Do prvního tréninku se s Manorem připravoval domácí Alexander Rossi. Jeho monopost byl zkrášlen americkou vlajkou vyvedenou na bočnicích zadního křídla. Z testovacích pilotů dostává šanci Raffaele Marciello u Sauberu, zaskakuje za Felipeho Nasra.
Jako první se na dráhu v 17 hod našeho času vydal Ericsson na pneumatikách do deště (označeny modře), po pár sekundách se za ním vydali piloti Ferrari a Williamsu se stejným druhem pneumatik. Piloti v úvodu tvrdí, že jsou podmínky na dráze celkem ucházející.
Ferrari nasazuje nový motor, ale ne užší a výkonnější vývojovou verzi pro rok 2016, pouze čerstvou specifikaci, která byla představena v Monze. Důvod je prostý: ujetá vzdálenost na těch předchozích pohonných jednotkách. Nová verze na dynamometru údajně ještě nedosahuje kýžených výsledků, navíc je k ní třeba novou převodovku, což by znamenalo propad o dalších 5 míst k deseti trestným, které dostanou v neděli.
Po 6 min si Maldonado stěžuje na potíže s převodovkou - po dvou přeřazeních nahoru mu zařadila neutrál. Mechanici mu ji poté mění, Venezuelan se zřejmě nevyhne penalizaci (+5 míst). Všichni piloti se po jednom instalačním kole vracejí do boxů, přechodné pneumatiky (značeny zeleně) si zkoušejí Ericsson ve svém druhém pokusu a Button hned při svém prvním výjezdu.
McLaren zde má nový aerodynamický balík (přední křídlo, podlaha), s novým motorem Honda jezdí ale jen Alonso. V paddocku se vážně hovoří o tom, že Red Bull začal o dodávkách motorů pro příští sezónu jednat s Hondou. McLaren tuto smlouvu ale může vetovat. Bude se mu to zamlouvat? Pořád je ale pravděpodobnější, že rakouský tým si vybere motor Renaultu, byť i neznačený. V poslední době také nabírá hodně specialistů na motory. Je možné, že se bude snažit v budoucnu postavit vlastní pohonnou jednotku.
Ericsson se po dlouhé rovince řítí rychlostí 300 km/h a po 11 min zaznamenává první měřené kolo: 2:01,087 min na přechodných pneumatikách.
Po 18 min zvládá Rosberg kolo za 1:55,102 min na přechodných pneumatikách, na rovince dosahuje 302 km/h. Za sucha se ale piloti budou blížit až 340 km/h.
Po 22 min dostává Räikkönen pokyn, aby zajel do boxů, protože má problém s brzdami. Na rovince je v té chvíli nejrychlejší - 309 km/h. Na okruhu se začala objevovat suchá stopa a všichni přešli na přechodné pneumatiky.
Bottas po půl hodině málem porazil své mechaniky poté, co při zastavování dostat nedotáčivý smyk. Ti však pohotově uskočili, naštěstí se nikomu nic nestalo a Fin se jim rádiem hned omlouval.
Rosberg po 40 min zaznamenal zlepšení na 1:53,989 min (315,2 km/h), za něj se zařadily oba Red Bully, které váhají s nasazením nového motoru Renaultu - podle simulací by jim měl přinést jen 0,15 s na kolo. Hamilton figuroval až na čtvrtém místě. Na rovince byl lídr šampionátu ale druhý nejrychlejší (314,7 km/h).
37 min před koncem komisaři pilotům konečně povolili používat DRS. Alonso poté na rovince překonal i Mercedesy, když dosáhl rychlosti 320 km/h a desátého času (1:57,230 min). Jeho nový motor zní jinak než starší specifikace za zády Buttona. Nejblíže byl Španělovi Bottas s 317 km/h. Valtterimu náležela 14. pozice (1:57,740 min).
Sauber letos dosahuje nekonzistentních výkonů, občas je úplně vzadu, občas vpředu kolem pátého místa. Jeho piloti to včera vysvětlovali tím, že jejich monopost má z různých důvodů velmi úzké rozpětí nastavení, při kterém funguje.
Ke konci se blížila další přeháňka a piloti přílišnou aktivitou nehýřili - kroužili jen Bottas a Alonso. Pilot McLarenu se zlepšil na 1:56,839, mladík Williamsu na 1:57,318 min.
Nejrychlejší čas tedy zůstal Nicovi Rosbergovi, Mercedes i v Austinu vypadá nejlépe. Piloti jezdili až do konce na přechodných pneumatikách, počasí jim tedy příliš nepřálo. Podmínky nemají být lepší ani ve druhém tréninku ani v sobotu.
Maximální rychlosti: 1. Massa 326; 2. Raikkonen 323; 3. Bottas 322; 4. Alonso 320; 5. Ericsson 317; 6. Marciello 316 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
Výsledky:
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:53,989 / - |
2. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Infiniti Red Bull Racing | 1:55,224 / +1,235 |
3. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:55,592 / +1,603 |
4. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:55,667 / +1,678 |
5. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:55,693 / +1,704 |
6. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:55,710 / +1,704 |
7. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:55,969 / +1,980 |
8. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:56,326 / +2,337 |
9. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:56,839 / +2,850 |
10. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:56,866 / +2,877 |
11. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:57,081 / +3,092 |
12. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:57,139 / +3,150 |
13. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:57,495 / +3,506 |
14. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:57,518 / +3,529 |
15. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:58,319 / +4,330 |
16. | T | Raffaele MARCIELLO | ita | Sauber F1 Team | 1:59,431 / +5,442 |
17. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:59,743 / +5,754 |
18. | 53 | Alexander ROSSI | usa | Manor Marussia F1 Team | 2:01,154 / +7,165 |
19. | 28 | Will STEVENS | gbr | Manor Marussia F1 Team | 2:01,907 / +7,918 |
20. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | - / - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