Gene Haas se na dubnový debut chystá opravdu velice pečlivě. Díky poklidnějšímu období v F1 v důsledku letní přestávky laškuje s médii ohledně týmové sestavy, nyní poodkryl roušku ze zákulisních jednání ohledně spojenectví se silným partnerem. Proč si vybral Ferrari? Protože jako jediný oslovený potenciální spojenec byl schopen garantovat podporu podle Haasových představ. Ostatní oslovené subjekty podobnou záruku poskytnout nemohly.
Haas je nadále středem pozornosti zejména díky specifickému přístupu ke konstrukci vozů. Šasi je připravováno pod dohledem Dallary, ovšem bude v něm určitý počet komponentů pocházejících od Ferrari. Přitom regule jasně říkají, že "zákaznické vozy jsou zapovězeny". Haas rovněž využívá aerodynamický tunel v Maranellu, ale on sám říká, že jde o ryzí zákaznický vztah. Američan prostě do posledních důsledků využívá únikový prostor, který mu pravidla poskytují.
"Ferrari s námi chce spolupracovat, nejen v oblasti motoru a převodovky, ale hodlají nám vyjít vstříc ohledně odpružení a elektroniky. Jako nováčci přivítáme veškerou pomoc, týkající se auta a infrastruktury," uvedl šéf týmu při nedávném otevření Haas Factory nedaleko portugalského Oporta.
Na přetřes se dostala i otázka, proč si Američané vybrali právě Ferrari. Padly dokonce narážky na neúspěšných pokus převzetí Ferrari Fordem 60. letech minulého století, po kterém byl vypracován projekt Cobra Carolla Shelbyho, Ferrarim odstaveného pilota, který pomstychtivě prohlásil: "Mé vozy pozřou Ferrariho a já zatluču hřebíky do jeho rakve." Haas žádnou souvislost s touto příhodou neshledává a vysvětlil pozadí celé transakce. "Oslovili jsme více dodavatelů, ale všichni nám nabídli pouze motor, nikoli převodovku. Ferrari byl jediný, kdo velkoryse učinil plnou nabídku, pochopitelně v rámci pravidel. Byli ochodní prodat, my zase koupit, takže si myslím, že to byl dobrý začátek nového partnerství," dodává Haas.