"Myslím, že v Barceloně uvidíte velký pokrok. Ale hodně se toho bude u nás dít s vozem před Monakem, tak snad tam předvedeme také slušný pokrok - nejen s výkonem, ale také aerodynamickou přilnavostí. Mám z toho dobrý pocit," uvádí Button pro Motorsport.
"Existuje několik oblastí, ve kterých by musel být auto teď silnější, pokud bychom měli zítra zamířit do Monaka, rozhodně ale půjde o zajímavé místo pro jízdu s tímto autem," věří britský pilot. V Monte Carlu kvůli absenci rovinek není až tak důležitý výkon motoru, jako dobrá ovladatelnost, správné vyvážení vozu a sebedůvěra jezdce při jízdě na limitu v úzkých uličkách mezi svodidly.
"Je to tak náročný okruh pro nalezení limitu. Pokud máte auto, ve kterém si věříte, tak to dělá obrovský rozdíl. Vzpomínám si, jak tam Jean Alesi v Prostu odváděl skutečně dobrou práci, protože si v autě věřil a měl dobré vyvážení. U něj to fungovalo, dodávalo mu to sebedůvěru - a to je věc, kterou tam potřebujete.
Potřebujete ve skutečnosti kdekoliv. Většina pilotů je talentovaná, ale jde o opravdovou psychickou hru - obzvlášť v Monaku, protože je tak nemilosrdné," poukazuje Button na nutnost sebedůvěry a dobrého duševního rozpoložení, protože klikatý okruh neodpouští s vozem F1 žádné chyby.
Fernando Alonso se s Jensonem Buttonem těší do Monaka, kde budou mít
největší šanci na lepší výsledek (foto: Honda Racing F1)
Jeho týmový kolega Fernando Alonso s ním souhlasí: "Okruhy, kde je nižší efekt výkonu, nám momentálně pomůžou. Monako je tedy prvním okruhem, kde si budeme moci užít trochu lepšího výsledku. Uvidíme. Myslím, že potřebujeme postupovat závod od závodu - a Barcelona je momentálně tím prvním krokem."