DISKUZE K ČLÁNKU Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?
Honda si může vydechnout. FIA totiž Japoncům povolila vyvíjet motor i po termínu homologace, která je 28. února. Rozsah vývojových úprav se určí podle toho, kolik průměrně žetonů jejich soupeři do začátku sezony nevyužijí. Mercedes se proto rozhodl nezačít novou sezonu se starým motorem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
anonym
10:28 22.01.2015 90.180.29.XXXNejde? V tom pripade nejde aby vubec Honda mohla dostat nejake zetony, navic podle techto pravidel by musela dat motor k homologaci do 28.2.2014, coz nemuze stihnout. V pravidlech je napsano ze homologovany motor je jen ten kterej dle predpisu bude predlozen FIA do 28.2.2014 a nebo ten kterej je upraven dle pravidel o zetonech oproti puvodne homologovanemu. Muzes mi rici co ma Honda delat?-
Jens
10:43 22.01.2015 109.81.245.XXXJe vidět, žes je vůbec nečetl. Nikde tam nic není o tom, že by budoucí vstupující motoráři museli homologovat do 28. 2. minulého roku. Je poměrně běžné, že FIA mění výklad pravidel (např. prostřednictvím technických směrnic). Proč si nikdo v loni v Německu nedovolil nasadit FRIC a udělal velké změny a raději ztrácel, když se v pravidlech nezměnilo ani písmenko, hmm?-
-
Jens
10:58 22.01.2015 109.81.245.XXXJenže naše diskuse není o tom, jestli to je férové nebo ne, ale zda FIA může nebo nemůže změnit výklad. Ano, stačilo v pravidlech úvést datum 28. 2. pro každou sezónu, a byl by klid. Neříkám, že se mi to líbí, jak se to vyvíjí, ale FIA tohle jednoduše udělat může.-
-
Jens
12:48 22.01.2015 109.81.245.XXXJak to aplikují, o tom se už tady psalo několikrát. Honda si to žel musí nechat líbit, jinak může jít. Týmy si toho musí nechat líbit hodně: např. nespravedlivé přerozdělování peněz a kartelové dohody s velkými týmy. Proč F1 nezažalují třeba u Evropského soudu? To jsou mnohem hrubší věci, než nějaké žetony. -
anonym
14:46 22.01.2015 178.40.252.XXXved honda si to ani nenechala lubit a preto vznikol ten napad o priemerne neminutych zetonoch co honda dostane :)
ved fia dlho razila smer ze honda ma smolu a musi homologovat do 28.2. a po homologacii pravidla vyslovne zakazuju dalsi vyvoj az zrazu prislo rokovanie s hondou kde im honda vysvetlila ze to tak nenecha a vznikol ten navrh
samozrejme nema to ziadnu oporu v pravidlach ale ak s tym budu vsetky dolezite strany neformalne suhlasit tak bude platit kde nieje zalobcu nieje ani sudcu
ak by to niekto napadol tak ten navrh nema sancu na uspech
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ferdinand
23:31 21.01.2015 178.40.252.XXXpresne tento nazor mam aj ja
ale fia je asi pod obrovskym tlakom od ferrari, redbullu a bernieho a tak pripustili tu interpretaciu co presadzuje ferrari, ze sa moze vyvijat az dovtedy kym sa nepouzije 32 zetonov a to pre hondu vymysleli dodatocne ked sa honda zacala stazovat a aby nahodou nenapadla tu "ferrari" verziu
-
-
-
-
-
KAPOR
10:06 21.01.2015 80.87.214.XXXOsem žetónov je 1/4,... ...no v prípade Hondy aj s tým sa dá, ak mali k dispozícii pohonnú jednotku Mercedesu na skúmanie celý rok 2014 aj s dátami z jednotlivých závodov a pohli to simulovať na stolici spolu spolu s prevodovkou, ako to robil aj Mercedes.-
-
MeVo
17:43 21.01.2015 94.112.98.XXXKaporoty jsi najivka :-D Pořád se tu opakuješ jak měla Honda k dispozici pohodnou jednotku Mercedesu a že vše mohli okopirovat ale nějak ti nedochází že v Mercedesu nejsou uplní tupci a že si budou svoje chránit.Zapomen na to že ten motor vyděl někdo od konkurence zevnitř.Pokud to ale myslíš tak, že ten motor okopirovali jak ho viděli z vnějšku, tak takovou možnost měli konkurenti všichni.-
1
18:58 21.01.2015 178.255.168.XXXMyslím, že je trošku rozdíl, vidět motor z dálky někde zakrytovanej nebo jej montovat do vozu a v tom vozu jej provozovat. Mercedes měl poměrně velké obavy z toho, že mcl bude mít jejich motor a pak půjde k Hondě. pokud by to bylo jak si myslíš ty, že si bez potíží dokáží svoje know-how uchránit, pochybuji, že by si vylévali srdíčko v tisku.-
MeVo
16:40 22.01.2015 94.112.98.XXXPokud vím tak mercedes zase až takový obavy neměl a jak už někdo psal výše tak jejich lonská spoluprace by se dala charakterizovat slovy která řekl Volf před sezonou "Co nejméně informací, kolik je to jen možné, a jen tolik, kolik to je nutné," ze strany Mercedesu k McLarenu samozdřejmě.-
1
19:21 22.01.2015 178.255.168.XXXVšak já nikde nepíšu, že by mercedes nějak aktivně dodával data mcl, ale zase musíš uznat, že pokud ten motor měli provozovat, tak museli znát data ohledně nároků na chlazení, průběhu kroutícího momentu a výkonu, což je dle mého názoru solidní balík pro začátek, aby se dalo s něčím porovnávat. Další věcí je to, že auto provozovali inženýři mcl, ne mercedesu, takže máš další data ohledně režimu ERS a jeho výkonu a možnosti dobíjení. Zkrátka Honda určitě nedostala kompletní dokumentaci k motoru, ale data k porovnání se svojím výtvorem určitě mají
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek