Bonusy navíc pro historický tým mohou výrazně ovlivnit budoucnost Renaultu

PH, 23. července 2015, 07:13 Google+

Zdá se, že Renault by mohl získat významný finanční bonus, pokud se rozhodne vrátit do Formule 1 jako konstruktér. Důvodem by mohlo být získání statutu historického týmu.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 23.07. 16:19) Napište svůj názor
Peníze navíc od Ecclestonea by mohly zahoupat s budoucností Renaultu

Peníze navíc od Ecclestonea by mohly zahoupat s budoucností Renaultu | foto: F1NEWS.cz

Sdílejte článek

Jednání o budoucnosti Renaultu v F1 probíhají. Jaké mají Francouzi možnosti?
a) z F1 se příští rok zcela stáhnou
b) v F1 zůstanou i nadále působit pouze v roli dodavatele pohonných jednotek
c) vrátí se jaké plnohodnotný konstruktér se svým továrním týmem.

Docela vážně přemýšlí o poslední možnosti, kterou by mohl dosáhnout odkoupením Lotusu, svého původního týmu. Renault by pak mohl získat dodatečné příjmy od Bernieho Ecclestonea, podobně jako Ferrari, Mercedes, McLaren, Red Bull či Williams.

Bernieho společnost FOM (Formula One Management) rozděluje 65 % základních příjmů mezi kvalifikované týmy, 15 % z toho připadá pěti výše uvedeným stájím jako prémiová platba.

img-responsive

Fernando Alonso s Renaultem získal dva tituly mistra světa | foto: Lotus F1 Team

Protože má Renault v F1 bohatou historii (vynechal pouze pět sezón po roce 1977), jeho zástupci věří, že by si tuto dodatečnou odměnu rovněž zasloužil. A Bernie Ecclestone s tím souhlasí, pokud se vrátí jako tovární tým.

"Ano, pokud převezmou Lotus a udělají přesně to, co Mercedes a Red Bull, pak to tak bude, jistě. O možném převzetí Lotusu hovořili, mají tedy cestu otevřenou a my je moc rádi mezi sebou přivítáme," uvádí Ecclestone pro Autosport.

Bude potřebovat jednomyslný souhlas všech týmů?
V paddocku se má však za to, že by k tomu Renault potřeboval souhlas všech ostatních stájí, tj. i svých zákazníků: Red Bullu a Toro Rosso.

Ecclestone s tím ale nesouhlasí: "Pokud se rozhodnou udělat to, co musí, aby byli ve shodě s těmito lidmi, pak si nemyslím, že bychom potřebovali, aby s tím někdo souhlasil. Jednoduše bychom si s tím poradili."

img-responsive

Renault má v F1 bohatou historii, nyní působí pouze jako dodavatel motorů | foto: Renault Sport F1

Renault: peníze jsou důležité
Generální ředitel Renaultu Sport F1, Cyril Abiteboul, k tomu říká: "Sport známe dost dobře - jsme jeho součástí 38 let: bez řádného financování není o čem, nemáte výkonnost.  Musíme při neustálém vyhodnocování, které provádíme, myslet na jednu věc - na zajištění dostatečných finančních zdrojů, abychom uspokojili očekávání na nejvyšší úrovni.

Nemáme absolutně žádný záměr se účastnit podobně, jako to děláme nyní, abychom byli na roštu do počtu. Vzhledem k dědictví, které ve sportu máme, musí být každý projekt Renault v F1 podávat špičkové výkony.

Jakékoliv finanční uznání hodnoty Renault v F1 - nejen jako dodavatele motoru, ale zvlášť jako týmu, tomu samozřejmě pomůže. Není to jen o penězích, které jsou v F1 klíčovým prvkem, protože se vždy musíte vypořádávat s dalšími problémy, ale peníze jsou rozhodně potřebné. Tento druh Bernieho výroků je proto samozřejmě pozitivní," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Bonusy navíc pro historický tým mohou výrazně ovlivnit budoucnost Renaultu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 23.07.2015 16:19 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pneumatika Michelin

Obě pneumatikářské firmy prošly prvním testem FIA

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud