DISKUZE K ČLÁNKU Marko: Pokud má Renault rozum, vsadí vše na nás, s Lotusem nic nedosáhnou
Podle odborného poradce Helmuta Marka by se měl Renault při vývoji pohonné jednotky soustředit mnohem více na Red Bull než na Lotus, který francouzská automobilka odkoupila. Toro Rosso bude mít z počátku sezóny díky motoru Ferrari výhodu až 0,6 sekundy, díky vývoji se během ní ale Renault na stáj z Maranella dotáhne.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko: Pokud má Renault rozum, vsadí vše na nás, s Lotusem nic nedosáhnou
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
fifo
08:50 20.01.2016 213.94.78.XXXtak to je tazka debata. Najprv vidis viac ako 50% spickovych teamov, potom skoro ziadny ....
Tu nejde o to srovnavat motor s aerom, ale o fakt ze motory s predavaju a aero nie. A toto pouzivat ako argument ze RBR to neposkytoval ....... Uplne mimo misu.
Tak aj Renault ma maslo na hlave. Po roku vyvoja a minuti 12 zetonov doda nieco co je horsie ako pred tym. Chcem vidiet kto by nebol frustrovany.
Do sportu nepatri mhoho veci. Napriklad strach z toho ze by ma nietko predbehol a preto neposkytnem motor.....-
odin
12:07 20.01.2016 77.240.103.XXXDobře, tak mi tedy řekni, jaké argumenty máš pro své tvrzení v této diskuzi z 08:27 18.01.2016.
Mluvíš o RBR jako špičkovém týmu. Na základě čeho? Tituly, získanými v minulosti, se podle tebe nelze ohánět. Loni RBR utrpěl téměř čtyřikrát méně bodů, než mistrovský tým. Jak to, že je vydáváš za špičkový tým? Já pořád nechápu tvoji logiku.
Renault vyvíjel svůj motor v době, kdy věděl, že s ním RBR rozvázal smlouvu, kdy páni od RBR tvrdili s Renaultem NIKDY a kdy se připravoval na vstup do F1 jako tým. Nedivím se, že jejich práce šla ztuha a že výsledkem byl "zmetek". Připomenu ještě další postoj RBR. Páni od RedBullíčků dokonce tvrdili, že vylepšenou verzi používat nechtějí, aby nebyli penalizováni. Dělal jsi někdy něco, o co tvůj odběratel nemá zájem? Jak taková práce asi může vypadat? Podobně, jako vypadala u Renaultu.
Jak vidno odpovědi se nedočkám, protože Marko ještě nevydal metodické poučky, ze kterých by papoušci jeho nesmyslů mohli čerpat.
-
Mike17
12:34 21.01.2016 93.99.87.XXXKoukám, že demagogii pořád zvládáš líp jak Marko.
1. RB získal 4x míň bodů jak Mercedes a to právě díky motorům Renault, kterým chybí 60-80k. Mít je k dispozici, jistě by na špici byli.
2. "Vylepšenou" verzi nakonec použili. Jenže ona vylepšená verze byla ještě horší, než ta stará. Takže udělali špatné rozhodnutí, že ji dali Riccimu, ale dobré v tom, že ho nedali Kvjatovi. Přijít o místa na startu kvůli ještě slabšímu motoru, byla hrozná chyba.
Ale to se ti do krámu moc nehodí, že Renault za celou sezonu nedokázal stáhnout náskok ostatních ani o trošku. Jen je jasné, že za vše může RB a jejich stížnosti jsou nesmysl co?
3. A ano, RB je špičkový tým, protože v posledních 6-ti letech získal 4 tituly. Kdo má víc, i když budeš počítat 10 let? Kolik týmů jich má víc za posledních 25 let? Ferrari?-
odin
14:05 21.01.2016 77.240.103.XXXA další, pro kterého jsou Markova prohlášení svatá a jakékoliv zpochybnění jeho slov považuje za trestný čin.
1) Jak to víš, že by byli na špici? Máš pro to nějaké důkazy krom tvrzení Marka? Dosahovali by lepších výsledků s jejich bídným šasí? Když já občas napíšu nějakou doměnku, která se opírá pouze o indicie, okamžitě chceš důkazy. Tak je teď předlož také.
2) [odkaz na stránku]
Ty rád cituješ Renault, tak si v článku najdi, co řekli o vylepšené verzi. Navíc si všimni, že nebylo použito lepší turbo, kvůli nekompaktibilitě s výfuky.
