DISKUZE K ČLÁNKU Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?
Honda si může vydechnout. FIA totiž Japoncům povolila vyvíjet motor i po termínu homologace, která je 28. února. Rozsah vývojových úprav se určí podle toho, kolik průměrně žetonů jejich soupeři do začátku sezony nevyužijí. Mercedes se proto rozhodl nezačít novou sezonu se starým motorem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Situs
15:30 22.01.2015 90.180.29.XXXHonda Honda se vyjadrila ze neni spokojena a ze chce vysvetleni. Nemyslim si ze by to byl jen vrtoch a myslim ze oni vedi vice nez my. Tady nikdo jiste nevi co znamena ze nemusej homologovat, oni maj na to svoje lidi a jiste se tam vyrojilo spostu moznosti o kterych nemame ani sajna. Ja treba zastavam nazor ze to ze nekdo vylepsi motor o 20 zetonu a nemusi projit procesem homologace znamena, ze priste muze prijit s uplne jinak upravenym motorem, neb porad dle pravidel ma k dispozici 32 zetonu od posledni homologace. Jestli je to pravda, tak proste dokud nehomologujes mas variabilni 32 zatonu, kdezto Honda by mela operativniho prostoru jen 8 zetonu. V pravidlech neni ze nasadite upravy o 20 zetonech a odecte se Vam 20 zetonu, v pravidlech jen je ze muzete nasadit motor kterej se od posledni homologace muze lisit o max 32 zetonu. Pravidla jsou celkem jednoducha a s pouzitim zetonu v sezone se nepocitalo tak tam o tom neni vubec nic.-
-
Situs
16:15 22.01.2015 90.180.29.XXXNemuze? Ja zadne pravidlo o odecitani zetonu neznam. Jedine pravidlo je ze muze pouzit motor ktery prosel homologaci, nebo takovy motor, ktery od posledniho procesu homologace je upraveny dle pravidel (tabulka s castmi ktere muze menit a pridelenych zetonu, letos 32). Nic jineho neznam / neni. Proste referencni bod je ten kterej prosel homologaci, ne ten kterej je upravenej ale neprobehl na ni proces homologace (Year power unit list).
-
-
-
Situs
16:23 22.01.2015 90.180.29.XXXPodle me omyl, jakakoliv zmena dle pravidel rika, ze jde o homologovany motor, kdezto proces homologace je to, kdy tym predlozi svuj motor ke schvaleni pro dany rok do listu (year power unit list), a od ktereho se pak muze lisit v dalsim roce novy motor dle zetonu. Prave proces homologace je to jedine, kdy stopne zetony v danem roce. Jenze tenhle proces si urcej tymy, a nejspise to bude na konci sezony. Nerikam ze to tak je, treba Honda vi neco jineho, ale nedivil bych se kdyby to tak bylo. Proste odecitani zetonu neexistuje v pravidlech. Jen motor z listu homologace, novy motor, a jak moc se lisej. Nejake mezistupne nejsou.-
seven
19:44 23.01.2015 37.188.137.XXXMotor,ktery se objevi na zavodni trati musi byt homologovany, tj. musi byt v souladu s homologacni dokumentaci poskytnou FIA od vyrobce. Byt jedina drobna zmena oproti tomuto stavu zjistena technickym komisarem znamena vylouceni. Pro dalsi homologace provadene po 28.2.2014 jsou krome jinych vyjimek povolena pouze zmeny v komponentech/systemech definovanych v pravidlech pro konkretni rok a to s cerpanim v max. rozsahu danem poctem tokenu.-
-
seven
11:10 24.01.2015 85.160.53.XXXOK, mozna nedorozumneni. Chtel jsem jenom rict, ze tymy budou homologovat pred sezonou i behem sezony a timto zpusobem postupne odcerpavat jednotlive tokeny z celkoveho poctu 32 pro 2015. Usmevne je, ze Mercedes ted hodla homologovat nektere ze zmen uz pred sezonou (ackoliv to planoval pozdeji) jenom proto aby Honde snizil pocet pridelenych tokenu ....
-
-
-
-
-
-
jako
14:41 21.01.2015 46.135.44.XXXHonda Nevim co nize diskutujici, mysli tim ze Honda mela na vyvoj motoru o rok vice nez ostatni..je to blbost..protoze Honda zacala pracovat na motoru o rok pozdeji nez konkurece...(Koluji informace ze Mercedes zacal na motoru pracovat ještě drive nez Renault a Ferrari, takze ten na tom pracoval asi nejvic, o financich ktere do toho nalil taky nelze spekulovat).Proto vstupuje do sampionatu az nyni...Nebo ze si mohla rozebrat motor Mercedesu a atd.To je taky dost cernobila myšlenka. Honda mohla dostávat data od McL..ale kazdy tym ma v garazi podtym (nebo par lidi), ktery se stara o motory a to jsou lidé samozrejme od vyrobce motoru..takze ty lidi od Merc.pusobici v garazi McL meli urcite striktne narizeno co a jak muzou delat a co nejmene info poustet McLarenu popr.Honde...Je dost velka pravdepodobnost ze na zivo motor Merc.z Hondy nikdo nevidel..Jinak osobne si myslim ze Honda mela dostat pet motoru na sezonu bez moznosti vývoje. Jako tymy loni..Proste stejne podminky jako ostatni jen s rocnim zpozdenim...Tohle co predvadi FIA je chaos...-
Fanda.LH
15:21 21.01.2015 212.20.119.XXXJe to jinak... Honda nikdy neviděla žádný motor... Je dost pravděpodobné, že nikdy neviděla žádný Mercedes a kolují informace, že zatímco Mercedes na motoru pracoval 1000 let, tak Honda začne teprve zítra... Co se žetonů týče, tak Honda je zná jen z kasína...
Tohle všechno jsou téměř zaručené informace...-
-
-
-
MeVo
18:10 21.01.2015 94.112.98.XXXA ty jsi zkama? že si myslíš že McLaren rozhodoval nad tím kdo bude mět k Mercedesackymu motoru přístup.Nebud najivní stejně jako par lidí tady pod tebou.Nevěř všemu co se šustne na internet a zkus se nad tím zamyslet.Mercedes do toho motoru investoval Obrovský prachy aby jim tento vývoj pomohl jak v f1 tak v seriově vyraběným motorům.Máš pocit že vše si nechaj ted okopírovat (ukradnout) někám jiným tak snadno? neee nebud najivní.-
-
Mr.B
13:18 22.01.2015 188.92.14.XXXA tohle je zrovna takový výmysl založený na vlstních pociotech, jako příspěvek od "jako".
Nicméně ten má alespoň nějaký základ ve vyjádření Wolfa o tom, že tok dat budou v Mercedesu velmi omezovat, cituji: "Co nejméně informací, kolik je to jen možné, a jen tolik, kolik to je nutné," tak by se dalo shrnout motto letošní spolupráce McLarenu s Mercedesem." takže mluvit o nějakých detailních informacích je nesmysl.-
anonym
14:40 22.01.2015 178.40.252.XXXa ty si ako predstavujes ze mercedes ovplyvni tok dat medzi mclarenom a hondou?
vsetky data ktore mclaren ziskal boli urcite poskytnute honde o tom je zbytocne sa bavit, spravil by tak uplne kazdy. a na to aby mclaren dokazal jazdit musel mat pristup takmer ku vsetkym datam co ten motor produkoval takze malo ich nebolo
je naivne si mysliet ze mercedes neumoznil pristup mclarenu ku datam od motora
urcite ich nedostali tolko co napr. williams ale dostali ich dostatok aby vedeli aky vykonny je ten motor
a samozrejme mercedes musel mclarenu poskytnut kopec inych informacii o tom motore-
-
Fanda.LH
21:08 22.01.2015 85.93.124.XXXTak nemusela mít, pakliže budeme předpokládat, že lidi v Mclarenu byli slepí, hluší, němí a nebo neskutečně čestní...
To není žádné domýšlení... Mclaren musel mít detailní informace o motoru Mercedes a logicky je poslal dál, ve svém vlastním zájmu...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek