motoru. Ale RBR nedal této pohonné jednotce ani šanci. Podle mne to je zase ukázka nedočkavosti RBR, neochota spolupracovat. Oni chtějí "koupit to nejlepší". A když to nejlepší nedostanou, tak se mstí.
3) Jo, teď mi to docvaklo. Ty bereš jako základ všechny týmy, které kdy v F1 byly , proto těch 50% nevychází. Já beru za základ současný počet. Myslel jsem, že se bavíme o současném počtu týmů a o současných konkrétních stájích v návaznosti na jejich historické úspěchy.-
Mike17
13:43 23.01.2016 93.99.87.XXX1. Co oberu jako směrodatné? Vždyť jsem ti DOSLOVA napsal, že se tomu NEMUSÍ VĚŘIT!!! A pak mi tu píšeš, že jim věřím všechno, když naprosto ignoruješ zřetelně napsané, že jim něco nevěřím.
Rozhodně to nebyl žádný pokrok. A neměli trpělivost? Vždyť čekali 17 závodů na nějaký pokrok a nic. Předposlední závod přišel Ricci o 10 míst na startu, protože přivezl Renault něco, co nebylo vůbec lepší. A ty se divíš, že to nenasadili v Abu Dhabi? No proč by proboha měli? Co na tom bylo netrpělivé? Mají čekat 10 let na nesplněné sliby a pořád je jen chválit, aby se náhodou někdo neurazil?
Nikdy neřekli, že chtějí to nejlepší, to je pouze tvé čtení mezi řádky. Pouze chtěli, aby dostali motor, který se výkonem konkurenci aspoň přiblíží. A to je pro mne velký rozdíl.
3. No jasně! Přece neřeknu, že za těch 65 let bylo ještě dalších 6-8 týmů s podobným výsledkem, budu to porovnávat se současným počtem týmů a pak budu tvrdit, že takových výsledků dosahuje v celé historii 70-90% týmů. Buď beru jednu sezonu s výsledky jedné sezony a počtem týmů v té sezoně, nebo výsledky za 5 sezon a dělím počtem týmů za 5 sezon, nebo to samé udělám s 65-ti sezonama. To dá rozum ne?
Pokud budeš porovnávat jen současné týmy, pak by bylo asi fér zhodnotit také délku jejich působení. Porovnávat počet titulů Ferrari a Mercedesu za 65 let existence s počtem titulů Williamsu s poloviční dobou existence a RB s jejich 10-ti lety existence přece nemá moc smysl.-
odin
13:30 24.01.2016 77.240.103.XXXHmm. "Já neříkám tak, ani tak, ale na mé slova vždycky dojde..."
...Nemusí se tomu věřit, ale já nemám důvod tomu nevěřit...
Miku mohl bys dělat Koloběžku první - taky jsi ve svých názorech oblečená, neoblečená, učesaná, neučesaná atd.
Tak že toho raději necháme. Na pitomosti se mi nechce reagovat.
Jak souvisí tvoje statistické šarády s mým tvrzením, "že podobných špičkových týmů, jako je RBR s jejich ambicemi, kteří mohou tvrdit, že s nejlepším motorem by bojovali o tituly, je v současnosti ve startovním poli 50%"?-
-
odin
14:08 24.01.2016 77.240.103.XXXJaká pravda?
Spíše se ptej po smyslu, jejich výblitků, které zdejší fans papouškují.
Jaký smysl mělo prohlášení Ricciarda na prahu nové sezóny, že by v té uplynulé s motorem Mercedes vítězil? Když nic z toho, co by potřeboval ubulenec Ricci k jeho vítězstvím, nebylo reálné ani během probíhající sezóny?
Jaký smysl má výblitek Marka, že by se Renault měl soustředit na RBR, pokud má všech pět pohromadě?
Podle mne to má smysl jediný. Vytvářet psychologický nátlak na soupeře i na partnery, tvořit si alibi pro případné neúspěchy a přihřívat si polívčičku před veřejností.
Pokud nemám šanci něco změnit, tak se tomu nevěnuji, ale u RedBullů naopak takovýmto věcem věnují největší mediální pozornost.-
Mike17
17:26 24.01.2016 93.99.87.XXXHmm, auto stejné, na dráze žádné zlepšení, ale tobě je naprosto jasné, že je to výblitek. No asi to vystihuje, že data jsou irelevantní. Pokud někdo z RB řekne cokoliv, je to lež.
Stejné je to s Riccim. Ty víš naprosto přesně, že by nic nevyhrál. Člověk který v tom voze sedí a ví, kde má slabiny, je slaboduchý neználek. Je jasný, že ty tomu rozumíš mnohem víc.
Na to se asi nedá nic říct, je to napsáno dost jasně.
-
-
-
-
-
-
-
odin
09:56 17.01.2016 77.240.103.XXXJak vidno i v letošní sezóně bude sranda. Ještě nikdo ani nepředstavil jediné auto, neodjel se jediný test a RedBullíci už zásobují média těmi svými nesmysly jak o závod.
Ricciardo to začal a hned se přidal další "prognostik nesmyslů".
Proč by se měl Renault soustředit na ubulence? Nenapadá mě, (z dlouhodobého hlediska), jediný důvod. Proč by měli plýtvat svými zdroji jen proto, aby RBR jednu sezónu bojoval o třetí flek? Po tom, co předvedli v uplynulých dvou letech, ať jsou rádi, že mají co dát do těch svých plechovek od limonády, aby jim to jezdilo.-
-
odin
09:23 18.01.2016 77.240.103.XXXObčas mi to tu připadá, jako bych diskutoval s hlavním ideologem RBR Helmutem Markem. Tvůj příspěvek svědčí, že se mu vymývání mozků daří.
Takových špičkových týmů tam je minimálně 50% a na všechny lze uplatnit stejnou frázi. "Kdyby měli konkurenceschopnou pohonnou jednotku, tak bojují o titul." Důvody, proč jim je nikdo nechce dát, jsou malinko jiné. Nikdo, kdo investuje obrovské peníze a spoustu času do vývoje, projde roky hledání a neúspěchů, nedá své výsledky práce a takto těžce dobytou výhodu konkurenci.
Ale článek není o důvodech proč jim nikdo nechce dát motor. Ale o tom, že by (podle Marka) měl Renault upřednostnit RedBullíčky, před vlastním týmem. Marko jde ve své demagogii tak daleko, že mluví o Lotusu. Přitom se jedná o Renault.
Mě by zajímalo kdo z vás, papoušků redbulláckých nesmyslů, by ste se ochotně soustředili na úspěchy konkurence, na úkor svého úspěchu. A to nejen ve sportu, ale i v podnikání. Dejte mi sem příklady vašich činnů, kterými jste podpořili druhé a doplatili na to sami.Alespoň všichni uvidí, jací jste...-
fifo
10:26 18.01.2016 213.94.78.XXXPodla tvojho tvrdenia minimalne 50% teamov je na urovni RB, to znamena ze tam ratas minimalne Force Indiu, a ak je to viacej ako 50% tak snad asi aj Sauber, samozrejme netusim ako si dospel k tomu svojmu cislu. Poprosim vymenovat roky kedy tieto teamy ziskaly titul, ale on aspon bojovali. Nehovoriac o tom ze mercedes ochotne poskytne motory Force Indii ale RB uz nie.
O tom poskytovani vyhod mas v podstate pravdu. Ako sme videli v 2015, tak konkurencii sa nedava ta ista pohonna jednotka ako vlastnemu teamu.
-
odin
11:33 18.01.2016 77.240.103.XXXJá za špičkové týmy nepovažuji prvních pět v PK 2015. Tak krátkozrace přemýšlí pouze lidé s vymytými mozky od Helmuta.
