Pirelli však vydalo prohlášení, podle něhož jsou jeho zástupci přesvědčeni, že k defektu Rosbergovy pravé zadní pneumatiky došlo v důsledku poškození externím zdrojem - nepodařilo se ovšem určit, o jaký by mohlo jít.
Pirelli provedlo v posledních hodinách kontrolu ostatních pneumatik, které byly v průběhu dnešních jízd použity, ale žádný další náznak problémů nebyl lokalizován. Šetření bude pokračovat v průběhu noci, inženýři italské firmy mají v úmyslu prozkoumat celou trať, aby případně mohli identifikovat obrubník nebo jinou možnou příčinu poškození pneumatiky.
"Nemáme jakýkoli důkaz o strukturální vadě pneumatiky," uvedl mluvčí Pirelli. "Podle našeho názoru je stále pravděpodobnější, že její poškození bylo způsobeno vnějším předmětem. Bohužel víme, že je téměř nemožné ho lokalizovat. Provádíme inspekci celé trati, jak tomu už bylo v minulosti, abychom zjistili, zda mohlo jít o poškození způsobené obrubníkem, nějakou kovovou součástí, případně jiným cizím tělesem.
V průběhu druhého tréninku nedošlo na pneumatikách žádného týmu k náznaku nějaké neobvyklé situace. Zítra ráno chceme mít na stole konečný výsledek šetření, proto budeme pracovat celou noc. Znovu ale opakuji, že žádné známky únavy materiálu, poškození nebo zvláštního chování pneumatiky jsme nezjistili."
Během záznamu z druhého tréninku byl odvysílán záběr na zadní pneumatiku Rosbergova vozu, na němž je při jízdě po rovince Kemmel vidět něco připomínající oddělující se vlákno - nelze ovšem vyloučit, že by mohlo jít i o nějaký předmět, který se na plášť namotal.