Jo, to jsou ty vaše jednoduché markovské pohledy na problém. To auto je celek tisíců součástek, které spolu musí dokonale fungovat. Není to tak, že vezmu motor z něčeho, prsknu ho do nějakého šasi, vyvrtám čtyři díry, přišroubuju čtyřmi šrouby a jsem mistr světa.
RBR za vše nemůže, ale může za neochotu podílet se na vývoji, za neochotu být trpělivý a za zbytečné mediální poškozování svých partnerů.
3) Nemám nic proti tomu, když někdo na základě historických výsledků, počítá s RBR jako se špičkovým týmem. Ale pak je tam takových špičkových týmů opravdu 50%. Některé v současnosti dosahují lepších výsledků, než RBR, jiní horších. A s nejlepšími motory by jistě všichni bojovali o tituly. Tak o co Markovi v jeho prohlášeních jde?-
Mike17
14:55 21.01.2016 93.99.87.XXXJasně Odine. Milionkrát člověk napíše, že s ním v něčem nesouhlasí, stejně má všechno za svaté a zpochybnění bych trestal (minimálně smrtí že? ). Říká ti něco pojem demagogie? Proti tobě je Marko amatér.
1. Vyšší výkon=rychlejší vůz. Za ty rok bys to už měl vědět. To je celkem nezpochybnitelný důkaz.
2. Ano, to jsem četl. Takže když Renault postaví turbo nekompaktibilní s jejich jediným zákazníkem, je to vina opět zákazníka, že? Kdyby si usmysleli, že postaví motor pro RB kompaktibilní jedině pro Trabant, pak je jistě vina RB, že nepostavil Trabant, že? Samozřejmě na těch 30 mega by renault oprávněně měl nárok ne? No to jsou hajzlíci ten RB, že jim to vadí.
3. Pokud vezmeš jen poslední sezonu, tak souhlasím. Jestliže vezmeš jakékoliv delší období ( řekněme od 3 let, tak jsou absolutní špička).-
odin
16:17 21.01.2016 77.240.103.XXXŘíká tobě zase něco schizofrenie? A nebo jde o pokrytectví? Milionkrát jsi napsal, že v něčem s Markem nesouhlasíš, nikdy jsi ale neuvedl v čem a vždy se jeho názorů zastáváš.
1) Vyšší výkon=rychlejší vůz? A kde jsi to vzal? Neřekl bych, že traktor s 300 koňmi je rychlejší než osobák s třetinovým výkonem. To jsou ty jednoduché markovské šablony. Vždycky je to "něco, za něco" a platí to i v F1.
2)Nekompaktibilita nebyla dále vysvětlena. Třeba bylo nutné hnout s šasim. A to jsou ty detaily, které pak mohou rozhodit celou koncepsi auta. Prostě nelze tvrdit to, co tvrdí Marko a spol. Konečně se začínáš dotýkat problému. Renaut staví motor a pro jeho největší efektivitu potřebuje nějaké podmínky. RBR staví šasi a pro jeho největší efektivitu potřebuje také nějaké podmínky. A co se stane, když tyto podmínky se diametrálně rozcházejí? Jedni i druzí musí slevit a hledat kompromis. Jenže ten stojí čas a peníze, navíc je jasné, že výkonnost nebude dle představ ani jednoho. Ale možná mohl tento kompromis konkurovat ostatním kompromisům. Newey postavil údajně nejlepší šasi, které ovšem ignorovalo veškeré požadavky pro pohonnou jednotku. A najednou se hrozně divili, že se jim to přehřívá, že musí řezat díry do toho báječného výtvoru, aby jim ty plechovky vůbec jely. A výsledkem byla pomlouvačná kampaň proti Renaultu, která nejspíše potrvá.
3) Pokud vezmeš období, které se ti hodí do krámu, tak máš pravdu. Pokud vezmeš období, které se hodí do krámu mně, tak pravdu mít nebudeš. To jsou ty kdyby.-
Mike17
17:35 21.01.2016 93.99.87.XXXAle nelži Odineeee, Už jsi horší jak Marko. Mnohokrát jsem ti psal, že jsem třeba nesouhlasil s Markem s tím, že si postaví vlastní motor. Nebo s ním třeba nesouhlasím v tom, že se má Renault přednostně věnovat RB, atd. Takže psal a ne vždy.
