DISKUZE K ČLÁNKU Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?

Honda si může vydechnout. FIA totiž Japoncům povolila vyvíjet motor i po termínu homologace, která je 28. února. Rozsah vývojových úprav se určí podle toho, kolik průměrně žetonů jejich soupeři do začátku sezony nevyužijí. Mercedes se proto rozhodl nezačít novou sezonu se starým motorem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 79, poslední 24.01.2015 11:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» MeVo (Hlasovalo 7 lidí) 21.01.2015 18:10
A ty jsi zkama? že si myslíš že McLaren… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 21.01.2015 12:06
Napadena by mohla byt akorat cela F1 (FIA) za… »
» MeVo (Hlasovali 5 lidé) 21.01.2015 17:43
Kaporoty jsi najivka :-D Pořád se tu opakuješ… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    90.180.29.XXX
    Honda Honda se vyjadrila ze neni spokojena a ze chce vysvetleni. Nemyslim si ze by to byl jen vrtoch a myslim ze oni vedi vice nez my. Tady nikdo jiste nevi co znamena ze nemusej homologovat, oni maj na to svoje lidi a jiste se tam vyrojilo spostu moznosti o kterych nemame ani sajna. Ja treba zastavam nazor ze to ze nekdo vylepsi motor o 20 zetonu a nemusi projit procesem homologace znamena, ze priste muze prijit s uplne jinak upravenym motorem, neb porad dle pravidel ma k dispozici 32 zetonu od posledni homologace. Jestli je to pravda, tak proste dokud nehomologujes mas variabilni 32 zatonu, kdezto Honda by mela operativniho prostoru jen 8 zetonu. V pravidlech neni ze nasadite upravy o 20 zetonech a odecte se Vam 20 zetonu, v pravidlech jen je ze muzete nasadit motor kterej se od posledni homologace muze lisit o max 32 zetonu. Pravidla jsou celkem jednoducha a s pouzitim zetonu v sezone se nepocitalo tak tam o tom neni vubec nic.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      37.130.224.XXX
      Jakmile to nasadí a spotřebuje nějaké žetony, tak to tam prostě je zbývá mu už jen 32 mínus to co nasadil. Nemůže to zase sundat a jako že má 32 žetonů.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        90.180.29.XXX
        Nemuze? Ja zadne pravidlo o odecitani zetonu neznam. Jedine pravidlo je ze muze pouzit motor ktery prosel homologaci, nebo takovy motor, ktery od posledniho procesu homologace je upraveny dle pravidel (tabulka s castmi ktere muze menit a pridelenych zetonu, letos 32). Nic jineho neznam / neni. Proste referencni bod je ten kterej prosel homologaci, ne ten kterej je upravenej ale neprobehl na ni proces homologace (Year power unit list).

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • seven

      199.64.72.XXX
      Jakákoliv změna na motoru podléhá nové homologaci, přičemž využití tokenu se automaticky rovná změně. V každém případě FIA s nápadem o průměrování bodů pro Hondu udělala z celé věci ještě větší nesmysl než to bylo předtím.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        90.180.29.XXX
        Podle me omyl, jakakoliv zmena dle pravidel rika, ze jde o homologovany motor, kdezto proces homologace je to, kdy tym predlozi svuj motor ke schvaleni pro dany rok do listu (year power unit list), a od ktereho se pak muze lisit v dalsim roce novy motor dle zetonu. Prave proces homologace je to jedine, kdy stopne zetony v danem roce. Jenze tenhle proces si urcej tymy, a nejspise to bude na konci sezony. Nerikam ze to tak je, treba Honda vi neco jineho, ale nedivil bych se kdyby to tak bylo. Proste odecitani zetonu neexistuje v pravidlech. Jen motor z listu homologace, novy motor, a jak moc se lisej. Nejake mezistupne nejsou.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • seven

          37.188.137.XXX
          Motor,ktery se objevi na zavodni trati musi byt homologovany, tj. musi byt v souladu s homologacni dokumentaci poskytnou FIA od vyrobce. Byt jedina drobna zmena oproti tomuto stavu zjistena technickym komisarem znamena vylouceni. Pro dalsi homologace provadene po 28.2.2014 jsou krome jinych vyjimek povolena pouze zmeny v komponentech/systemech definovanych v pravidlech pro konkretni rok a to s cerpanim v max. rozsahu danem poctem tokenu.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            90.180.29.XXX
            No vzdyt jo, to ale vse sedi k tomu co jsem napsal.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • seven

              85.160.53.XXX
              OK,03 mozna nedorozumneni. Chtel jsem jenom rict, ze tymy budou homologovat pred sezonou i behem sezony a timto zpusobem postupne odcerpavat jednotlive tokeny z celkoveho poctu 32 pro 2015. Usmevne je, ze Mercedes ted hodla homologovat nektere ze zmen uz pred sezonou (ackoliv to planoval pozdeji) jenom proto aby Honde snizil pocet pridelenych tokenu ....

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • jako

    46.135.44.XXX
    Honda Nevim co nize diskutujici, mysli tim ze Honda mela na vyvoj motoru o rok vice nez ostatni..je to blbost..protoze Honda zacala pracovat na motoru o rok pozdeji nez konkurece...(Koluji informace ze Mercedes zacal na motoru pracovat ještě drive nez Renault a Ferrari, takze ten na tom pracoval asi nejvic, o financich ktere do toho nalil taky nelze spekulovat).Proto vstupuje do sampionatu az nyni...Nebo ze si mohla rozebrat motor Mercedesu a atd.To je taky dost cernobila myšlenka. Honda mohla dostávat data od McL..ale kazdy tym ma v garazi podtym (nebo par lidi), ktery se stara o motory a to jsou lidé samozrejme od vyrobce motoru..takze ty lidi od Merc.pusobici v garazi McL meli urcite striktne narizeno co a jak muzou delat a co nejmene info poustet McLarenu popr.Honde...Je dost velka pravdepodobnost ze na zivo motor Merc.z Hondy nikdo nevidel..Jinak osobne si myslim ze Honda mela dostat pet motoru na sezonu bez moznosti vývoje. Jako tymy loni..Proste stejne podminky jako ostatni jen s rocnim zpozdenim...Tohle co predvadi FIA je chaos...

    + 6 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      212.20.119.XXX
      Je to jinak... Honda nikdy neviděla žádný motor... Je dost pravděpodobné, že nikdy neviděla žádný Mercedes a kolují informace, že zatímco Mercedes na motoru pracoval 1000 let, tak Honda začne teprve zítra... Co se žetonů týče, tak Honda je zná jen z kasína...

      Tohle všechno jsou téměř zaručené informace...

      + 4 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jako

        46.135.44.XXX
        Jeee tak i tady se najdou vyjimky..co neumi diskutovat , kritizovat, argumentovat nebo slusne rozvijet diskuzi o svem pohledu na vec.No nic.Diky ze si me nicim neobohatil nebo me aspon neoponoval a jen ses ztrapnil ne příliš vtipnou ironii.

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          212.20.119.XXX
          Jak mám argumentovat výmyslům ??02 02

          + 3 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.40.252.XXX
            ty si dozeral na chlapcov od mclarenu ked vies ze neumoznili honde pristup k mercedes motorom? 18

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              212.20.119.XXX
              Předpokládám, že reaguješ na borce nademnou...

              + 1 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • MeVo

              MeVo

              94.112.98.XXX
              A ty jsi zkama? že si myslíš že McLaren rozhodoval nad tím kdo bude mět k Mercedesackymu motoru přístup.Nebud najivní stejně jako par lidí tady pod tebou.Nevěř všemu co se šustne na internet a zkus se nad tím zamyslet.Mercedes do toho motoru investoval Obrovský prachy aby jim tento vývoj pomohl jak v f1 tak v seriově vyraběným motorům.Máš pocit že vše si nechaj ted okopírovat (ukradnout) někám jiným tak snadno? neee nebud najivní.

              + 7 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                212.20.119.XXX
                Představa, že jim poslali do továrny motor na rozbor je samozřejmě nesmyslna... Ale dost detailní informace dostali zcela určitě...

                + 6 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mr.B

                  188.92.14.XXX
                  A tohle je zrovna takový výmysl založený na vlstních pociotech, jako příspěvek od "jako".

                  Nicméně ten má alespoň nějaký základ ve vyjádření Wolfa o tom, že tok dat budou v Mercedesu velmi omezovat, cituji: "Co nejméně informací, kolik je to jen možné, a jen tolik, kolik to je nutné," tak by se dalo shrnout motto letošní spolupráce McLarenu s Mercedesem." takže mluvit o nějakých detailních informacích je nesmysl.

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.40.252.XXX
                    a ty si ako predstavujes ze mercedes ovplyvni tok dat medzi mclarenom a hondou?

                    vsetky data ktore mclaren ziskal boli urcite poskytnute honde o tom je zbytocne sa bavit, spravil by tak uplne kazdy. a na to aby mclaren dokazal jazdit musel mat pristup takmer ku vsetkym datam co ten motor produkoval takze malo ich nebolo

                    je naivne si mysliet ze mercedes neumoznil pristup mclarenu ku datam od motora
                    urcite ich nedostali tolko co napr. williams ale dostali ich dostatok aby vedeli aky vykonny je ten motor

                    a samozrejme mercedes musel mclarenu poskytnut kopec inych informacii o tom motore

                    + 1 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mr.B

                      188.92.14.XXX
                      O tom, že McLaren měl data, která potřeboval k jízdě snad není sporu, ale reagoval jsem na to, že Honda měla o motoru Mercedes detailní informace.

                      + 1 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        85.93.124.XXX
                        Tak nemusela mít, pakliže budeme předpokládat, že lidi v Mclarenu byli slepí, hluší, němí a nebo neskutečně čestní... 03

                        To není žádné domýšlení... Mclaren musel mít detailní informace o motoru Mercedes a logicky je poslal dál, ve svém vlastním zájmu...

                        + 1 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama