Loni jsme skončili čtvrtí a museli jsme se letos zlepšit. Je čestné přiznat, že jsme v zimě pracovali velice tvrdě. Připravovali jsme úplně novou koncepci motoru a měli jsme trochu zpoždění. Nebylo snadné skloubit všechny faktory, ale podařilo se nám to.
Byla to pro Renault F1 Team dobrá sezona?
Ano, zajisté, splnili jsme naše cíle, a to je hlavní. Mám radost z toho, jak si stáj vedla. Samozřejmě, že jsem zklamaný, že jsme přišli o druhé místo v Poháru konstruktérů, ale Ferrari bylo nedostižitelné a BAR udělal velký pokrok.
Je čas pro úspěch v F1 důležitý?
Jistě. Když zkoušíte dělat věci příliš rychle, většinou děláte chyby.
Jste zklamán, že Jacques Villeneuve nezískal pro Renault ani bod?
Samozřejmě, ale úkol, který před ním stál, byl velký. Musel se naučit znát úplně neznámý vůz, pneumatiky a časy byly letos o 4 vteřiny na kolo rychlejší. Okolnosti mu příliš nepřály. Nový okruh v Číně, zrušená sobota v Japonsku a start na suchých gumách v mokré Suzuce.
Ve třech letech je Renault špičkovým týmem, jste rád?
Lidé často říkají, že jsou dnes ve špičce 4 týmy, ale dle mého je tam jen jeden, Ferrari. Všichni potřebují překonat ztrátu na Ferrari a nejen Renault.
Proč jste zvolili Giancarla Fisichellu pro rok 2005?
Především proto, že je bojovníkem a zkušeným jezdcem, který závodí tvrdě. Navíc je velice vyrovnaný a je stejně rychlý od prvního až do posledního kola. Využije každé příležitosti a nestará se o politikaření v týmu. Jsem přesvědčen, že kombinace Alonso - Fisichella bude perfektní.
Máte vše potřebné k úspěchu?
Myslím si, že ano. Viry-Chatillon a Enstone společně pracují velice úspěšně a technické programy mají dlouhodobé základy. Jsme mladý tým a nesmíme chtít dělat pokroky příliš rychle. V F1 platí, že jednu věc si opravdu nekoupíte: čas.
Foto: Renault ČR,