DISKUZE K ČLÁNKU Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?

Honda si může vydechnout. FIA totiž Japoncům povolila vyvíjet motor i po termínu homologace, která je 28. února. Rozsah vývojových úprav se určí podle toho, kolik průměrně žetonů jejich soupeři do začátku sezony nevyužijí. Mercedes se proto rozhodl nezačít novou sezonu se starým motorem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 79, poslední 24.01.2015 11:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» MeVo (Hlasovalo 7 lidí) 21.01.2015 18:10
A ty jsi zkama? že si myslíš že McLaren… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 21.01.2015 12:06
Napadena by mohla byt akorat cela F1 (FIA) za… »
» MeVo (Hlasovali 5 lidé) 21.01.2015 17:43
Kaporoty jsi najivka :-D Pořád se tu opakuješ… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • 1

      178.255.168.XXX
      Osobně si myslím, že Honda rozhodně nezačínala na "zelené louce" ale představa, že získala výrobní dokumentaci je úsměvná (ikdyž u mcl člověk nikdy neví)
      Podle mě, mají k dispozici jen to, co mohli mechanici mcl okoukat, tzn rozmístění chladičů, turba, generátorů. Mají určitě k dispozici informaci o nárocích na chlazení - takže si dokáží odvodit jaké účinnosti motor mercedesu dosáhl a v neposlední řadě mají k dispozici hodnoty výkonu a kroutícího momentu. Tohle jim sice neumožní jednoduše okopírovat motor od mercedesu, ale vědí, kam se musí minimálně dostat, aby byli úspěšní a to je něco, co mají navíc oproti ferrari s renaultem, ti pořád netuší, kde je strop loňského motoru od mercedesu, natož toho letošního...

      + 3 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • MeVo

      MeVo

      94.112.98.XXX
      na todle nejde reagovat jinak než : 18 18 18 16 16 18 12 20 seš božííííí 18 12 11

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Vzhledem k tomu, že dosud nebyla ve vývoji ničím limitována, je to víc než dost.

    Navíc takové rozdávání tokenů nemá žádnou oporu v pravidlech a jsem si jistý, že tento postup bude ještě před zahájením sezóny ostatními výrobci napadený.

    + 2 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      90.180.29.XXX
      Napadena by mohla byt akorat cela F1 (FIA) za vytvareni netransparentnich podminek pro soutezici, kdy neni mozne zachovat stejne podminky pro vsechny. Honda neni spokojena a zada po FIA dalsi vysvetleni. FIA by se mela predevsim omluvit za bordel ktery svymi pravidly napachala, sypat si popel na hlavu, a pozadat vsechny vyrobce o sezeni k jednomu stolu a vyresit to. Ted je to o tom kdo ustoupi a spolkne to, ale take muze nastat to , ze to Honda nespolkne, neb na nejaky prumer zetonu na vyvoj jim treba kasle, chce rovne podminky. Proc si ostatni mohou urcit kolik zetonu jim zbude na vyvoj v sezone a Honda ne? Co kdyby se urcil prumer jen Renaultu a Mercedesu a to pridelilo Ferrari? Jiste by to uvitali, ze 03

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Pokud se někdo rozhoupe k účasti až o rok později tak je jasné, že nemůže mít stejné podmínky jako ti co už mají něco za sebou a vinu za to může házet pouze na sebe.

        Konec konců v češtině na to máme krásné přísloví, které tuto situaci naprosto vystihuje: "Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí". 13

        + 1 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mr.B

          188.92.14.XXX
          Co je tohle za blbost?! Podmínky k soupeření by měli mít všichni stejné. Je jasný, že 100% to nejde, ale pravidla by měla být taková, aby pokud možno nikoho nezvýhodňovala, ale ani nepoškozovala. Tahle soutěž není o tom, kdo do ní dřív nastoupil.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • 1

            178.255.168.XXX
            Pokud chceš pravidly znemožnit vývoj, tak je už z podstaty znevýhodněn každý, kdo vstoupí později. V tomto případě ale Honda kalkulovala, protože dle různých zpráv by byla schopná mít motor připraven už na loňskou sezonu, ale chtěla ho "vypiplat" tak vstup o rok odložila, aby měla čas na intenzivnější vývoj...

            + 2 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • MeVo

              MeVo

              94.112.98.XXX
              Mužu se zeptat? to jsou poze domněnky a nebo přesně víš proč Honda vstoupila až letos a ne minulý rok? mužu se zeptat kde čerpaš info? Nic ve zlým.
              To že někdo vstoupí do souztěže později, znamená že je ochuzen o zkušenosti a leta vyvoje a toto znevýhodnění je přirozený.S tím do toho ale každej de, a nebo nejde.To že ma fia bordel v pravidlech je ale už uplně jiná situace.Casto jsem cetl v dyskusích že by bylo lepší mět víc dodavatelů motorů at je f1 ruznorodější a nakonec když chce někdo novej přijít tak se tu prohlašují hesla" Kdo pozdě chodí sám sobě škodí" Todle jsou moc pěkné přisliby pro budoucí zajemce o vtup to f1.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • 1

