Stáj z Wokingu, která letos přešla od Mercedesu k motorům Honda, se v prvních předsezónních testech v Jerezu trápí. V neděli a v pondělí zvládla každý den pouze 6 kol. Dnes už to sice bylo lepší - Fernando Alonso si jich před obědovou přestávkou připsal celkem 32, poté už ale vyjet nemohl poté, co se objevil problém s vodním chlazením pohonné jednotky.
"Ztratili jsme tlak chladicí vody a odmontovali kvůli kontrole pohonnou jednotku. To je dlouhý proces, takže dnešní jízdy končí," uvádí McLaren, který zvolil velmi agresivní přístup při návrhu letošního vozu MP4-30. Bočnice jsou na zádi velmi úzké a ve stísněném prostoru je náročné pro mechaniky pracovat. Demontáž motoru se systémem pro rekuperaci energie (ERS) a veškerým příslušenstvím vyžaduje delší čas.
"Tyto díly před zítřejšími jízdami dokážeme nahradit. Problému si rychle všiml Fernando v kole, kdy vyjížděl z boxů, takže jsme jej rychle vystopovali," pokračuje zástupce McLarenu, který by chtěl ve středu ujet nejméně dvojnásobek toho, co dnes.
McLaren udělal pokrok, Alonso ujel v úterý 32 kol - i to je však málo (foto: McLaren)
Závodní ředitel Eric Boullier přesto věří, že se agresivní konstrukce týmu vyplatí. "To, že jsme odvážní a ambiciózní znamená, že nejsme spolehliví. Raději budu opatrný, protože pokaždé, co se pokusíme opravit jednu věc, tak se objeví nějaká další," uvedl.
Testy v Jerezu živě sledujeme zde, aktualizovanou fotogalerii najdete tady.