DISKUZE K ČLÁNKU Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?

Honda si může vydechnout. FIA totiž Japoncům povolila vyvíjet motor i po termínu homologace, která je 28. února. Rozsah vývojových úprav se určí podle toho, kolik průměrně žetonů jejich soupeři do začátku sezony nevyužijí. Mercedes se proto rozhodl nezačít novou sezonu se starým motorem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 79, poslední 24.01.2015 11:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» MeVo (Hlasovalo 7 lidí) 21.01.2015 18:10
A ty jsi zkama? že si myslíš že McLaren… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 21.01.2015 12:06
Napadena by mohla byt akorat cela F1 (FIA) za… »
» MeVo (Hlasovali 5 lidé) 21.01.2015 17:43
Kaporoty jsi najivka :-D Pořád se tu opakuješ… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • anonym

              90.180.29.XXX
              Nejde? V tom pripade nejde aby vubec Honda mohla dostat nejake zetony, navic podle techto pravidel by musela dat motor k homologaci do 28.2.2014, coz nemuze stihnout. V pravidlech je napsano ze homologovany motor je jen ten kterej dle predpisu bude predlozen FIA do 28.2.2014 a nebo ten kterej je upraven dle pravidel o zetonech oproti puvodne homologovanemu. Muzes mi rici co ma Honda delat?

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jens

                109.81.245.XXX
                Je vidět, žes je vůbec nečetl. Nikde tam nic není o tom, že by budoucí vstupující motoráři museli homologovat do 28. 2. minulého roku. Je poměrně běžné, že FIA mění výklad pravidel (např. prostřednictvím technických směrnic). Proč si nikdo v loni v Německu nedovolil nasadit FRIC a udělal velké změny a raději ztrácel, když se v pravidlech nezměnilo ani písmenko, hmm?

                + 2 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  90.180.29.XXX
                  No vidis, takze muzou trvat na tom aby po prvnim zavode byl s vyvojem smitec. To je to nejferovejsi.

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jens

                    109.81.245.XXX
                    Jenže naše diskuse není o tom, jestli to je férové nebo ne, ale zda FIA může nebo nemůže změnit výklad. Ano, stačilo v pravidlech úvést datum 28. 2. pro každou sezónu, a byl by klid. Neříkám, že se mi to líbí, jak se to vyvíjí, ale FIA tohle jednoduše udělat může.

                    + 2 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      90.180.29.XXX
                      No FIA si ocividne muze delat uplne vsechno. Ale Honda si to nemusi nechat libit a podle me by nemela.

                      + 2 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Jens

                        109.81.245.XXX
                        Jak to aplikují, o tom se už tady psalo několikrát. Honda si to žel musí nechat líbit, jinak může jít. Týmy si toho musí nechat líbit hodně: např. nespravedlivé přerozdělování peněz a kartelové dohody s velkými týmy. Proč F1 nezažalují třeba u Evropského soudu? To jsou mnohem hrubší věci, než nějaké žetony.

                        + 3 / − 4

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        178.40.252.XXX
                        ved honda si to ani nenechala lubit a preto vznikol ten napad o priemerne neminutych zetonoch co honda dostane :)
                        ved fia dlho razila smer ze honda ma smolu a musi homologovat do 28.2. a po homologacii pravidla vyslovne zakazuju dalsi vyvoj az zrazu prislo rokovanie s hondou kde im honda vysvetlila ze to tak nenecha a vznikol ten navrh 18

                        samozrejme nema to ziadnu oporu v pravidlach ale ak s tym budu vsetky dolezite strany neformalne suhlasit tak bude platit kde nieje zalobcu nieje ani sudcu
                        ak by to niekto napadol tak ten navrh nema sancu na uspech

                        + 0 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  90.180.29.XXX
                  nechces mi take vysvetlit, jak to chtej vsechno aplikovat, kdyz plati ze homologace je dovolena maximalne jednou rocne?

                  + 1 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.40.252.XXX
                    ten navrh asi vyhovuje vsetkym a tak nikto nepoda proti tomu staznost a tak je jedno ze ci to je v sulade s pravidlami alebo nie

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              90.180.29.XXX
              Podle me je to ale stejny s tim, ze by Honde davali nejake zetony. Take je potreba zmena pravidel?

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.252.XXX
              uz konecne pochop ze ten nezmysel o zetonoch pre hondu nieje o vyklade pravidiel ale o vymyslani novych pravidiel

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jens

                109.81.245.XXX
                Jediný, kdo něco nechápe, je jako obvykle neznámý hlupák, který se neumí ani podepsat. Takovým nehodlám vysvětlovat nic. Jestli chceš diskutovat, podepiš se.

                + 2 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • ferdinand

            178.40.252.XXX
            presne tento nazor mam aj ja

            ale fia je asi pod obrovskym tlakom od ferrari, redbullu a bernieho a tak pripustili tu interpretaciu co presadzuje ferrari, ze sa moze vyvijat az dovtedy kym sa nepouzije 32 zetonov a to pre hondu vymysleli dodatocne ked sa honda zacala stazovat a aby nahodou nenapadla tu "ferrari" verziu

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • KAPOR

    80.87.214.XXX
    Osem žetónov je 1/4,... ...no v prípade Hondy aj s tým sa dá, ak mali k dispozícii pohonnú jednotku Mercedesu na skúmanie celý rok 2014 aj s dátami z jednotlivých závodov a pohli to simulovať na stolici spolu spolu s prevodovkou, ako to robil aj Mercedes. 01

    + 24 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      80.87.214.XXX
      Oprava: a mohli...11

      + 9 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • MeVo

        MeVo

        94.112.98.XXX
        Kaporoty jsi najivka :-D Pořád se tu opakuješ jak měla Honda k dispozici pohodnou jednotku Mercedesu a že vše mohli okopirovat ale nějak ti nedochází že v Mercedesu nejsou uplní tupci a že si budou svoje chránit.Zapomen na to že ten motor vyděl někdo od konkurence zevnitř.Pokud to ale myslíš tak, že ten motor okopirovali jak ho viděli z vnějšku, tak takovou možnost měli konkurenti všichni.

        + 5 / − 18

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • 1

          178.255.168.XXX
          Myslím, že je trošku rozdíl, vidět motor z dálky někde zakrytovanej nebo jej montovat do vozu a v tom vozu jej provozovat. Mercedes měl poměrně velké obavy z toho, že mcl bude mít jejich motor a pak půjde k Hondě. pokud by to bylo jak si myslíš ty, že si bez potíží dokáží svoje know-how uchránit, pochybuji, že by si vylévali srdíčko v tisku.

          + 2 / − 20

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • MeVo

            MeVo

            94.112.98.XXX
            Pokud vím tak mercedes zase až takový obavy neměl a jak už někdo psal výše tak jejich lonská spoluprace by se dala charakterizovat slovy která řekl Volf před sezonou "Co nejméně informací, kolik je to jen možné, a jen tolik, kolik to je nutné," ze strany Mercedesu k McLarenu samozdřejmě.

            + 0 / − 15

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • 1

              178.255.168.XXX
              Však já nikde nepíšu, že by mercedes nějak aktivně dodával data mcl, ale zase musíš uznat, že pokud ten motor měli provozovat, tak museli znát data ohledně nároků na chlazení, průběhu kroutícího momentu a výkonu, což je dle mého názoru solidní balík pro začátek, aby se dalo s něčím porovnávat. Další věcí je to, že auto provozovali inženýři mcl, ne mercedesu, takže máš další data ohledně režimu ERS a jeho výkonu a možnosti dobíjení. Zkrátka Honda určitě nedostala kompletní dokumentaci k motoru, ale data k porovnání se svojím výtvorem určitě mají

              + 0 / − 15

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama