DISKUZE K ČLÁNKU Marko: Pokud má Renault rozum, vsadí vše na nás, s Lotusem nic nedosáhnou

Podle odborného poradce Helmuta Marka by se měl Renault při vývoji pohonné jednotky soustředit mnohem více na Red Bull než na Lotus, který francouzská automobilka odkoupila. Toro Rosso bude mít z počátku sezóny díky motoru Ferrari výhodu až 0,6 sekundy, díky vývoji se během ní ale Renault na stáj z Maranella dotáhne.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko: Pokud má Renault rozum, vsadí vše na nás, s Lotusem nic nedosáhnou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 114, poslední 24.01.2016 17:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 35 lidí) 17.01.2016 09:56
Jak vidno i v letošní sezóně bude sranda. Ještě… »
» fifo (Hlasovalo 26 lidí) 18.01.2016 08:27
pretoze RB je spickovy team a mat konkurencie… »
» odin (Hlasovalo 23 lidí) 18.01.2016 09:23
Občas mi to tu připadá, jako bych diskutoval s… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    78.102.41.XXX
                    Mě taky živý ekonomika... 20 20

                    + 1 / − 8

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Hmm. Tak doufám, že nikde nepropaguješ, že investice nepatří do rozpočtu. To by mohl být celkem slušný průser. 03

                      + 8 / − 6

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        78.102.41.XXX
                        Spousta lidí nezná rozdíl mezi Ekonomii a Ekonomikou... Já jsem v klidu...

                        + 3 / − 7

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          No to je fajn, že si rozdíl v terminologii uvědomuješ, ale nějak nechápu proč to řešíš, když jsme oba použili stejný termín. 20
                          Každopádně zámenou těchto termínů nezpůsobíš žádnou škodu. Na rozdíl od toho, když investice nezahrneš do rozpočtu. Já bych zase tak v klidu nebyl. 03

                          + 8 / − 4

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Fanda.LH

                            Fanda.LH

                            78.102.41.XXX
                            Já ho použil správně... Ekonomika živý všechny lidi, jen jsem poukázal na jeden z mnoha nedostatků způsobem, který mi tu snad projde...

                            Oháníš se tu čísly, která nikde nejsou potvrzena a špatnými termíny... Když už mluvíme o rozpočtu, tak v tomto případě je řeč o ročním rozpočtu. Počáteční investice do PJ, je investice na několik let, tudíž se rozpočítá => časem splatí od zákazníků, z několika ročních rozpočtů samotného týmu, sponzorů atp. Teoreticky by se mohla zaplatit i z úvěru, který by tým po několik let splácel...

                            Ať to zaplatí kdokoli, tak to nic nemění na tom, že si Mercedes vyvíjí PJ sám... Víc se k tomu raděj nebudu vyjadřovat...

                            + 6 / − 7

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • jumpman

                              jumpman

                              178.255.168.XXX
                              Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

                              + 5 / − 5

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                93.99.87.XXX
                                No řekněme, že nemám vidění omezené na černou a bílou barvu. Marko má v něčem pravdu, v něčem ne. RB má právo na slušný motor, když za něj platí nadprůměrnou cenu. Jestli ty si z toho vytvoříš, že věřím Markovi VŠECHNO a RB má na VŠECHNO právo, pak není problém v mém vnímaní. A vysvětluje to i lži, které tu plácáš neustále na adresu RB. Marko by se od tebe mohl učit. 13

                                + 7 / − 5

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              Já ho použil taky správně. Pokud se bavíme o financích účetní jednotky, není to ekonomie. 12
                              Někteří se ekonomikou nechají živit, jiní si ekonomikou vydělávají. 03
                              Čísla nejsou oficiální, jsou ze zdejšího serveru. Ale vzhledem k tomu, že se Ferrari pohoršeně bránilo obvinění, že měli rozpočet přes 250 mil Liber, tak asi miliardu rozpočet neměli. 12
                              Investice sice můžou být rozloženy na několik let, ale pokud vím, tak se specifikace motorů schvalovala v roce 2012 a v únoru 2014 s nimi jezdili. Takže pokud mi nechceš tvrdit, že investovali peníze do motorů několik let předtím, než věděli jaké vlastně mají dělat, pak prostě miliardu nákladů dát do motorů nemohli.
                              Evidentně do toho moc nevidíš. Protože z hlediska nákladů v rozpočtu je naprosto jedno, za jak dlouho jim se ta investice vrátí a naprosto jedno, jestli to financovali úvěrem nebo v hotovosti.
                              Takže se příště raději nevyjadřuj, když jediný tvůj názor je, že kdo má jiný názor jen plácá nesmysly. 03

                              + 8 / − 4

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • jumpman

                                jumpman

                                178.255.168.XXX
                                hm, přečti si to po sobě ještě jednou, třeba pochopíš co za hovadiny kážeš.
                                Kdyby se tvoje dogma bralo jako fakt, tak nikdy nikdo nepostavil nic víc než trakař.
                                Ferrari jako automobilka jistě má dostatek financí, aby ten motor zafinancovala, ale těžko to nechá týmy F1 zadarmo, takže jak už ti bylo vysvětleno výše, řeší se to formou odpisů, případně půjček a ty se postupně odepisují. Když se tyto motory zaváděly, FIA slibovala minimální životní cyklus 10 let a z toho bych asi vycházel k odpisům v týmu....

                                + 3 / − 6

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  93.99.87.XXX
                                  Továrna to týmu možná nedá zadarmo, ale protihodnotou může být ona reklama na voze, tak jak se ti to nelíbí u RB a Infinity.
                                  Jak dlouho budou zákaznické týmy splácet investici továrny je z hlediska nákladů v rozpoču a účetnictví naprosto irelevantní. Stejně tak se odpisuje pouze majetek. Ne zboží, nebo materiál. Tolik něco ze základů účetnictví.
                                  Nebyl jsi to náhodou ty, kdo mi tvrdil, že počítat s tím, že se motory budou používat 10 let je naprostá pitomost, když jsme se bavili o návratnosti investic do motorů? 12 Promiň, možná to byl FandaLH. 03

                                  + 7 / − 2

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • jumpman

                                    jumpman

                                    178.255.168.XXX
                                    ne, tohle tvrdila FIA v době kdy ty motory chtěli, já se jenom snažím o to, aby si pochopil, jak je možné, že si může ferrari dovolit motory za miliardu s rozpočtem 250 mega...

                                    + 5 / − 5

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Mike17

                                      Mike17

                                      93.99.87.XXX
                                      I kdyby to rozložili na 10 let, pak by Ferrari a Mercedes pracovalo s rozpočtem (bez motorů) skoro dvoutřetinovým než RB či Mclaren. Tomu fakt věříš??? 20

                                      + 6 / − 4

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • jumpman

                                        jumpman

                                        178.255.168.XXX
                                        a ty víš kolik má který tým rozpočet? Vždy to jsou pouze odhady a kouzelnící s čísly z toho udělaj vždy galimatiáš a ano, myslím si, že red bull má skutečně peněz na čistý vývoj vozu o 1/3 vyšší rozpočet než má ferrari či mercedes, však to taky dávají okatě najevo a proto se tak bouří, že nemají výsledky...

                                        + 5 / − 6

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Mike17

                                          Mike17

                                          93.99.87.XXX
                                          [odkaz na stránku]

                                          Asi tak. Ano jsou to nejistá čísla. Ale proč popíralo Ferrari 250mil, když vlastně mělo několikanásobek? 03

                                          + 6 / − 6

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • jumpman

                                            jumpman

                                            178.255.168.XXX
                                            no víš, nevím jestli sis toho všimnul, ale ten článek je z doby, kdy měly V8, takže je to úplně mimo mísu.... v té době klidně mohl být ten rozpočet i mnohem nižší, motory V8 ke konci tohoto cyklu vycházely snad na 5 mil euro na sezonu, což bylo fakt hodně málo, vývoj byl stopnutej už 8 let (ikdyž částečně se pořád vylepšovalo) a všichni motoráři redukovali svoje týmy minimálně na 30% stavu. A ano, v té době už měli motor s turbem na brzdě, ale když se tak oháníš znalostma ekonomiky, do rozpočtu na sezonu 2013 to asi fakt nemohli zahrnout...

                                            + 5 / − 6

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • Mike17

                                              Mike17

                                              93.99.87.XXX
                                              Hmm. Nevím jestli sis všimnul, ale je z konce roku 2013, tudíž z doby, kdy se dokončoval vývoj nových motorů. Kdy jindy by se měly investice na vývoj projevit? 20
                                              Právě že mám znalosti z ekonomiky tak vím, že náklady utracené v roce 2013 (tedy při vývoji toho motoru) se MUSÍ uplatnit v roce 2013. Kromě investičního majetku (budov, drahého vybavení apod.).

                                              + 7 / − 6

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama