DISKUZE K ČLÁNKU Force India navrhuje, aby si týmy samy volně vybíraly ze směsí pneumatik

Force India přichází se zajímavým návrhem, jak zpestřit závody ve Formuli 1: nechat týmy, ať si sami pro závodní víkend volně vyberou dvě ze čtyř nabízených směsí pneumatik Pirelli.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Force India navrhuje, aby si týmy samy volně vybíraly ze směsí pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 27.04.2015 14:56 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001465 (Hlasovalo 7 lidí) 24.04.2015 10:37
Super nápad! Jsem jednoznačně pro! »
» mi88ki (Hlasovali 3 lidé) 27.04.2015 14:56
Kdysi o všem rozhodovalo RVHP a teď samozvaní… »
» mi88ki (Hlasoval 1 člověk) 27.04.2015 14:47
S něčím souhlasím a s něčím ne. Píšeš o… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Kdysi o všem rozhodovalo RVHP a teď samozvaní kluci v Bruselu. Z bláta do louže 02

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
S něčím souhlasím a s něčím ne. Píšeš o volnosti a podívej se kolik tam máš restrikcí. Proč nestanovit max. objem válců, a ostatní nechat na týmech. Pro mě za mě ať klidně závodí Wankel proti Dieselu, ale ať mají všichni právo výběru pro svou cestu.

Do sníženého váhového limitu, nepočítat váhu motorů včetně příslušentsví (KERS či ERS) a každý ať se rozhodne zda raději lehčí auto nebo auto na baterky. Ale proč pořád omezovat výkony ? Když by to bylo podle FIA přes hranu tak snížím objem. Jak auta dosáhnou nějaké hranice výkonu, nebo překonají nějakou top speed, či podle časů na kolo, tak adekvátně na příští rok snížit objem. A případná úprava objemu o pár ccm by zase nemusel být takový problém a nějaké extra náklady.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

85.93.124.XXX
Jaktože ne ?? To jako týmy poručí větru dešti, aby věděli s jakým počasím můžou počítat za 4 týdny ??

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

vojtano

95.143.132.XXX
A definovat nastavení vozu a strategii v závislosti na volbě pneu není součást úspěchu týmu? Já myslím, že ano, proto bych dal možnost volby z předem definovaných směsí. Pro všechny jsou možnosti stejně otevřené a je jen na týmech, jak s nimi naloží. To snad není nic nesportovního...

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

vojtano

95.143.132.XXX
Hlavni přínos tohoto návrhu vidim v tom, že o úspěchu/neúspěchu zvolené strategie rozhodnou týmy, ne Pirelli.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

85.93.124.XXX
Přijde mi... Je to naprostý nesmysl, byla by to další proměná co by jen kazila závody... Absolutně nevidím nic úžasného na tom, když se někomu nedaří, protože netrefil pneu... Jistě všichni pamatujete Mercedes 2012 - 2013... Kvalifikační rychlost zdaleka neodpovídala té závodní a běžní fanoušci z toho byli hodně zmatení... Jistě všichni pamatujete vítězství Maldonada 2012... Kdy sice měli všichni stejné pneu, ale nikdo jim nerozuměl... Maldonado získal vítězství, ale nezískal si respekt...

Absolutně nechápu zdejší reakce... A kdo si myslí, že na to doplatí velké týmy, tak je těžce na omylu.. Ty vždy vynaloží max. prostředků na eliminaci rizik...

Takže za mě rozhodně ne... Ani tankování, ani pneumatiky... Strategické boje jsou teď na dostatečné úrovni, zbytek ať se rozhodne na trati...

+ 2 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001679

uzivatel001679

81.90.168.XXX
Nebo ještě lépe týmy, které nemají větší rozpočet, ale pracují efektivněji než ostatní. Ty by pak byly potrestáni a nemohli využít své lépe odvedené práce.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001679

uzivatel001679

81.90.168.XXX
A to je správně, že tým který odvedl horší práci než ostatní a má horší auto vyhraje jen díky náhodě a štěstí?

Celkově by se F1 posunula do oblasti, kde nezáleží na schopnostech a odvedené práci (a ano, i na penězích), ale na štěstí. Dokážu si pak představit reakci týmů, které cpou obrovské peníze do vývoje a přitom z velké části nemohou ovlivnit výsledek.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

193.179.208.XXX
Hm... Opravdu vyborny napad, ktery by vedl k docela zajimavym strategiim a spekulacim na ruznych okruzich, kde se zejmena spatne predjizdi, tak by urcite mohli prekvapit ruzne slabsi tymy s nasazenim supermekych kvuli kvalde apod. Vysledky v zavodech by urcite byly pestrejsi a strategove by ziskali na vyznamu co se vysledku v zavode tyce.
Bohuzel jak jiz clanek naznacuje tohle asi nedopadne prave proto, ze by tim ziskali spise ti vzadu a to ti vepredu urcite jen tak nepovoli.
Skoda.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eddmund

212.79.110.XXX
uplně souhlasím. Tady máš nádrž na 120 litrů musí ti to vystačit na celý závod a dělej si stím co chceš ...

ale nejvíc mě sere (jinak se to říct nedá) to že omezují uspořádání motorů ... chci vidět proti sobě stát V6 90° , 6válec BOXER , řadový R6 a případně nějakou variaci jako od VW VR6 co má mezi válci 15°
případně jako kdysi renalt a jeho 111° každá koncepce má své výhody a každý motorář preferuje svojí ...

a plnění bych nechal taky na každém jestli chce dmychadlo nebo kompresor a omezil bych maximální plnící tlak

Co se pneumati týče udělal bych to následovně

5 směsí: super soft, soft, medium, hard, extra hard

stím že si tým vybera na okruh jeden ze tří balíku libovolně rozdělem mazi všechny směsi

měkký (super sofr, soft, medium)
střední (soft, medium, hard)
tvrdý (medium, hard, extra hard)

a na Q3 dostne každý navíc jednu sadu super měkých pneu


kers, co se něj týče tak bych to udělal že baterie smějí vážit max 30 Kg a smjí jen využívat bez mezení ... stím že maximální výkon bych omezil třeba na 150kW a 300 N/m

ale at jim dají sakra nějakou volnost !!!

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eddmund

212.79.110.XXX
a o to právě jde ... že tým se středu pole tím že se rozhodne jinak může vyhrýt když přední tými vyberou špatně ...

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel

78.157.160.XXX
Tak proč do toho s Lupem plete "počasí měsíc předem?" Hlavní rozdíl by byl v tom, že by si vybíraly týmy místo Pirelli (ne že budou mít všichni stejnou výkonnost).

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kubyk002

85.207.90.XXX
A co takhle A co takhle, kdyby každý tým dostal před sezonou třeba 50 párů pneumatik od každého druhu a mohl by si s nima nakládat během sezony jak by chtěl, kdyby chtěl tak by mohl třeba během jednoho závodu použít 2o párů pneumatik a další závod třeba jen 1o párů. A navíc třeba možnosti jako míchat směsi, třeba napředek měkkou a na zadek střední apod! Tohle by bylo rozhodně lepší, než nějaké DRSka bláznivé!

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

TomTom

193.41.42.XXX
Hlavni rozdil je v tom, ze Pirelli vybira za vsechny, takze vykonnost bude stejna pro vsechny, at se deje co se deje.

+ 4 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel

109.81.245.XXX
Šmankote chlapi, a kdy si myslíte, že Pirelli odesílá pneumatiky např. do Číny? Podívá se v pátek, jaké počasí hlásí, a pak okamžitě vyšle Concorde s pneumatikama? Nebo si myslíte, že se meteorologové umí trefit na déle než 3 dny dopředu? To je úplně jedno..

Pirelli také posílá gumy dávno před tím.. Vždyť už teď oznámili směsi pro Kanadu a Rakousko, to je za 2 měsíce. Hrome - používejte rozum a nepleťte do toho počasí!
16

+ 10 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

TomTom

193.41.42.XXX
Z titulku mi to taky prislo jako super napad. Pak jsem si ale precetl, ze by to museli hlasit 4 tydny predem. Jak maji tymy vedet, jake bude pocasi? Bude v Madarsku trat tepla 50 stupnu nebo 20?
Na jednu stranu by to zase vneslo dalsi promennou do F1, ale na druhou stranu si nejsem jisty, jestli je uplne spravne trestat nekoho, kdo proste netrefi jake bude pocasi mesic predem. Protoze kdyz si vyberou gumy na 50 stupnu a ona bude mit trat 20, tak se na to muzou rovnou vykaslat a nemusi ani vyjizdet, protoze ty gumy proste ani nezahreji nebo proste budou ohromne ztracet v ramci vterin na kolo.

+ 3 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

wrt

88.80.244.XXX
............ Ja som za a pneumatiky by mali byť maximálnej kvality, tak ako všetko ostatné v F1.

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Lupo

195.22.55.XXX
Užasný nápad To je skvělý nápad, pomatuji si časy, kdy F1 měla tři dodavatele pneumatik. A díky různým vlastnostem dokázal vyhrát i team, který byl jinak bez šance - třeba první vítězství Benettonu - Mexiko 1986 - a právě Pirelli, jestli si dobře pomatuju. Tenhle nápad by nestál v podstatě žádné peníze navíc a přinesl by trochu nevyzpytatelnosti při tvorbě strategie. Jenom kdyby se to muselo hlásit čtyři týdny dopředu tak co na to počasí, myslím teploty tratě. Tam by se asi dalo také něco prokaučovat.

+ 7 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mikefux

185.71.41.XXX
Konečně konstruktivní nápad! Tohle by byl jednoznačně posun kupředu. Konečně přirozená změna, která by dala volnou ruku týmovým stratégům a ukázalo by se jak na tom týmy v tomhle ohledu jsou. Navíc když vidíme jak krásně může strategie zamíchat pořadím a ohrozit i dominantní tým jako je Mercedes. Dle mého názoru by to bylo lepší než všechny ty nesmysly pro umělé zvedání atraktivity. Víc takových nápadů!

+ 16 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kubyk002

85.207.90.XXX
Tohle je užasný nápad! Prostě každý by si vzal pneu jaké chce, většinou by se moc si myslím ve výběru nelišili, ale prostě bylo by super, kdyby do Q3 všichni vždy vytáhli superměkké pneu, vytáhli z auta co můžou (kdyby ještě zakázali maximální možný průtok, ať si týmy dělají co chtějí, i maximum paliva bych nechal, kdo by jel usporněji, měl by výhodu na začátku závodu, a naopak...jen jim prostě nechat max těch 5 motorů na sezónu, ať to nedělají tak, že za víkend na každém voze odvaří 2 motory jako v minulosti!)...

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama