Indická stáj letos přesunula svůj vývoj do aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem, přenastavení a dosažení přijatelné míry korelace však zabralo spoustu času. Velký balík vylepšení s B-specifikací vozu již měl být nasazen, místo toho se jejich představení odkládá přinejlepším na osmý závod sezóny - na červnovou Velkou cenu Rakouska.
Ačkoli se Force Indii podařilo v úvodním závodě v Austrálii dojet s oběma vozy na bodech, její forma je bídná. V Malajsii ani v Číně její piloti na body nedosáhli, minulý víkend Hülkenberg dokonce vypadl už v první části kvalifikace společně s Manory a McLareny, v závodě pak musel odstoupit kvůli technickému problému s pohonnou jednotkou Mercedes už v 10. kole.
V nadcházejících závodech to bude mít ještě horší. "Je to vlastně docela těžká situace. Budeme si nějaký čas na novinky počkat, proto jde o náročné období. V mé kariéře tomu tak ještě nikdy dříve nebylo," uvádí závodní pilot Nico Hülkenberg před víkendovou Velkou cenou Bahrajnu.
Kdysi se o něm hovořilo jako o vycházející hvězdě, ve špičkovém týmu však Němec nikdy šanci nedostal. Letos bude závodit také v 24hodinovce Le Mans s Porsche, sezónu v F1 ale nehodlá kvůli problémům vypustit.
Nico Hülkenberg letos u Force Indie prochází náročným obdobím (foto: Sahara Force India)
"Samozřejmě, že nejsem tam, kde bych chtěl být, tyto věci však musíte dát do souvislostí. Existuje mnoho pilotů, kteří se nacházeli v takovéto situaci. Jak neprofesionální by to tedy po jednom z devíti měsíců bylo, kdybyste strčili po třech závodech hlavu do písku?" ptá se Hülkenberg.