Ferrari se všemožně snaží stáhnout ztrátu na Mercedes, v Barceloně (během posledního závodu) představili vůz s řadou novinek. Výsledek však zaostal za očekáváními - ztráta nezmizela, Sebastian Vettel dojel třetí za oběma Stříbrnými šípy, před Kimiho Räikkönena se navíc vklínil Williams Valtteriho Bottase.
Räikkönen se navíc vrátil ke starší verzi, avšak podle mluvčího Ferrari jim to nepřineslo jasné srovnání a odpovědi.
Následné dvoudenní testování jim však poskytlo další příležitost zjistit funkčnost jejich novinek na voze. A došli k závěru, že výkon ve Španělsku nezávisel na novém aerodynamickém balíku. Podle výsledků (a očekávání) zvýšili přítlak a tím i výkonnost.
Co tedy stálo za výkony v Barceloně? Podle všeho šlo o nedostatek trakce a mechanického přítlaku a to především ve třetím sektoru. "Můžeme předpokládat, že naše auto je k pneumatikám jemnější než ostatní vozy, a to nám možná za náročných podmínek na trati uškodilo více. Trápili jsme se s tím, abychom pneumatiky dostali do toho správného provozního okna," vysvětlil mluvčí týmu.
Ohradil se také proti tomu, že by za jejich výkon mohla změna pravidel FIA ohledně tlaku paliva. "Používáme stejný palivový systém již od Melbourne. FIA ho kontrolovala," uvedl pro Motorsport.com.
Oba piloti Ferrari tak v Monaku pojednou s novým balíkem, který bude upraven k potřebám městského okruhu.