Aby byla debata smysluplná, musíme si nejprve ujasnit mantinely (pole na kterém se pohybujeme).
1) Co znamená špičkový tým pro fans RBR? Je to tým, který získal nějaký titul? Tým, který má zdroje o titul bojovat? Nebo jen prvních pár týmů v uplynulé sezóně se může chvíli pyšnit tímto označením?
2) Co lidé od RBR považují za konkurenceschopný motor? Podle mne se pod tímto termínem skrývá "nejlepší motor v té nejlepší specifikaci, jaký jezdí v aktuální sezóně." Proto také šli nepochopitelně za Laudou (jako by on rozhodoval o všem u Mercedesu) a chtěli jejich pohonnou jednotku. Jenže podle mne platí, co jsem napsal výše o poskytování výhod konkurenci. A když neuspěli u Merglu, šli k Ferrari. Tam mohli dostat "béčkové" specifikace (jako každý jiný odběratel), což odmítli.
Pokud vím, tak v případě Mercedesu a poskytnutí jejich motoru RBR, nedošlo ani k jednání o smlouvě. Tak je logické, že FI jejich motory má (když dotáhla jednání až k podpisu smlouvy) a RBR nemá (když neví s kým se o takových věcech bavit).
No a v případě, že by min. 50% startovního pole bylo vybaveno tou nej pohonnou jednotkou (dle představ RBR), pak tyto týmy bojují o titul. Pokrok byl zřejmý na Williamsu. A to dostali také béčkovou specifikaci, respektive základní verzi.
A k poslednímu odstavci. Ty sis někdy myslel, že zákazníci dostávají to samé špičkově vyladěné zboží včetně všech vychytávek a doplňků, jako mateřské týmy? Tak tomu nikdy nebylo a tvrdím, že nikdy také nebude.-
fifo
14:16 18.01.2016 213.94.78.XXXneviem co znamena spickovy team pre fanuska RBR. Ale o to nejde. Ty si tu tvrdil ze s konkurencie schopnym motorm by 50% percent bojovalo o titul. Co je evidentny nezmysel. Je to nezmysel za tejto hybrid ery a a bol to nezmysel za ery z pred hybridov. Bojoval snad Williams ci FI o titul ???
Co sa tyka rokovani, tak prenikli spravy, ze mercedes k tomu bol aj nakloneny, a az Toto Wolf(a suita okolo) zasahovali a presviedcali ze by to nebolo "rozumne". Tak oni tie auta vidia na trati, maju data z gps, vedia odhadnut, zeby si takto vytvorili silnu koncurenciu (co sa akosi nedeje pri willamse a FI, hoci sa najdu "experti" co budu tvrdit ze minimanle 50% startoveho pola by ich urcite ohrozila). No a tak sa k tomu postavili "sportovo" a "chlapsky" a nic z toho nebolo. A to, ze donutili RBR, aby vypovedal zmluvu s renaultom, inak sa neni o com bavit, a potom cukli, je uz holt smola.
S poslednym odstavcom plne suhlasim. Ja som si to nikdy nemyslel. Hoci aj tu najdes n-ludi, ktori ti budu tvrdi, ze ved to predsa neni mozne....-
odin
15:08 18.01.2016 77.240.103.XXXProč by nemohlo 50% startovního pole složeného z podobně "špičkových týmů" jako je RedBull bojovat s "konkurenceschopným motorem" (dle představ RBR) o titul? Nechápu tvoji logiku. Buď je to nesmysl, ale pak ani RedBull nemůžeš řadit na základě výsledků mezi špičkové týmy a tvrdit cosi o titulech. Nebo musíš připustit, že např takový Williams by s lepším motorem o titul bojoval. (Předpokládám, že jsme se shodli na tom, že Willíci neměli k dispozici TOP specifikaci Merglu).
Předvším si myslím, že v současnosti o úspěchu rozhoduje pohonná jednotka, nikoliv šasi. A náskok týmu Mercedes je tak veliký, že by ani RBR s jejich údajně nejlepším šasi, (které mimochodem loni neustále předělávali, nebyli schopni vyvinout krátký čumák a projít nárazovými testy atd.), neohrozil ani se specifikací Mercedesu, jaký dostávají jejich zákazníci. Myslím si, že by se jim rozhodně dost přiblížili, ale tak maximálně, že by mohli možná porážet Ferrari. Na Mercedesy by ale neměli.
Proto mě vytáčí Markovské, Ricciardovské a Hornerovské kecy o titulech, které jsou jen v jejich představách.
Podobná prohlášení mohou dělat snad všichni účastníci cirkusu F1. Jen se tím nikdo (až na pány v RedBullu) nezdržuje a neztrapňuje. Oni vpodstatě říkají, že s nejlepším autem budou bojovat o tituly. Což je sice pravda, (kterou může tvrdit kdokoliv), ale ať si to nejlepší auto postaví. Já souhlasím s názorem, že pokud chce zákazník porážet mateřský tým, musí mít pod kapotou jinou pohonnou jednotku. U McLarenu to pochopili velmi záhy. A i když jejich výsledky nejsou zrovna oslnivé, tak věřím, že se zlepší a budou s Merglem o titul bojovat. Podobné to mohl mít RBR, kdyby nebyli nedočkaví a zlí.
A díky své antikampani proti svému dodavateli motorů se dostali do této situace, že hlavní ideolog našeptává, (dnes už svému soupeři a mateřskému týmu) co má Renault, jakožto výrobce motorů i závodní tým, dělat.-
fifo
11:14 19.01.2016 213.94.78.XXXpreco? lebo je to nezmysel. v poli nemas 50% spickovych teamov (uroven RBR, ferrari). Z tejto iluzie sa uz prosim ta preber. Bojoval snad tebou spomiany Williams (alebo FI) o titul spred prichodou hybridov, kedze podla teba jediny problem je motor ? Len tak na zopakovanie Williams v 2013 - t bodov, v 2012 - 76 bodov, v 2011 - 5 bodov. Ta tvoja pseudo hypoteza sa rozplyva ako para nad hrncom.
Inak co sa tyka Williamsu vsetka cest, ich jedinym limitom je budget. To co odvadzaju za tie peniaze je paradne.
Ale spat k teme. Kde by bol RBR s motorom mercedes, alebo s motorom ktory dodavaju zakaznikom, naozaj netusim a ani sa neodvazim odhadovat. Dovolim si, ale tvrdit ze by to bolo podstatne lepsie ako s Renaultom. Co je ale ovela podstatnejsie je nazor ludi zasvetenych, tych ktori su v centre diania a maju presne data. No a tito, sa obavali dodavat motor RBR. Co je pomerne velavravna skutocnost.-
odin
12:54 19.01.2016 77.240.103.XXXTo je přesně ono. Na začátku jsem chtěl vytyčit pole na kterém se bude naše diskuze pohybovat. Ty vycházíš z faktu, že RBR získal před hybridy 4 tituly a tudíž je špičkovým týmem. Na jeho klesající výsledky po změně pravidel už ohled nebereš. Já je ke špičkovým týmům také řadím, ale vidím tam ještě další týmy, které získaly tituly a mají zdroje na to být úspěšní např. McLaren.
Bohužel vymyté mozky nevidí dál, než do roku 2010 a na základě úspěšných let považují své bohy za špičku. Podle této šablony ale jde tvrdit, že mezi špičku patří, Williams, McLaren, Ferrari, RBR i Mercedes. A 50% týmů máš hned. Všechny tyto týmy (až na Williams) mají zdroje na to investovat a být opět mistry světa.
Tvůj poslední odstavec svědčí o tom, že patříš opravdu k lidem, kteří si nechávají vymývat mozky pány od RBR. To jsou totiž názory Marka a Hornera. Že se jich soupeři bojí a proto jim nechtějí poskytnout své pohonné jednotky v té nejnabušenější specifikaci (protože o nějaký základ v RBR není zájem). Podle mne je naprosto přirozené, že si týmy chrání své výhody a neposkytují je soupeřům. Odpověz mi proč by to měli dělat? Vždyť ani RBR nezveřejňoval své aerovychytávky, nesdílel s nikým foukání difuzoru ani mapy motorů. Jde o soupeření a kdo přijde na nějakou výhodu - vítězí.
Jinak téma je úplně jiné. Článek je o Markových nesmyslných kecech. A tady by mě zajímal tvůj názor. Proč by se měli v Renaultu soustředit na stavbu motorů pro RBR, když mají svůj tým? A po negativních zkušenostech s pány Markem, Hornerem a Neweyem? F1 je týmový sport a tito lidé nejsou týmovými hráči.-
fifo
13:41 19.01.2016 213.94.78.XXX4 tituly ktore sa ziskaly n-rokov dozadu nemaju nic spolocne zo sucasnou formou (resp. neda sa opierat o to ze pre n-rokmi sa podaril titul a to znamena ze automaticky ide o spickovy team). Zo starej slavy sa zit stale neda. A pozerat sa 50 rokov dozadu, tak to mame nie 50% spickovych teamov ale rovno 150%. Opat nezmysel. Ty by si asi pouzil spojenie vymyty mozog, ale ja sa k tomu neznizim.
Zrovnavat motor s aerom je opat nezmysel. Nie som vedomy toho, ak ty si tak ma oprav, ze by bolo v pravidlach dovolene, poskytovat svoje aero riesenia oficialne inym teamom za financnu odplatu, tak ako sa to deje pri pohonnych jednotkach. A stavat na tom argument ze to je dovod preco by mercedes nemal poskytovat motory RBR je nezmysel na druhu. To niekto kto aspon trocha sleduje F1, a pochopil aspon zaklady, predsa nemoze ani len vyslovit.
Vztah RBR a Renault je komplikovany. Na jednej strane je obrovska frustracia, asi aj opravnena a obojstranna, na druhej strane dost nestastny sposob verejneho ventilovania tejto frustracie.-
odin
14:37 19.01.2016 77.240.103.XXXPodle současné formy nemůžeme mezi špičkové týmy počítat ani RBR. V tom případě tam vidím pouze Mercedes, pak dlouho nic, opět dlouho nic, pak Ferrari a zase dlouho nic, ještě dlouho nic a Williams, dlouho nic a RBR a pak FI.
Uznávám, že srovnávat motor s aerem není fér, ale já jsem to nesrovnával, spíše jsem chtěl podpořit své tvrzení, že ti, kteří mají nějakou výhodu, si ji oprávněně chrání. Však v pravidlech také není povinnost poskytnout motor v té nejaktuálnější verzi svým soupeřům. Tak že o čem tu páni od RBR pořád spekulují? Pokud vím tak se výrobci dohodli na maximálních "kvótách" čtyř týmů, kterým budou své motory poskytovat. A Mergl má kapacitu naplněnou, stejně tak Ferrari.
Vztah RBR/Renault komplikovaným způsobili páni od RedBullíčků. A frustrací to neomlouvej. Kdyby se měli chovat všichni frustrovaní tak, jako Marko, Horner, Newey, tak se 9 týmů z deseti jenom pomlouvá, špiní a vydírá své kolegy. Tohle do sportu nepatří a pro to jsou mým nejneoblíbenějším týmem. Ale stále jsi mi neodpověděl na to proč by se měl Renault soustředit na RBR, když má svůj tým. A možná za rok RedBull jejich motory odebírat ani nebude.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek