DISKUZE K ČLÁNKU Zřejmé důsledky ze Spa, FIA si na piloty v Monze řádně posvítí
Dalo se očekávat, že po belgické Grand Prix, kde piloti "střihali" zatáčky velmi agresivním způsobem, bude i kvůli defektu Sebastiana Vettela nastaven přísnější metr. Jedná se o dlouhodobou snahu FIA předcházet nevynuceným závodním konfliktům.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zřejmé důsledky ze Spa, FIA si na piloty v Monze řádně posvítí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 6 lidí)
03.09.2015 14:08
Tak dlouho se chodí se džbánem... Všichni jezdci… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
tom11
10:55 04.09.2015 77.48.94.XXX
s těmi kuželíky pozor! ty jsou velmi nebezpečné! při nárazu se mohou vymrštit a bacit někoho do palice! bude stačit trať načmáraná na betonové ploše barvou. ovšem pozor - takovou barvou, aby nebyla ve slunci reflexní a neoslňovala a v dešti aby neklouzala........
a tak bychom mohli pokračovat až k těm PSkám. totální absurdita
a tak bychom mohli pokračovat až k těm PSkám. totální absurdita
RoBertino
20:43 03.09.2015 83.208.82.XXX
Pepane, při průměrné rychlosti 200 km/h ve výjezdu z Eau Rouge by za dvě vteřiny ujel Vettel ještě 11 metrů. A to je dost daleko na to, aby mohl někde něco lapnout. Pokud by ji propíchl na obrubníku, nejspíš by se roztrhla podstatně dřív.
Pepan
18:55 03.09.2015 89.24.157.XXX
Pokud sis všiml, tak Vettelovi ta guma prdla zhruba dvě vteřiny poté, co vyjel z pravého obrubníku. Já si myslím, že ji propíchl právě na tom obrubníku. Jenže někteří to neberou, na vině je pouze Pirelli. A to,že ve Spa je spousta nečistot na trati, je celkem pochopitelné. Je to přírodní okruh, takže kromě karbonových úlomků se tam nanesly i kamínky a bůhvícoještě.
RoBertino
17:27 03.09.2015 83.208.82.XXX
Ale rovněž dost silně zdůrazňují, že za to mohou nečistoty na trati. Jen doufám, že nějaký pan chytrý neřekne, že tzv. přírodní okruhy jsou krajně nebezpečné a šup s nimi ven ze šampionátu. Ostatně GoodYear dokázal právě na takový "sajrajt" na trati reagovat a výrobu gum například pro Nürburgring tomu přizpůsobil.
RoBertino
17:24 03.09.2015 83.208.82.XXX
Což ale nabízí onu otázku bezpečnosti. Jak určitě brzy nebo později někdo sdělí, nikdo přece nechce, aby docházelo k nehodám a zraněním. On třeba někdo za chvíli zjistí, že obrubník může nějakým způsobem katapultovat auto proti svodidlům, takže přejdeme na betonové plochy, kde budou kuželíky vymezené obrysy trati. Když někdo vyletí, nic se mu nemůže stát. Odpadne riziko zranění při nárazu do bariér a bude v bezpečnosti opět o krok dál. Otázkou je, zda tohle vůbec potřebujeme jak my, tak F1. Pak si totiž opravdu můžeme, jak praví Rock, sednout k PS3 a tvářit se, že Vettel, Hamilton, Rosberg & spol. vlastně nejsou až takoví borci
rock
16:07 03.09.2015 37.188.138.XXX
Jiná forma trestu, takže přesně podle kroku 2 mého návrhu :-). Ale rozhodně je to lepší forma trestu
Jeden z důvodů současné sterility F1 je beztrestnost chyb.
Bývala doba kdy chyba znamenala hrozbu smrti nebo vážného zranění. Pak byla doba, kdy chyba znamenala hrozbu alespoň nějakého zranění. Pak přišla doba, kdy chyba sice zranění obvykle nepřinesla, ale znamenalo to konec závodu. Dneska chyba nepřináší žádný riziko. Je to pro piloty stejnej adrenalin, jako hra na PS3. Pro diváky u TV ještě mnohem menší, protože ta hra je alespoň interaktivní.
Jestli se zase nezačneme bát o pilota, jestli v té rychlosti udrží auto na trati a co by pro něj znamenalo, kdyby se mu to nepovedlo, tak půjde F1 do kopru.
Jeden z důvodů současné sterility F1 je beztrestnost chyb.
Bývala doba kdy chyba znamenala hrozbu smrti nebo vážného zranění. Pak byla doba, kdy chyba znamenala hrozbu alespoň nějakého zranění. Pak přišla doba, kdy chyba sice zranění obvykle nepřinesla, ale znamenalo to konec závodu. Dneska chyba nepřináší žádný riziko. Je to pro piloty stejnej adrenalin, jako hra na PS3. Pro diváky u TV ještě mnohem menší, protože ta hra je alespoň interaktivní.
Jestli se zase nezačneme bát o pilota, jestli v té rychlosti udrží auto na trati a co by pro něj znamenalo, kdyby se mu to nepovedlo, tak půjde F1 do kopru.
Pepan
15:58 03.09.2015 89.24.157.XXX
Druhou variantou by bylo zrušení šedých zón pohybu. Hned za bílé čáry, vymezující trať, bych po celé délce závodní dráhy umístil kačírky, které by vyjetí z dráhy trestaly zpomalením nebo zastavením vozu. V Monacu to úspěšně dublují svodidla a tam si nikdo nelajzne jezdit mimo dráhu.
rock
15:49 03.09.2015 37.188.138.XXX
"Už dlouho bojuje automobilová federace za to, aby piloti zvláště v první šikaně Variante del Rettifilo nevolili stopu mimo vymezenou dráhu."
Nerozumím, nechápu. Jaký bojování? To se dá vyřešit ve dvou krocích:
krok 1: Říct "budeme trestat"
krok 2: Trestat.
A bylo by dobojováno.
Vlastně by se to dalo ještě zkrátit, ten první krok by se dal vynechat.
Nerozumím, nechápu. Jaký bojování? To se dá vyřešit ve dvou krocích:
krok 1: Říct "budeme trestat"
krok 2: Trestat.
A bylo by dobojováno.
Vlastně by se to dalo ještě zkrátit, ten první krok by se dal vynechat.
uzivatel000677
15:15 03.09.2015 85.248.149.XXX
z Historie Raidillon nie len vrchol, ale cela zatacka smerom doprava dokopca, Eau Rouge je iba ta kratka lavotociva cast :) ale to este ked trat bola verejna komunikacia a z Eau Rouge sa odbocovalo dolava do tej pomalej klukatej sekcie :)
Dnes sa Raidillonu vravi dost caxsto uz iba ten posledny vrchol.....viac je o tom na webe zahranicnom webe circuits of the past, zaujimave citanicko...
Dnes sa Raidillonu vravi dost caxsto uz iba ten posledny vrchol.....viac je o tom na webe zahranicnom webe circuits of the past, zaujimave citanicko...
uzivatel000635
14:08 03.09.2015 88.101.0.XXX
Tak dlouho se chodí se džbánem... Všichni jezdci by měli jít v řadě a jeden po druhém děkovat Sebánkovi.
Poslední závod 26.5.2024
GP Monaka78 kol (260.286 km)
Circuit de Monaco
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 09.06.2024
GP Kanady 70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuitdní | hod | min | sek