Button ráno nechyběl na dráze, zvládl 21 kol ve velmi dobrém tempu - na nejrychlejšího Nasra se Sauberem ztrácel necelých 9 desetin sekundy, na Ferrari před sebou jednu desetinu. Poté se však objevila závada, která mu vystavila stopku.
Na vině byl systém pro rekuperaci (ERS), konkrétně těsnění v motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). Závada si vyžádala časově náročnou výměnu celé pohonné jednotky, tým si ale není jistý tím, zda se mu ji do zítřka podaří vyřešit.
Podle Hondy je totiž třeba díl přepracovat a ten nový, vylepšený bude k dispozici až v sobotu. Náhradní MGU-K s sebou sice má, ale není jisté, zda se problém neobjeví znovu.
"Museli jsme dnes ráno zastavit poté, co jsme objevili vadné těsnění u MGU-K. Chybná část pak způsobila problém, který si vyžádal plnou výměnu pohonné jednotky. Čas potřebný pro tyto změny znamená, že dnes v podstatě končíme," říká šéf Hondy Jasuhisa Araj.
"Budeme muset jezdit s přepracovaným dílem, abychom se vyhnuli potenciálnímu opakování problému. Žel vylepšenou součástku do soboty mít nebudeme, což znamená, že když zítra vyjedete, můžeme stejnému problému čelit znovu," pokračuje. McLaren podle něj zítra i přes tuto hrozbu vyjede a bude se snažit čas na dráze za daných podmínek maximálně využít.
Zítra by se měl za volantem objevit Fernando Alonso, ale dnešní problém se může znovu objevit - vylepšený díl dorazí až v sobotu (foto: Honda Racing F1)
"Všechny takové potíže jsou součástí testování, přes noc ale uděláme ty nejlepší změny a naplánujeme produktivní den ježdění, kdy se za volantem zítra objeví Fernando [Alonso]. Snad bude řešení na zakázku hotové do soboty a oba piloti budou mít příležitost ujet několik užitečných kol. Jenson bude jezdit v Sobotu a Fernando test uzavře v neděli," dodává Arai.
Aktuální zpravodajství z prvního dne testů v Barceloně můžete sledovat zde.