DISKUZE K ČLÁNKU Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?
Honda si může vydechnout. FIA totiž Japoncům povolila vyvíjet motor i po termínu homologace, která je 28. února. Rozsah vývojových úprav se určí podle toho, kolik průměrně žetonů jejich soupeři do začátku sezony nevyužijí. Mercedes se proto rozhodl nezačít novou sezonu se starým motorem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
1
15:47 21.01.2015 178.255.168.XXXOsobně si myslím, že Honda rozhodně nezačínala na "zelené louce" ale představa, že získala výrobní dokumentaci je úsměvná (ikdyž u mcl člověk nikdy neví)
Podle mě, mají k dispozici jen to, co mohli mechanici mcl okoukat, tzn rozmístění chladičů, turba, generátorů. Mají určitě k dispozici informaci o nárocích na chlazení - takže si dokáží odvodit jaké účinnosti motor mercedesu dosáhl a v neposlední řadě mají k dispozici hodnoty výkonu a kroutícího momentu. Tohle jim sice neumožní jednoduše okopírovat motor od mercedesu, ale vědí, kam se musí minimálně dostat, aby byli úspěšní a to je něco, co mají navíc oproti ferrari s renaultem, ti pořád netuší, kde je strop loňského motoru od mercedesu, natož toho letošního...
-
-
-
Situs
12:06 21.01.2015 90.180.29.XXXNapadena by mohla byt akorat cela F1 (FIA) za vytvareni netransparentnich podminek pro soutezici, kdy neni mozne zachovat stejne podminky pro vsechny. Honda neni spokojena a zada po FIA dalsi vysvetleni. FIA by se mela predevsim omluvit za bordel ktery svymi pravidly napachala, sypat si popel na hlavu, a pozadat vsechny vyrobce o sezeni k jednomu stolu a vyresit to. Ted je to o tom kdo ustoupi a spolkne to, ale take muze nastat to , ze to Honda nespolkne, neb na nejaky prumer zetonu na vyvoj jim treba kasle, chce rovne podminky. Proc si ostatni mohou urcit kolik zetonu jim zbude na vyvoj v sezone a Honda ne? Co kdyby se urcil prumer jen Renaultu a Mercedesu a to pridelilo Ferrari? Jiste by to uvitali, ze-
eR
12:58 21.01.2015 62.245.107.XXXPokud se někdo rozhoupe k účasti až o rok později tak je jasné, že nemůže mít stejné podmínky jako ti co už mají něco za sebou a vinu za to může házet pouze na sebe.
Konec konců v češtině na to máme krásné přísloví, které tuto situaci naprosto vystihuje: "Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí".-
Mr.B
15:12 21.01.2015 188.92.14.XXXCo je tohle za blbost?! Podmínky k soupeření by měli mít všichni stejné. Je jasný, že 100% to nejde, ale pravidla by měla být taková, aby pokud možno nikoho nezvýhodňovala, ale ani nepoškozovala. Tahle soutěž není o tom, kdo do ní dřív nastoupil.-
1
15:51 21.01.2015 178.255.168.XXXPokud chceš pravidly znemožnit vývoj, tak je už z podstaty znevýhodněn každý, kdo vstoupí později. V tomto případě ale Honda kalkulovala, protože dle různých zpráv by byla schopná mít motor připraven už na loňskou sezonu, ale chtěla ho "vypiplat" tak vstup o rok odložila, aby měla čas na intenzivnější vývoj...-
MeVo
17:55 21.01.2015 94.112.98.XXXMužu se zeptat? to jsou poze domněnky a nebo přesně víš proč Honda vstoupila až letos a ne minulý rok? mužu se zeptat kde čerpaš info? Nic ve zlým.
To že někdo vstoupí do souztěže později, znamená že je ochuzen o zkušenosti a leta vyvoje a toto znevýhodnění je přirozený.S tím do toho ale každej de, a nebo nejde.To že ma fia bordel v pravidlech je ale už uplně jiná situace.Casto jsem cetl v dyskusích že by bylo lepší mět víc dodavatelů motorů at je f1 ruznorodější a nakonec když chce někdo novej přijít tak se tu prohlašují hesla" Kdo pozdě chodí sám sobě škodí" Todle jsou moc pěkné přisliby pro budoucí zajemce o vtup to f1.-
1
18:50 21.01.2015 178.255.168.XXXMoje info je samo jenom z netu, loni pár článků proběhlo okolo oznámení, že se vrací partnerství Honda-mclaren. Mluvili o tom, že by motor dokázali připravit už na sezonu 2014, ale že je syrový, tak že vstup o rok odloží.
Jako mě nejvíc štve to, že se snaží pravidly zamrazit stav, který je. Je to za prvé naprosto proti nějaké soutěži - komu se povede líp odhadnout a postavit danou věc, tak je automaticky zvýhodněn na X sezon a za druhé v podstatě znemožní vstup dalším subjektům. Pořád volají po více výrobcích, ale motorářům stále hází klacky pod nohy. Vůbec nechápu, proč má motor vydržet 5-6 závodů. Tohle nebylo ani v 70-tých letech a to byly náklady na závodění úplně někde jinde. Pokud má totiž výrobce garantovat takovou výdrž, tak se cena jednotky vyhrabe k horentním výšinám. Podle mě stačil stav, kdy musela být jedna jednotka na celý víkend - v tom případě nastávalo častější selhání a měly šanci i týmy prostředku pole a motory dokázali různí ladiči repasovat a jednu sezonu motory měl tovární tým a další sezonu je poladil např. HART a jezdil s nimi další tým za podstatně nižší náklady. Dnes v komunistické F1 musí mít všichni stejné podmínky, či-li poslední tovární specifikaci a pak se diví, že si továrna naúčtuje plné náklady na výrobu i vývoj. Dřív se holt týmy spodku tabulky spokojily se starší specifikací za podstatně nižší cenu a dokázaly závodit. Ale dnes? Motor musí mít stejný už podle pravidel (a pak se divý že na ně nemají finance) a vývoj aerodynamiky nezvládnou, protože vyrábět stále další díly (které dost často nefungují dle představ) je také drahé
-
-
-
-
-
anonym
13:20 21.01.2015 82.144.130.XXXA co jsou u tebe rovné podmínky? Honda měla neomezený vývoj motoru o rok déle než všichni ostatní a teď by ještě chtěla všechny body na předělání motoru v průběhu sezóny, když ostatní výrobci měli omezený vývoj a na průběh sezóny jim zůstanou jen zbytky?
Mně to přijde víc než fér pro Hondu, bude mít stejnou možnost vývoje v průběhu sezóny jako všichni ostatní.-
-
anonym
15:28 21.01.2015 82.144.130.XXXZatímco ostatní museli homologovat motor koncem února 2014, během sezóny vyvíjet nemohli a mezi sezonami měli omezený počet bodů, tak Honda žádná omezení sezónního vývoje neměla, v mezi sezonním vývoji měla neomezený počet bodů a teď by ještě chtěla na vývoj během další sezóny full body.
Měla výhodu v sezonním vývoji v roce 2014 - neomezeno vs žádný vývoj)
Výhodu v mezi sezonním vývoji (po sezónně 2014 a před 2015) - neměla žádné omezení, zatímco ostatní měli omezený počet změn
Na sezonní vývoj v roce 2015 chce full body zatímco ostatním zůstane jen zbytek, který nespotřebovali v mezi sezonním vývoji.-
-
Limbi
18:47 21.01.2015 147.228.209.XXXTaky přesně nevím jak to je, ale nemyslím si že by motoráři seděli se šroubováky v ruce celou sezonu a jen čekali na přestávku aby mohli vyvíjet. Dle mého se vyvíjí celoročně a vylepšení se nasazují v přestávce. Aspoň tedy netuším kdo by to hlídal, že vývoj se nedělá-
Jens
10:07 22.01.2015 109.81.245.XXXHlídá to FIA, motory se loni musely homologovat a každá jejich úprava (pouze kvůli zvýšení spolehlivosti nebo snížení nákladů) musela být schválena soupeři. Motory samozřejmě vyvíjejí celoročně, loni ale výkonnostní upgrady nemohli nasazovat, to mohou v průběhu sezóny až letos.-
-
Jens
13:29 22.01.2015 109.81.245.XXXNevím, jestli ti to jen uniklo v článku, nebo mě zkoušíš. Datum homologace se týkalo jen loňského roku, to je ten problém - letos to datum chybí, proto mohou nasazovat úpravy průběžně, mohou tedy jezdit s různými specifikacemi motoru. Začít se starým či vylepšeným, po 5 odjetých závodech nasadit vylepšení za další žetony a po 5 opět další vylepšení (dokud nevyčerpají 32 žetonů).
-
-
-
-
-
-
-
Situs
22:10 21.01.2015 90.180.29.XXXRovne podminky jsou ty, ktere jeste pred mesicem zastavala FIA, vsichni na prvni zavod homologovat a smitec. Nejde dat nekomu zeton s platnosti celej rok 2015 a nekomu ne. To neni fer, s tim tam Honda nesla, nebo ano? Kde je problem aby FIA rekla, ne , prvnim zavodem vyvoj konci? Jak to ze si vymysli veci jako prumery zetonu pro Hondu a tak jednoduchou vec na homologaci do prvniho zavodu tam neda? Proc to nejde? Nebo to neni nejferovejsi reseni pro vsechny?
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek