DISKUZE K ČLÁNKU Marko: Pokud má Renault rozum, vsadí vše na nás, s Lotusem nic nedosáhnou

Podle odborného poradce Helmuta Marka by se měl Renault při vývoji pohonné jednotky soustředit mnohem více na Red Bull než na Lotus, který francouzská automobilka odkoupila. Toro Rosso bude mít z počátku sezóny díky motoru Ferrari výhodu až 0,6 sekundy, díky vývoji se během ní ale Renault na stáj z Maranella dotáhne.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko: Pokud má Renault rozum, vsadí vše na nás, s Lotusem nic nedosáhnou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 114, poslední 24.01.2016 17:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 35 lidí) 17.01.2016 09:56
Jak vidno i v letošní sezóně bude sranda. Ještě… »
» fifo (Hlasovalo 26 lidí) 18.01.2016 08:27
pretoze RB je spickovy team a mat konkurencie… »
» odin (Hlasovalo 23 lidí) 18.01.2016 09:23
Občas mi to tu připadá, jako bych diskutoval s… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Hmm, auto stejné, na dráze žádné zlepšení, ale tobě je naprosto jasné, že je to výblitek. No asi to vystihuje, že data jsou irelevantní. Pokud někdo z RB řekne cokoliv, je to lež. 20
Stejné je to s Riccim. Ty víš naprosto přesně, že by nic nevyhrál. Člověk který v tom voze sedí a ví, kde má slabiny, je slaboduchý neználek. Je jasný, že ty tomu rozumíš mnohem víc. 02
Na to se asi nedá nic říct, je to napsáno dost jasně. 03

+ 18 / − 14

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Jaká pravda?
Spíše se ptej po smyslu, jejich výblitků, které zdejší fans papouškují.
Jaký smysl mělo prohlášení Ricciarda na prahu nové sezóny, že by v té uplynulé s motorem Mercedes vítězil? Když nic z toho, co by potřeboval ubulenec Ricci k jeho vítězstvím, nebylo reálné ani během probíhající sezóny?
Jaký smysl má výblitek Marka, že by se Renault měl soustředit na RBR, pokud má všech pět pohromadě?
Podle mne to má smysl jediný. Vytvářet psychologický nátlak na soupeře i na partnery, tvořit si alibi pro případné neúspěchy a přihřívat si polívčičku před veřejností.
Pokud nemám šanci něco změnit, tak se tomu nevěnuji, ale u RedBullů naopak takovýmto věcem věnují největší mediální pozornost. 02

+ 18 / − 16

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Nevím jestli je to o královně Koloběžce. Já jen občas nevím, jestli to pravda je nebo není. Ty to víš? "Závidím" ti, že aniž bys měl informace, máš v tom vždy jasno. Ono je to právě o tom, co jsou pitomosti. 17

+ 17 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Hmm. "Já neříkám tak, ani tak, ale na mé slova vždycky dojde..."
...Nemusí se tomu věřit, ale já nemám důvod tomu nevěřit...
Miku mohl bys dělat Koloběžku první - taky jsi ve svých názorech oblečená, neoblečená, učesaná, neučesaná atd.
Tak že toho raději necháme. Na pitomosti se mi nechce reagovat.
Jak souvisí tvoje statistické šarády s mým tvrzením, "že podobných špičkových týmů, jako je RBR s jejich ambicemi, kteří mohou tvrdit, že s nejlepším motorem by bojovali o tituly, je v současnosti ve startovním poli 50%"?

+ 11 / − 17

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
To dostávají pořád (od zavedení turba). Ještě předtím, než řekli první špatné slovo.

+ 18 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
1. Co oberu jako směrodatné? Vždyť jsem ti DOSLOVA napsal, že se tomu NEMUSÍ VĚŘIT!!! A pak mi tu píšeš, že jim věřím všechno, když naprosto ignoruješ zřetelně napsané, že jim něco nevěřím.
Rozhodně to nebyl žádný pokrok. A neměli trpělivost? Vždyť čekali 17 závodů na nějaký pokrok a nic. Předposlední závod přišel Ricci o 10 míst na startu, protože přivezl Renault něco, co nebylo vůbec lepší. A ty se divíš, že to nenasadili v Abu Dhabi? No proč by proboha měli? Co na tom bylo netrpělivé? Mají čekat 10 let na nesplněné sliby a pořád je jen chválit, aby se náhodou někdo neurazil?
Nikdy neřekli, že chtějí to nejlepší, to je pouze tvé čtení mezi řádky. Pouze chtěli, aby dostali motor, který se výkonem konkurenci aspoň přiblíží. A to je pro mne velký rozdíl.
3. No jasně! Přece neřeknu, že za těch 65 let bylo ještě dalších 6-8 týmů s podobným výsledkem, budu to porovnávat se současným počtem týmů a pak budu tvrdit, že takových výsledků dosahuje v celé historii 70-90% týmů. Buď beru jednu sezonu s výsledky jedné sezony a počtem týmů v té sezoně, nebo výsledky za 5 sezon a dělím počtem týmů za 5 sezon, nebo to samé udělám s 65-ti sezonama. To dá rozum ne?
Pokud budeš porovnávat jen současné týmy, pak by bylo asi fér zhodnotit také délku jejich působení. Porovnávat počet titulů Ferrari a Mercedesu za 65 let existence s počtem titulů Williamsu s poloviční dobou existence a RB s jejich 10-ti lety existence přece nemá moc smysl. 03

+ 16 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
Obávam sa, že za tú reklamu čo im urobili a stále robia dostanú béčkové motory.

+ 13 / − 12

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
1) Ale Miku, už zase bereš jako směrodatné vyhlášení RBR. Renault tvrdil, že byl silnější. A já zase nemám důvod nevěřit, že po odladění všech vylepšení by byl silnější. Ano, na trati to vidět nebylo a proto se také RBR vrátil k původní verzi motoru. Ale RBR nedal této pohonné jednotce ani šanci. Podle mne to je zase ukázka nedočkavosti RBR, neochota spolupracovat. Oni chtějí "koupit to nejlepší". A když to nejlepší nedostanou, tak se mstí.
3) Jo, teď mi to docvaklo. Ty bereš jako základ všechny týmy, které kdy v F1 byly , proto těch 50% nevychází. 18 Já beru za základ současný počet. Myslel jsem, že se bavíme o současném počtu týmů a o současných konkrétních stájích v návaznosti na jejich historické úspěchy. 03

+ 13 / − 15

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Pro Odina:
1. RB tvrdí, že byl slabší. Jo, nemusíme tomu věřit, ale ani nemám nejmenší důvod věřit, že byl silnější. Na trati to vidět nebylo.
3. Pokud budeme počítat od začátku: Kolik bylo týmů se 4-mi tituly? Nechce se mi to hledat. 6? 8? A z jakého počtu? 40-50-ti? Pořád je to pro mne špička. 03

+ 19 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Napíšu nahoru

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
1) Řekl bych, že poslední vylepšení motoru Renault nějaké koníky navíc mělo a přesto v útrobách RBR žádné zrychlení nedalo. Ale zároveň si myslím, že pokud by došlo k dalšímu vyladění problémů, tak by se výsledky dostavily.
Já neodmítám zrychlení, pokroky atd. Já odmítám jednoduché markovské rovnice. Ty podle mne v F1 nefungují.
2) 11
3) Opět se nepřu o špičkovosti týmu RBR. A to ani v případě loňské sezóny. Jen tvrdím, že takových tam je 50%. A když půjdeš do těch 50. let pak 60%. (protože přibude Lotus, respektive Renault-dle libosti každého, jak ten tým chcete nazvat) 03

+ 6 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
-ok
1. Pokud jde o úplně stejný vůz (motor), VŽDY je výkon navíc zrychlení.
2. Jo občas se zmíníš, že Renault nepředvedl nejlepší práci. Ale vždy se do RB stejně pustíš. No možná je to podobné, jako já s Markem. 03
3. Že pokud nebereš jen jednu poslední sezonu, je špičkovým týmem ať jdeš do minulosti jakkoliv daleko. Ikdybys to bral od roku 1950, stejně bude patřit ke špičce. 03

+ 7 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Pamatuji se, že jsme v době Markových ambicí stavět své motory, měli také rušnou debatu. Už ale nevím, zda jsi ho obhajoval ve všem, nebo jenom v něčem. Ono se to u tebe nepozná a až časem ti některé jeho nesmysly dojdou. A pak se oháníš tím, že s tímto jsi nesouhlasil. Ale ok. Jsem alespoň rád, že Markovými výroky v tomto článku nesouhlasíš. Poprvé se tak děje "v přímém přenosu" . Asi si to také uložím, abych tě příště už neobviňoval. 03 12
1) Ale já jsem nikde nepsal to co mi podsouváš. Jenom, že zvýšení výkonu neznamená automatické zrychlení. Respektive požadované zrychlení.
2) Sám musíš vědět, že vinu svádím na oba. A hlavně na neschopnost spolu komunikovat a dojít ke kompromisům. Ale mediální kampaň proti svým partnerům vede pouze RedBull. Což do sportu nepatří. Renault nejspíše motor vylepšil, jen to nebylo možné prokázat. Možná v době, kdy měli vypovězenou smlouvu, se soustředili spíše na budoucnost a na sebe.
3) Nerozumím, co tím chtěl básník říci.

+ 6 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ale nelži Odineeee, Už jsi horší jak Marko. Mnohokrát jsem ti psal, že jsem třeba nesouhlasil s Markem s tím, že si postaví vlastní motor. Nebo s ním třeba nesouhlasím v tom, že se má Renault přednostně věnovat RB, atd. Takže psal a ne vždy. 20
1. Takže kdyby Renault zvedl výkon o 80k, tak by se z RB stal traktor??? 12 12 12 Já se fakt divím, že se ti motoráři s nějakým výkonem obtěžují a nepostaví za 1000 eur nějaký lehoučký motor o 10k. Ty už fakt nevíš kudy kam. 11
2. To jsou zase kecy. Neschopnost Renaultu neustále svádíš na RB. S přehříváním měli problémy před sezonou 2014. A co celý ten zbytek času? To mají po 2 letech stejnou ztrátu na Mercedes, protože se jim to předloni v předsezonních testech přehřívalo? 12 Prostě byli neschopní ztrátu dohnat a použít k tomu nějaké žetony.
3. Jenže já si beru kterékoliv období, kromě jedné sezony, já celou historii F1. To se po jedné sezoně přestane být tým špičkový? 12 Prostě si vymyslíš cokoliv, abys pošpinil RB. Neustále spouštíš štvavou mediální kampaň proti RB. Marko je proti tobě diletant. 12
P.S. Sorry, ale když mi takhle nabíjíš, nejde nestřílet. 03

+ 6 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
1) Napsal jsem, že je v poli 50% týmů, na které při použití stejné fráze (jako používá Marko), lze pohlížet jako na špičkové týmy schopné bojovat o titul. Jinými slovy: takových, jako je RedBull je tam 50%. Za tím si stojím.
2) To jsem snad nikde nepsal? RBR si zaslouží motor takový, jaký si zajistí. To je celé. Zajistili si Renault, tak musí jezdit s Renaultem. Nechápu proč spekulují o tom kolik vítězství a mistrovských titulů by měli s jinými motory. To je blbost. A za tím si stojím také.
3) S Renaultem byli v sezóně 2014 druhým nejlepším týmem. Čili porazili všechny zákaznické týmy Mercedesu a Ferrari včetně mateřského týmu. Přesto už tehdá Marko štval proti Renaultu. Už tehdá tvrdil, že si budou muset vyrábět svůj motor, nebo přivést svého dodavatele. Nic takového ale nedokázali.
Jak to, že motor "nestál za vela" v roce 2014? To je další z důkazů úspěšného markovského vymývání mozků. Vysvětli mi, jak lze se špatným motorem skončit druhý v sezóně? ***
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 3 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Říká tobě zase něco schizofrenie? A nebo jde o pokrytectví? Milionkrát jsi napsal, že v něčem s Markem nesouhlasíš, nikdy jsi ale neuvedl v čem a vždy se jeho názorů zastáváš.
1) Vyšší výkon=rychlejší vůz? A kde jsi to vzal? Neřekl bych, že traktor s 300 koňmi je rychlejší než osobák s třetinovým výkonem. To jsou ty jednoduché markovské šablony. Vždycky je to "něco, za něco" a platí to i v F1.
2)Nekompaktibilita nebyla dále vysvětlena. Třeba bylo nutné hnout s šasim. A to jsou ty detaily, které pak mohou rozhodit celou koncepsi auta. Prostě nelze tvrdit to, co tvrdí Marko a spol. Konečně se začínáš dotýkat problému. Renaut staví motor a pro jeho největší efektivitu potřebuje nějaké podmínky. RBR staví šasi a pro jeho největší efektivitu potřebuje také nějaké podmínky. A co se stane, když tyto podmínky se diametrálně rozcházejí? Jedni i druzí musí slevit a hledat kompromis. Jenže ten stojí čas a peníze, navíc je jasné, že výkonnost nebude dle představ ani jednoho. Ale možná mohl tento kompromis konkurovat ostatním kompromisům. Newey postavil údajně nejlepší šasi, které ovšem ignorovalo veškeré požadavky pro pohonnou jednotku. A najednou se hrozně divili, že se jim to přehřívá, že musí řezat díry do toho báječného výtvoru, aby jim ty plechovky vůbec jely. A výsledkem byla pomlouvačná kampaň proti Renaultu, která nejspíše potrvá.
3) Pokud vezmeš období, které se ti hodí do krámu, tak máš pravdu. Pokud vezmeš období, které se hodí do krámu mně, tak pravdu mít nebudeš. To jsou ty kdyby.

+ 8 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
fifo

fifo

213.94.78.XXX
Odin-e, zhrniem tvoje argumenty.
Argument c.1 - v poli mame min 50% spickovych teamov schopnych bojovat o titul. Ze sa to v historii asi nikdy nestalo ta nezaujma, verim tomu ze vies vysmyslet splet dalsisch pseudo teorii na podporu tohto nesmyslu. Ale budiz, da sa to vysvetlit/pochopit vseljak, budiz, popojedem.
Argument c.2 - RBR si nezasluzi dostavat kvalitny motor, pretoze ani RBR v minulosti ostatnym nedodaval svoje aero vychytavky. Priznam, ze neviem ako to okomentovat
Argument c.3 - a pozor, teraz to uz graduje. Za nepouzitelnost Renault motora moze RBR, pretoze s nimi rozviazal zmluvu uprostred sezony 2015 ! Ma podrz. To je perla totok. To si treba dat zaramovat. A to ze motor Renault nestal za vela v sezone 2014, za to tiez moze RBR, pretoze ako mal Renault vyvijat pred 2014, ked RBR s nimi v sezone 2015 zmluvu rozviazal !!! Kokso toto je Borec s velkym B. To je material. To Helmut Marko, moze kdebe chodit po rozumy. Moja poklona

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Jasně Odine. Milionkrát člověk napíše, že s ním v něčem nesouhlasí, stejně má všechno za svaté a zpochybnění bych trestal (minimálně smrtí že? 11). Říká ti něco pojem demagogie? Proti tobě je Marko amatér. 03
1. Vyšší výkon=rychlejší vůz. Za ty rok bys to už měl vědět. To je celkem nezpochybnitelný důkaz. 11
2. Ano, to jsem četl. Takže když Renault postaví turbo nekompaktibilní s jejich jediným zákazníkem, je to vina opět zákazníka, že? Kdyby si usmysleli, že postaví motor pro RB kompaktibilní jedině pro Trabant, pak je jistě vina RB, že nepostavil Trabant, že? Samozřejmě na těch 30 mega by renault oprávněně měl nárok ne? 11 No to jsou hajzlíci ten RB, že jim to vadí. 12
3. Pokud vezmeš jen poslední sezonu, tak souhlasím. Jestliže vezmeš jakékoliv delší období ( řekněme od 3 let, tak jsou absolutní špička).

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
A další, pro kterého jsou Markova prohlášení svatá a jakékoliv zpochybnění jeho slov považuje za trestný čin.
1) Jak to víš, že by byli na špici? Máš pro to nějaké důkazy krom tvrzení Marka? Dosahovali by lepších výsledků s jejich bídným šasí? Když já občas napíšu nějakou doměnku, která se opírá pouze o indicie, okamžitě chceš důkazy. Tak je teď předlož také.
2) [odkaz na stránku]
Ty rád cituješ Renault, tak si v článku najdi, co řekli o vylepšené verzi. Navíc si všimni, že nebylo použito lepší turbo, kvůli nekompaktibilitě s výfuky.
Jo, to jsou ty vaše jednoduché markovské pohledy na problém. To auto je celek tisíců součástek, které spolu musí dokonale fungovat. Není to tak, že vezmu motor z něčeho, prsknu ho do nějakého šasi, vyvrtám čtyři díry, přišroubuju čtyřmi šrouby a jsem mistr světa.
RBR za vše nemůže, ale může za neochotu podílet se na vývoji, za neochotu být trpělivý a za zbytečné mediální poškozování svých partnerů.
3) Nemám nic proti tomu, když někdo na základě historických výsledků, počítá s RBR jako se špičkovým týmem. Ale pak je tam takových špičkových týmů opravdu 50%. Některé v současnosti dosahují lepších výsledků, než RBR, jiní horších. A s nejlepšími motory by jistě všichni bojovali o tituly. Tak o co Markovi v jeho prohlášeních jde?

+ 8 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Jo, Kapry máme dva. Tebe a Odina co? 12

+ 12 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama