Loni se u Sauberu objevila Simona de Silvestrová, podle mě zřejmě nejlepší ze současných žen, které v F1 působí či v poslední době působily. U Williamsu působí jako testovací pilotka manželka sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa - Susie Wolffová. A Lotus nedávno angažoval Jarmen Jordáovou.
Žádná z nich ale nezávodí a brzy ani jen tak závodit ani nebude. Při zranění Valtteriho Bottase v Melbourne technický ředitel Williamsu Pat Symonds uvedl, že by Wolffovou za sebe do velké ceny nastoupit nenechali.
"Je testovací, nikoliv rezervní jezdkyní," řekl po Velké ceně Malajsie. Kdo by za ně nastoupil v Malajsii, pokud by Fin stále nebyl zdravotně způsobilý, to v Grove podle Symondse nyní řeší.
Talentovaná Simona de Silvestrová loni u Sauberu kvůli nedostatku financí skončila, a tak
se vrátila do IndyCar (foto: Sauber Motorsport AG)
I když se ženy objevují v F1 na vrcholových pozicích jaké šéfky týmů (Moniša Kaltenbornová u Sauberu nebo Claire Williamsová u Williamsu), za volantem je vídáváme jen zřídka, a to maximálně při testech. Poslední ženou, která v F1 závodila, byla Lella Lombardi. To byla ale již před téměř 40 lety - v sezóně 1976.
Vývojová pilotka Lotusu Carmen Jordáová (foto: Lotus F1 Team)
Podle Ecclestonea se v F1 dočkáme dalšího přírůstku: "Je nevyhnutelné, že se objeví další jezdkyně. I když ženy nikdy nedostanou férovou šanci, protože je budou brát z jiných důvodů. Ženy budou brát kvůli tomu, že mohou přitáhnout nějaké sponzory a že vypadají lépe."
Testovací pilotka Williamsu Susie Wolffová (foto: Williams F1 Team)
Susie Wolffová s ním ale nesouhlasí: "Když jste v prostředí, kde záleží na výkonnosti, jde otázka pohlaví stranou. Všechno se točí kolem výkonů. Vždycky říkávám, že když jsem ve voze, tak nemůžete vidět, jaké je mé pohlaví, když závodím. Vidíte jen mou přilbu. Počítá se jen čas na kolo a výkonnost."
Další fotografie najdete pod článkem.