“Toto rozhodnutí nebylo snadné učinit“, připouští Berger. “Práce jako sportovní ředitel BMW pro mě mnoho znamená, zvláště proto, protože mé začátky závodění sahají právě až k BMW“. „Jakmile jsem ukončil profesionální jezdeckou kariéru, BMW mi dalo příležitost prokázat mé podnikatelské schpnosti, za co jsem jim vděčný”. “Mé vztahy s BMW byly extrémně dobré a také spolupráce s Mariem Theissenem byla velmi dobrá a hlavně úspěšná“. “Našim cílem bylo vytvořit silný tým a to se nám také podařilo“. “Ale to vše zabere mnoho času a také jsou kladeny požadavky na vedení života ve formě pocestného“. “Takovýto život vedu od svých začátků v roce 1979“. “V budoucnu chci trávit více času se svojí rodinou“.
Mario Theissen k tomu dodal: “Gerhard, se svými zkušenostmi, schopnostmi a uvážeností, hrál velmi důležitou roli v našich úspěších, kterých jsme dosáhli“. “V začátku naší spolupráci s Williamsem dostal velmi důležitou roli sportovního ředitele a naše duo znamená velmi úspěšnou dvojici ve sportovním světě“.
50 letý Theissen zůstane jako jediný ředitel v týmu za BMW po skončení Bergerova kontraktu.
“S Gerhardovými zkušenostmi a znalostí problematiky, byl ideální kandidát na tento post“ “Ale přijmeme to, protože většinu svých let strávil v motor-sportu a nyní chce být více se svojí rodinou“. “Nebude vhodnějšího nástupce za Gerharda na tomto postě“, řekl Dr Burkhard Göschel, odpovědná osoba za vývoj a obchod v BMW.
Gerhard Berger, který žije se svojí rodinou v Monaku, závodil v Grand Prix Formule 1 od roku 1984 do roku 1997. Sám sobě si v této době dělal manažera. Od svých závodních počátku byl spojený se značkou BMW. Jeho vstup do Formule 1 byl také provázen vstupem motoru BMW. Byl to 1,5 litrový čtyřválcový turbomotor. V roce 1986, získal pro tento motor jedno z prvních vítězství.
Celkem odjezdil 210 Grand Prix, 48 krát získal umístění na tzv. pódium a 12 krát zajel Pole Position, tedy nejrychlejší kvalifikaci na závod. Berger se stal sportovním ředitelem v říjnu roku 1998. Tento nový úkol v tandemu s Mariem Theissenem, obrátily v úspěšný příběh.
V roce 1999, opět proti nesilnější konkurenci, vítězí vozy BMW v legendárním závodě 24 hodin LeMans a také ve 12 hodinovém závodě v Sebringu, kde startovali také s vozem BMW V12 LMR.
V roce 2001 BMW triumfovalo v americké sérii (ALMS), kde jezdily ve třídě M3 GTR. Vyhráli v soutěži značek a soutěži jezdců a týmů.
V roce 2001 si tým BMW WilliamsF1 udržel třetí pozici v MS F1. V roce 2002 dokonce postoupili na druhé místo v Poháru konstruktérů. Celkem si motory BMW vybojovali ve Formuli po návratu k elitě 5 vítězství a 12 Pole Position.
“Chci samozřejmě zůstat ve spojení s BMW i v letošní sezoně 2003 a i po skončení své kariéry, coby sportovního ředitele“, prohlásil Berger.