V Austinu za deště začal nejlépe Rosberg, Alonso s novým motorem na rovinkách čtvrtý

Petr Hlawiczka, 23. října 2015, 17:30 Aktualizováno 23.10.2015, 19:30 Google+

AUSTIN - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku před Velkou cenou Spojených států předvedl Nico Rosberg, Lewis Hamilton skončil čtvrtý. Mezi duo Mercedesu se vklínily Red Bully - Daniil Kvjat s Danielem Ricciardem. Fernando Alonso s novým motorem Honda byl na rovnce čtvrtý nejrychlejší, kddyž dosáhl 320 km/h.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nico Rosberg za deště

Nico Rosberg za deště | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Do prvního tréninku se s Manorem připravoval domácí Alexander Rossi. Jeho monopost byl zkrášlen americkou vlajkou vyvedenou na bočnicích zadního křídla. Z testovacích pilotů dostává šanci Raffaele Marciello u Sauberu, zaskakuje za Felipeho Nasra.

Jako první se na dráhu v 17 hod našeho času vydal Ericsson na pneumatikách do deště (označeny modře), po pár sekundách se za ním vydali piloti Ferrari a Williamsu se stejným druhem pneumatik. Piloti v úvodu tvrdí, že jsou podmínky na dráze celkem ucházející.

Ferrari nasazuje nový motor, ale ne užší a výkonnější vývojovou verzi pro rok 2016, pouze čerstvou specifikaci, která byla představena v Monze. Důvod je prostý: ujetá vzdálenost na těch předchozích pohonných jednotkách. Nová verze na dynamometru údajně ještě nedosahuje kýžených výsledků, navíc je k ní třeba novou převodovku, což by znamenalo propad o dalších 5 míst k deseti trestným, které dostanou v neděli.

Felipe Massa v prvním tréninku

Felipe Massa v prvním tréninku | zdroj: Williams F1 Team

Po 6 min si Maldonado stěžuje na potíže s převodovkou - po dvou přeřazeních nahoru mu zařadila neutrál. Mechanici mu ji poté mění, Venezuelan se zřejmě nevyhne penalizaci (+5 míst). Všichni piloti se po jednom instalačním kole vracejí do boxů, přechodné pneumatiky (značeny zeleně) si zkoušejí Ericsson ve svém druhém pokusu a Button hned při svém prvním výjezdu.

McLaren zde má nový aerodynamický balík (přední křídlo, podlaha), s novým motorem Honda jezdí ale jen Alonso. V paddocku se vážně hovoří o tom, že Red Bull začal o dodávkách motorů pro příští sezónu jednat s Hondou. McLaren tuto smlouvu ale může vetovat. Bude se mu to zamlouvat? Pořád je ale pravděpodobnější, že rakouský tým si vybere motor Renaultu, byť i neznačený. V poslední době také nabírá hodně specialistů na motory. Je možné, že se bude snažit v budoucnu postavit vlastní pohonnou jednotku.

Ericsson se po dlouhé rovince řítí rychlostí 300 km/h a po 11 min zaznamenává první měřené kolo: 2:01,087 min na přechodných pneumatikách.

img-responsive

Zadní křídlo Alexandra Rossiho | foto: Manor Racing

Po 18 min zvládá Rosberg kolo za 1:55,102 min na přechodných pneumatikách, na rovince dosahuje 302 km/h. Za sucha se ale piloti budou blížit až 340 km/h.

Po 22 min dostává Räikkönen pokyn, aby zajel do boxů, protože má problém s brzdami. Na rovince je v té chvíli nejrychlejší - 309 km/h. Na okruhu se začala objevovat suchá stopa a všichni přešli na přechodné pneumatiky.

Bottas po půl hodině málem porazil své mechaniky poté, co při zastavování dostat nedotáčivý smyk. Ti však pohotově uskočili, naštěstí se nikomu nic nestalo a Fin se jim rádiem hned omlouval.

Rosberg po 40 min zaznamenal zlepšení na 1:53,989 min (315,2 km/h), za něj se zařadily oba Red Bully, které váhají s nasazením nového motoru Renaultu - podle simulací by jim měl přinést jen 0,15 s na kolo. Hamilton figuroval až na čtvrtém místě. Na rovince byl lídr šampionátu ale druhý nejrychlejší (314,7 km/h).

McLaren v USA s novým sponzorem Hiltonem, takto jej na bočnicích uvidíme i v Mexiku

McLaren v USA s novým sponzorem Hiltonem, takto jej na bočnicích uvidíme i v Mexiku | zdroj: McLaren

37 min před koncem komisaři pilotům konečně povolili používat DRS. Alonso poté na rovince překonal i Mercedesy, když dosáhl rychlosti 320 km/h a desátého času (1:57,230 min). Jeho nový motor zní jinak než starší specifikace za zády Buttona. Nejblíže byl Španělovi Bottas s 317 km/h. Valtterimu náležela 14. pozice (1:57,740 min).

Sauber letos dosahuje nekonzistentních výkonů, občas je úplně vzadu, občas vpředu kolem pátého místa. Jeho piloti to včera vysvětlovali tím, že jejich monopost má z různých důvodů velmi úzké rozpětí nastavení, při kterém funguje.

Ke konci se blížila další přeháňka a piloti přílišnou aktivitou nehýřili - kroužili jen Bottas a Alonso. Pilot McLarenu se zlepšil na 1:56,839, mladík Williamsu na 1:57,318 min.

Počty kol ujetých v prvním tréninku

Počty kol ujetých v prvním tréninku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Nejrychlejší čas tedy zůstal Nicovi Rosbergovi, Mercedes i v Austinu vypadá nejlépe. Piloti jezdili až do konce na přechodných pneumatikách, počasí jim tedy příliš nepřálo. Podmínky nemají být lepší ani ve druhém tréninku ani v sobotu.

Maximální rychlosti: 1. Massa 326; 2. Raikkonen 323; 3. Bottas 322; 4. Alonso 320; 5. Ericsson 317; 6. Marciello 316 km/h.

Přehled všech kol: PDF.

Nejrychlejší sektory prvního tréninku, jejich teoretické součty a skutečně dosažené časy

Nejrychlejší sektory prvního tréninku, jejich teoretické součty a skutečně dosažené časy | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

 

Výsledky:

GP USA (Circuit of the Americas)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:53,989 / -
2. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing1:55,224 / +1,235
3. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:55,592 / +1,603
4. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:55,667 / +1,678
5. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:55,693 / +1,704
6. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:55,710 / +1,704
7. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso1:55,969 / +1,980
8. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:56,326 / +2,337
9. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:56,839 / +2,850
10. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:56,866 / +2,877
11. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:57,081 / +3,092
12. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:57,139 / +3,150
13. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:57,495 / +3,506
14. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:57,518 / +3,529
15. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:58,319 / +4,330
16. T Raffaele MARCIELLO itaSauber F1 Team1:59,431 / +5,442
17. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:59,743 / +5,754
18. 53 Alexander ROSSI usaManor Marussia F1 Team2:01,154 / +7,165
19. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team2:01,907 / +7,918
20. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team- / -

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: V Austinu za deště začal nejlépe Rosberg, Alonso s novým motorem na rovinkách čtvrtý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pérez by Gutiérrezovu přítomnost uvítal, konkurence na sponzorském poli se nebojí

Gutiérrez se do F1 vrátí, předpovídá krajanův návrat Pérez

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud