Francouzský dodavatel motorů vypomohl stáji formule 1 překonat svízelnou situaci zárukou v podobě probíhajícího jednání o jejím odkupu. Soud tak odročil případ na 18. září, tedy na den, kdy na trati v Singapuru budou zahájeny tréninky. Korespondent deníku Telegraph Daniel Johnson informoval ve své stati o vstřícném přístupu Renaultu: "Je pravděpodobné, že právě zástupci Renaultu při jednání Lotus zachránili." Ale na jak dlouho?
Dohoda mezi oběma stranami, která podle některých zdrojů měla být uzavřena ještě před Grand Prix Itálie, stále zůstává předmětem jednání. Německý odborný časopis Auto Motor und Sport se domnívá, že Renault vyčkává, zda mu Ecclestone přidělí zvláštní status nového továrního týmu, jako tomu je u Ferrari a Mercedesu. Dodatečné finanční prostředky, které by francouzská automobilka získala, by pak použila k uhrazení částky za odkoupení Lotusu. Zpravodaj AMS Michael Schmidt tvrdí, že právě v tomto bodě se jednání zadrhlo. "Největší překážkou je absence písemné záruky ze strany Ecclestonea prezidentu Renaultu Carlosu Ghosnovi, že Francouzi tento status obdrží. Ecclestone totiž uvedl, že světové tituly Renaultu v letech 2005 a 2006 ho opravňují, aby výhod továrních týmů požíval."
Jeden z členů týmu Lotus, který si nepřál být jmenován, uvedl, že dokud nedojde k dohodě s Renaultem, je tým de facto finančně paralyzovaný, což by mohlo mít pro závody v Singapuru a Japonsku velmi vážné důsledky. Na stránkách švýcarského deníku Blick se uvádí, že Romain Grosjean je stále více nervózní z nastále situace, i proto se vyskytly spekulace, že by mohl dát přednost angažmá u Haasu.