                178.255.168.XXX
                Moje info je samo jenom z netu, loni pár článků proběhlo okolo oznámení, že se vrací partnerství Honda-mclaren. Mluvili o tom, že by motor dokázali připravit už na sezonu 2014, ale že je syrový, tak že vstup o rok odloží.
                Jako mě nejvíc štve to, že se snaží pravidly zamrazit stav, který je. Je to za prvé naprosto proti nějaké soutěži - komu se povede líp odhadnout a postavit danou věc, tak je automaticky zvýhodněn na X sezon a za druhé v podstatě znemožní vstup dalším subjektům. Pořád volají po více výrobcích, ale motorářům stále hází klacky pod nohy. Vůbec nechápu, proč má motor vydržet 5-6 závodů. Tohle nebylo ani v 70-tých letech a to byly náklady na závodění úplně někde jinde. Pokud má totiž výrobce garantovat takovou výdrž, tak se cena jednotky vyhrabe k horentním výšinám. Podle mě stačil stav, kdy musela být jedna jednotka na celý víkend - v tom případě nastávalo častější selhání a měly šanci i týmy prostředku pole a motory dokázali různí ladiči repasovat a jednu sezonu motory měl tovární tým a další sezonu je poladil např. HART a jezdil s nimi další tým za podstatně nižší náklady. Dnes v komunistické F1 musí mít všichni stejné podmínky, či-li poslední tovární specifikaci a pak se diví, že si továrna naúčtuje plné náklady na výrobu i vývoj. Dřív se holt týmy spodku tabulky spokojily se starší specifikací za podstatně nižší cenu a dokázaly závodit. Ale dnes? Motor musí mít stejný už podle pravidel (a pak se divý že na ně nemají finance) a vývoj aerodynamiky nezvládnou, protože vyrábět stále další díly (které dost často nefungují dle představ) je také drahé

                + 1 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • MeVo

                  MeVo

                  94.112.98.XXX
                  Jo tak to se spolu shodnem 01 taky bych radši vice motorů a at jsou pořádně vyšponovaný na výkon. když ne jeden tak max na 2 zavody. 11

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • anonym

        82.144.130.XXX
        A co jsou u tebe rovné podmínky? Honda měla neomezený vývoj motoru o rok déle než všichni ostatní a teď by ještě chtěla všechny body na předělání motoru v průběhu sezóny, když ostatní výrobci měli omezený vývoj a na průběh sezóny jim zůstanou jen zbytky?

        Mně to přijde víc než fér pro Hondu, bude mít stejnou možnost vývoje v průběhu sezóny jako všichni ostatní.

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mr.B

          188.92.14.XXX
          Jak jsi přišel na to, že Honda měla neomezený vývoj o rok déle? Proč by měla být zmažená, když ostatní být nemusí?

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            82.144.130.XXX
            Zatímco ostatní museli homologovat motor koncem února 2014, během sezóny vyvíjet nemohli a mezi sezonami měli omezený počet bodů, tak Honda žádná omezení sezónního vývoje neměla, v mezi sezonním vývoji měla neomezený počet bodů a teď by ještě chtěla na vývoj během další sezóny full body.

            Měla výhodu v sezonním vývoji v roce 2014 - neomezeno vs žádný vývoj)
            Výhodu v mezi sezonním vývoji (po sezónně 2014 a před 2015) - neměla žádné omezení, zatímco ostatní měli omezený počet změn
            Na sezonní vývoj v roce 2015 chce full body zatímco ostatním zůstane jen zbytek, který nespotřebovali v mezi sezonním vývoji.

            + 0 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jens

              78.157.160.XXX
              Pořád stejný nesmysl anonymů: kdo měl v sezóně 2014 zakázán vývoj motorů pro rok 2015? Nikdo - ani Honda, ani Mercedes, ani Renault, ani Ferrari.

              + 3 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Limbi

                Limbi

                147.228.209.XXX
                Taky přesně nevím jak to je, ale nemyslím si že by motoráři seděli se šroubováky v ruce celou sezonu a jen čekali na přestávku aby mohli vyvíjet. Dle mého se vyvíjí celoročně a vylepšení se nasazují v přestávce. Aspoň tedy netuším kdo by to hlídal, že vývoj se nedělá 12 12 12

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Jens

                  109.81.245.XXX
                  Hlídá to FIA, motory se loni musely homologovat a každá jejich úprava (pouze kvůli zvýšení spolehlivosti nebo snížení nákladů) musela být schválena soupeři. Motory samozřejmě vyvíjejí celoročně, loni ale výkonnostní upgrady nemohli nasazovat, to mohou v průběhu sezóny až letos.

                  + 2 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    90.180.29.XXX
                    ale jak chtej letos nadasit nekolik uprav, kdyz plati jen jedna homologace rocne?

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Jens

                      109.81.245.XXX
                      Nevím, jestli ti to jen uniklo v článku, nebo mě zkoušíš. Datum homologace se týkalo jen loňského roku, to je ten problém - letos to datum chybí, proto mohou nasazovat úpravy průběžně, mohou tedy jezdit s různými specifikacemi motoru. Začít se starým či vylepšeným, po 5 odjetých závodech nasadit vylepšení za další žetony a po 5 opět další vylepšení (dokud nevyčerpají 32 žetonů).

                      + 1 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          90.180.29.XXX
          Rovne podminky jsou ty, ktere jeste pred mesicem zastavala FIA, vsichni na prvni zavod homologovat a smitec. Nejde dat nekomu zeton s platnosti celej rok 2015 a nekomu ne. To neni fer, s tim tam Honda nesla, nebo ano? Kde je problem aby FIA rekla, ne , prvnim zavodem vyvoj konci? Jak to ze si vymysli veci jako prumery zetonu pro Hondu a tak jednoduchou vec na homologaci do prvniho zavodu tam neda? Proc to nejde? Nebo to neni nejferovejsi reseni pro vsechny?

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Nejde to, protože změnu pravidel pro rok 2015 by musely jednomyslně schválit všechny týmy. A hádej jednou, jak by hlasovalo Ferrari.

            + 2 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama