Velký modrý ovál s bílým nápisem Ford je velmi dobře patrný na žlutém lakování nového monopostu týmu Jordan s označením EJ13, do kterého britský tým vkládá velké naděje. V F1, patří Fordu první místo v mezi dodavateli hnacích agregátů v úspěšnosti jeho počínání. Vozy s motorem Ford zvítězily ve 175 závodech Grand Prix, 13krát dopomohly pilotům k zisku titulu mistra světa a 10krát poháněly vozy týmu, jenž vyhrál Pohár konstruktérů.
Vzhledem k tomu, že tým Jaguar, vlastněný koncernem Ford, používá motory Cosworth, což je společnost vyrábějící a ladící motorové jednotky a patřící taktéž do skupiny kontrolované detroitským gigantem, poměrně málo lidí vědělo, jak to s těmi motory vlastně bude. Spekulovalo se o tom, že Ford vyvíjí jiné motory než Cosworth a že dá Detroit ruce pryč od svého Brity uskutečněného projektu F1. Ale omyl, Formule 1 je tak drahým sportem, že ani Ford by na takovýto dvojsměrný útok neměl prostředky, aniž by ohrozil svoji podstatu. Že je ale F1 obrovskou reklamou i v době svých problémů si jsou za oceánem dobře vědomi a pokud jim za ni ještě někdo zaplatí, je investice k nezaplacení.
Laudův loňský experiment s dodávkou stejných motorů Cosworth, používaných týmem Jaguar i konkurenčnímu týmu Arrows, dopadl málem totálním fiaskem, a proto se již opakovat nebude. Ford se vydal svojí osvědčenou cestou, kterou později okopírovalo i Ferrari. K prodeji tak Ford nabídl včetně servisu loňský agregát Cosworth V10 a motorový kryt bude zdobit právě logo Ford v kombinaci s nápisem Cosworth RS. Výrobce automobilů bude mít reklamu od které očekává posílení svých pozic na světových trzích i zvýšení komerční hodnoty svých sportovních vozů. A Jaguar? Ten by měl mít o jednoho konkurenta méně…
„Formule 1 je uznávána jako skutečný obraz schopností výrobce při vývoji technologií uplatněných v prodávaných vozech. Také máme v plánu využít naší spolupráce s týmem Jordan Grand Prix pro motivaci našich zaměstnanců po celé Evropě a zvláště pak našich inženýrských týmů, ke zvýšení renomé Fordu, coby sportovní značky, jestliže se budou přímo podílet na našich sportovních aktivitách,“ prohlásil prezident a CEO Ford Europe Martin Leach.
Pokud však chce Ford v brzké době pravidelně rozšiřovat číslo u vítězných závodů, měl by řádně přidat zejména při tlaku na vývoj šasi. Na rychlých tratích závěrem loňské sezony vozy Jaguar ukázaly výkon motorů, nicméně technické okruhy absolvovaly jakoby bez přítlačných spoilerů…