Trať postavená nákladem 290 milionů $ měla kapacitu 155 000 diváků a není divu, že pod návrhem je podepsán dvorní tvůrce okruhů F1 Hermann Tilke. Poprvé se tu jel závod F1 v roce 2005 a jeho vítězem se stal Kimi Räikkönen. Nejraději ho určitě měl Felipe Massa, který tu vyhrál hned ve třech po sobě jdoucích ročnících (2006-2008). Došlo tu také ke známému bratrovražednému incidentu mezi piloty Red Bullu (2010), který byl po několik následujících týdnu hojně rozebírán na všech možných úrovních.
Trať situovaná ve čtvrti Kurtköy v asijské části města se však v kalendáři F1 udržela pouhých sedm let. Příčinou byla malá návštěvnost a situaci nezachránila ani snaha pořádat tu závody MotoGP, DTM a WEC. Od roku 2012 byl okruh de facto mimo provoz.
Podle zpráv deníku Sözcü byl areál závodního okruhu pronajat na 10 let společnosti InterCity, která na něm plánovala obří autobazar, nesoucí název Istanbul Park Auto Market (IPOP). Termín otevření byl stanoven na 9. září, centrální prodejní plocha měla nabídnout kapacitu pro 3100 ojetých automobilů. Marketingový ředitel Cevat Kabatas deklaroval i on-line obchod, podle jeho vyjádření nemělo jít pouze o autobazar v ryzí podobě, ale areál měl disponovat i autoservisem, myčkou a prodejnou příslušentví. Aby přilákal další zákazníky, Kabatas chystal bezplatnou kyvadlovou dopravu z letiště Sabiha Gökçen a sliboval služby notářské, bankovní, pojišťovnické, a třeba i čistírnu oděvů.
Situace však nabrala poněkud jiný směr. Navzdory zaručeným zprávám oznámil Vural Ak, šéf společnosti InterCity (ročně prodává na 25 000 ojetých vozů s obratem kolem 1 miliardy dolarů), že dráha nepřišla o licenci FIA a mohla by tak být v budoucnu opět zařazena do seriálu Grand Prix F1. Podle státní zpravodajské agentury Anadolu odcestoval pan Ak do Londýna, aby tuto záležitost probral se samotným bossem F1 Bernie Ecclestonem.
"Pořádání závodu by musela schválit turecká vláda, protože jde o mezinárodní podnik. Proto padne rozhodnutí nejspíš až po 1. listopadu, kdy proběhnou volby. V případě vládní podpory se může Turecko ucházet o konání Grand Prix už v roce 2016. Dá se říci, že už potřebujeme jenom podpis strvzující naše zařazení do kalendáře F1," hýří optimismem Vuran Ak.
Jeho naděje ale krotí odborníci, kteří poukazují na už tak přeplněnou termínovou listinu, která čítá 21 závodů. Zařadit do ní další závod je prakticky nemyslitelné, protože už teď se řeší závažné otázky, jak se s takovým množstvím podniků vyrovnat. Dokonce se objevily spekulace, že by se sezóna F1 protáhla až do prosince, ale toto řešení se nelíbí ani samotnému Ecclestoneovi.