1. Takže kdyby Renault zvedl výkon o 80k, tak by se z RB stal traktor??? Já se fakt divím, že se ti motoráři s nějakým výkonem obtěžují a nepostaví za 1000 eur nějaký lehoučký motor o 10k. Ty už fakt nevíš kudy kam.
2. To jsou zase kecy. Neschopnost Renaultu neustále svádíš na RB. S přehříváním měli problémy před sezonou 2014. A co celý ten zbytek času? To mají po 2 letech stejnou ztrátu na Mercedes, protože se jim to předloni v předsezonních testech přehřívalo? Prostě byli neschopní ztrátu dohnat a použít k tomu nějaké žetony.
3. Jenže já si beru kterékoliv období, kromě jedné sezony, já celou historii F1. To se po jedné sezoně přestane být tým špičkový? Prostě si vymyslíš cokoliv, abys pošpinil RB. Neustále spouštíš štvavou mediální kampaň proti RB. Marko je proti tobě diletant.
P.S. Sorry, ale když mi takhle nabíjíš, nejde nestřílet.-
odin
18:39 21.01.2016 77.240.103.XXXPamatuji se, že jsme v době Markových ambicí stavět své motory, měli také rušnou debatu. Už ale nevím, zda jsi ho obhajoval ve všem, nebo jenom v něčem. Ono se to u tebe nepozná a až časem ti některé jeho nesmysly dojdou. A pak se oháníš tím, že s tímto jsi nesouhlasil. Ale ok. Jsem alespoň rád, že Markovými výroky v tomto článku nesouhlasíš. Poprvé se tak děje "v přímém přenosu" . Asi si to také uložím, abych tě příště už neobviňoval.
1) Ale já jsem nikde nepsal to co mi podsouváš. Jenom, že zvýšení výkonu neznamená automatické zrychlení. Respektive požadované zrychlení.
2) Sám musíš vědět, že vinu svádím na oba. A hlavně na neschopnost spolu komunikovat a dojít ke kompromisům. Ale mediální kampaň proti svým partnerům vede pouze RedBull. Což do sportu nepatří. Renault nejspíše motor vylepšil, jen to nebylo možné prokázat. Možná v době, kdy měli vypovězenou smlouvu, se soustředili spíše na budoucnost a na sebe.
3) Nerozumím, co tím chtěl básník říci.-
Mike17
18:59 21.01.2016 93.99.87.XXX-ok
1. Pokud jde o úplně stejný vůz (motor), VŽDY je výkon navíc zrychlení.
2. Jo občas se zmíníš, že Renault nepředvedl nejlepší práci. Ale vždy se do RB stejně pustíš. No možná je to podobné, jako já s Markem.
3. Že pokud nebereš jen jednu poslední sezonu, je špičkovým týmem ať jdeš do minulosti jakkoliv daleko. Ikdybys to bral od roku 1950, stejně bude patřit ke špičce.-
odin
19:15 21.01.2016 77.240.103.XXX1) Řekl bych, že poslední vylepšení motoru Renault nějaké koníky navíc mělo a přesto v útrobách RBR žádné zrychlení nedalo. Ale zároveň si myslím, že pokud by došlo k dalšímu vyladění problémů, tak by se výsledky dostavily.
Já neodmítám zrychlení, pokroky atd. Já odmítám jednoduché markovské rovnice. Ty podle mne v F1 nefungují.
2)
3) Opět se nepřu o špičkovosti týmu RBR. A to ani v případě loňské sezóny. Jen tvrdím, že takových tam je 50%. A když půjdeš do těch 50. let pak 60%. (protože přibude Lotus, respektive Renault-dle libosti každého, jak ten tým chcete nazvat)
-
-
-
-
-
-
-
-
fifo
16:12 21.01.2016 213.94.78.XXXOdin-e, zhrniem tvoje argumenty.
Argument c.1 - v poli mame min 50% spickovych teamov schopnych bojovat o titul. Ze sa to v historii asi nikdy nestalo ta nezaujma, verim tomu ze vies vysmyslet splet dalsisch pseudo teorii na podporu tohto nesmyslu. Ale budiz, da sa to vysvetlit/pochopit vseljak, budiz, popojedem.
Argument c.2 - RBR si nezasluzi dostavat kvalitny motor, pretoze ani RBR v minulosti ostatnym nedodaval svoje aero vychytavky. Priznam, ze neviem ako to okomentovat
Argument c.3 - a pozor, teraz to uz graduje. Za nepouzitelnost Renault motora moze RBR, pretoze s nimi rozviazal zmluvu uprostred sezony 2015 ! Ma podrz. To je perla totok. To si treba dat zaramovat. A to ze motor Renault nestal za vela v sezone 2014, za to tiez moze RBR, pretoze ako mal Renault vyvijat pred 2014, ked RBR s nimi v sezone 2015 zmluvu rozviazal !!! Kokso toto je Borec s velkym B. To je material. To Helmut Marko, moze kdebe chodit po rozumy. Moja poklona-
odin
16:42 21.01.2016 77.240.103.XXX1) Napsal jsem, že je v poli 50% týmů, na které při použití stejné fráze (jako používá Marko), lze pohlížet jako na špičkové týmy schopné bojovat o titul. Jinými slovy: takových, jako je RedBull je tam 50%. Za tím si stojím.
2) To jsem snad nikde nepsal? RBR si zaslouží motor takový, jaký si zajistí. To je celé. Zajistili si Renault, tak musí jezdit s Renaultem. Nechápu proč spekulují o tom kolik vítězství a mistrovských titulů by měli s jinými motory. To je blbost. A za tím si stojím také.
3) S Renaultem byli v sezóně 2014 druhým nejlepším týmem. Čili porazili všechny zákaznické týmy Mercedesu a Ferrari včetně mateřského týmu. Přesto už tehdá Marko štval proti Renaultu. Už tehdá tvrdil, že si budou muset vyrábět svůj motor, nebo přivést svého dodavatele. Nic takového ale nedokázali.
Jak to, že motor "nestál za vela" v roce 2014? To je další z důkazů úspěšného markovského vymývání mozků. Vysvětli mi, jak lze se špatným motorem skončit druhý v sezóně? ***
Příspěvek byl redakčně upraven.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000635
14:47 19.01.2016 88.101.0.XXXNo zrovna Williams je historicky jeden z nejúspěšnějších týmů F1 (9x PK, 7x PJ, 649 startů), takže ...-
odin
15:49 19.01.2016 77.240.103.XXXVšak taky jo. A zrovna Williams dokázal, že s dostatečným balíkem peněz, může průměrný a mnohdy podprůměrný tým, získat během krátké doby tituly.
S fifem se těžko diskutuje, protože tvrdí, že RBR jsou špičkovým týmem, ale historii neuznává (kde by měl pro své tvrzení oporu) a současné výsledky jeho tvrzení nepodporují. A více méně papouškuje propagandistické řeči z hlav pánů RBR.-
fifo
08:53 20.01.2016 213.94.78.XXXNejak ignorujes co som napisal a este to otocis.
Ak si nahodou precitas co som pisal, tak zistis ze som pisal ze limitom Williamsu je budget, a ze to co odvadzaju za tie peniaze je uctihodne.
A takisto ako si prisiel na to ze neuznavam historiu. Ved ja sa na nu odvolavam!-
odin
12:23 20.01.2016 77.240.103.XXXZáleží na úhlu pohledu. Jinými slovy na tom, co jsem chtěl definovat na začátku diskuze.
Co takový tým má mít, jak má vypadat, aby jsi ho považoval za špičkový. Klidně si urči, já se přizpůsobím. A jsem zvědav, zda RBR z té tvé definice vyjde jako špičkový tým a zda takových podobných týmů bude ve startovním poli ještě více, nebo zda RBR špičkovým týmem nebude.
V F1 jde v první řadě o peníze. Ti, kteří jich "proinvestují" nejvíce, jsou úspěšní ostatním zbývá shánět další zdroje, nebo se mediálně ztrapňovat výroky "kde by byly, kdyby..."-
uzivatel000635
13:22 20.01.2016 88.101.0.XXXOldo, to nemá cenu. Dle této diskuze usuzuji, že už tu máme kapry dva. To už je o hnidopištví a slovíčkaření, to s konstruktivní diskuzí nemá nic společné. V jednom příspěvku tvrdí např. toto:
"Je to nezmysel za tejto hybrid ery a a bol to nezmysel za ery z pred hybridov. Bojoval snad Williams ci FI o titul ???" (kráceno z důvodu úspory místa) a v následujících příspěvcích to popírá a překrucuje. To je jen zbytečná ztráta času.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek