"Piloti by měli odvádět mnohem tvrdší práci a zažívat i prvky nejistoty," uvedl Lauda listu Bild am Sonntag a pokračoval: "Teď je v F1 příliš mnoho omezení, přespříliš pravidel a nedostatek osobností. Rozhodně bychom měli opět dosáhnout toho, aby k řízení monopostů bylo třeba vynaložit více námahy."
Lauda jako příklad uvedl své vlastní pocity, když přešel z F2 do nejvyšší kategorie: "Byl to takový rozdíl, že jsem si málem nadělal do kalhot. Přimlouvám se, aby formule 1 byla zase doménou skutečných chlapů a ne kloučků, co jen mačkají tlačítka na volantu. Podle mě mají v F1 místo jen piloti s maximálními řidičskými, a to zdůrazňuji, řidičskými schopnostmi. Pochopitelně, nemůžeme jít proti proudu času, ale pilot musí auto skutečně ovládat, ne všechno řešit nějakým knoflíkem. Díky tomu postupně mizí určité limity a rizikové faktory."
Světový šampion z let 1975, 1977 a 1984 rozhodně nemá zájem na tom, aby byla ohrožena bezpečnost jezdců, chce ale více přirozeného závodění a ne aby výměna pozic probíhala jen umělými prostředky na bázi strategie a taktiky.
"Neříkám, že bychom měli bezpečnost zanedbávat, ale pokud budou vozy rychlejší, pro pilota to bude mnohem větší zážitek a diváky to opět přitáhne do ochozů a k obrazovkám. To je cesta, na níž se musíme vrátit," obhajuje Lauda plán na zvýšení rychlosti o pět až šest vteřin, který by měl být realizován v roce 2017. "Ano, bude to nebezpečnější, ale nebude to hazard."
Zároveň se staví negativně k některým návrhům ze strany Bernie Ecclestonea: "Jakákoli manipulace je to nejhorší, co můžete udělat. Tím myslím obrácené pořadí na startovním roštu nebo zavedení mrtvé váhy do monopostů. To se prostě nesmí stát," uzavírá Lauda.
Co navrhoval Kimi Räikkönen ohledně zatraktivnění F1 si můžete přečíst zde.