S Buttonem za volantem Interlagosem

Karel Bařina, 17. října 2004, 12:50 Google+

Britský pilot BAR Honda seznamuje fanoušky s okruhem Interlagos, kde se příští víkend koná letos poslední Velká cena Brazílie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Jenson Button:

Interlagos si vždycky užívám. V posledních letech tam bývají výborné závody. Hlavně loni, když se jelo na mokru. Navíc je to okruh, kde by se mělo dařit našemu vozu - máme dobrou stabilitu na brzdách a to je zde rozhodující, protože zde vozy často a dlouho brzdí a současně zatáčí.

Od startu se jede po hlavní rovince do velmi hrbolaté první zatáčky. Je těžké zde najít brzdný bod. Dosahujeme rychlosti 320 km/h. Zatáčka je těžká také proto, že se jede z kopce. Druhá zatáčka je pravá. Je důležitý přesný průjezd, protože potom následuje mírná levá třetí a dlouhá rovinka.

Do čtvrté zatáčky na konci rovinky se brzdí hodne tvrdě a je to výborné místo k předjíždění, když jste dost blízko. Musíte se zde snažit udržet co nejvyšší rychlost při celém průjezdu zatáčkou. Pátá není opravdová zatáčká, pouze řadíte nahoru.

V šesté musíte brzdit a zatáčet zároveň. Jede se hodně rychle na čtyřku přes horizont, takže není vidět do další zatáčky a musíte odhadovat, kdy brzdit. Zatáčka sedm je opět pravá, podřazujeme na dvojku. Využíváme celou šířku silnice včetně obrubníků a nadjíždíme si do pomalé levé zatáčky číslo osm.

Tady je potřeba nenechat kola prokluzovat a udržet auto ve správné linii na krátké rovince. Další zatáčka je pravá a na výjezdu je velmi pomalá a těsná. Jedeme na jedničku. Následující levá zatáčka se projížní na čtyřku. Jede se z kopce a je to zde hodně těžké hlavně na mokru.

A přichází poslední skutečná zatáčka okruhu, levá na dvojku. Je potřeba co nejvíc si nadjet a mít co největší rychlost na výjezdu. Musíte však dávat pozor, protože okruh se stáčí doleva a na vnějším obrubníku se dá ztratit hodně času.

Tím jsme zpět na cílové rovince, i když to není tak úplně rovinka, protože se pořád mírně zatáčí. Na mokru zde loni boural Mark Webber, ale na suchu je to bez problému. Jenom je to hodně hrbolaté.

Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Vytisknout

Diskuze: S Buttonem za volantem Interlagosem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Názor Jeana Alesiho na dvoudenní víkendy - anotační foto

Názor Jeana Alesiho na dvoudenní víkendy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  2. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud