Mistrovský tým má dva talentované piloty, kteří s dominantním vozem spolu bojují o titul, což někdy vede k vyhroceným okamžikům. Podle sportovního ředitele Tota Wolffa ale pokračující problémy, které se objevují pokaždé, když některý z nich prohraje, už dále nebudou akceptovat.
"Někdy se s vítězstvím v závodech trápíme a jednoho z nich vždy naštveme. To se pak v týmu šíří. Jde o něco, co musí skončit," zlobí se Toto Wolff. Jeho slova přicházejí v reakci na Velkou cenu Abú Zabí, kde vznikla opět kontroverze kvůli volnosti v oblasti výběru strategie, módu motoru a kvůli nesouhlasu s instrukcemi předávanými v rádiu během závěrečných kol závodu.
"Rozhodli jsme se mít dva vyrovnané jezdce, aby tým mohl dělat rychlejší a větší pokroky. Před třemi lety šlo o velmi uvědomělé rozhodnutí. V budoucnu se rozhodneme, zda jde o to nejlepší osazenstvo týmu. Osobnost a vlastnosti jsou v týmu klíčovými ingrediencemi pro úspěch," pokračuje pro Motorsport.com sportovní ředitel Stříbrných šípů.
"Pokud budeme cítit, že to není v souladu s obecnou shodou, duchem a filozofii v týmu, můžeme zvážit, zda nepřijmout rozhodnutí, které by se týkalo jezdecké sestavy," varuje své piloty Wolff. "Myslím, že je to důležité mít ve voze talentované a rychlé jezdce. Chceme však pracovat s příjemnými kluky."
Rosbergovi vyprší smlouva na konci roku 2016, jsou s ní ale spjaty opce na prodloužení spolupráce. Hamilton se na počátku letošní sezóny Mercedesu upsal na tři roky, tedy až do konce 2018.
Wolff přiznal, že v soukromí letos odehrálo hodně věcí, se kterými není spokojený. A nesouvisejí jen s třenicemi mezi Hamiltonem a Rosbergem. Chování pilotů se totiž podepsalo nejen na napjatých vztazích mezi nimi, ale i mezi členy týmu.
"Za zavřenými dveřmi se toho děje hodně. Cítím, že tým je silnější než kdykoliv dříve. V rámci týmu panuje obrovská jednota, ale jednou z našich slabin je obtížný vztah mezi jezdci. A to není dobré. Kdybych měl analyzovat největší silné a slabé stránky týmu, pak bych řekl, že nejsilnější stránkou je kvalita a vlastnosti osobností v rámci týmu. Největší slabinou pak dynamika vztahů mezi piloty - a někdy i mezi piloty a týmem," přiznává Wolff.