DISKUZE K ČLÁNKU Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?

Honda si může vydechnout. FIA totiž Japoncům povolila vyvíjet motor i po termínu homologace, která je 28. února. Rozsah vývojových úprav se určí podle toho, kolik průměrně žetonů jejich soupeři do začátku sezony nevyužijí. Mercedes se proto rozhodl nezačít novou sezonu se starým motorem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 79, poslední 24.01.2015 11:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» MeVo (Hlasovalo 7 lidí) 21.01.2015 18:10
A ty jsi zkama? že si myslíš že McLaren… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 21.01.2015 12:06
Napadena by mohla byt akorat cela F1 (FIA) za… »
» MeVo (Hlasovali 5 lidé) 21.01.2015 17:43
Kaporoty jsi najivka :-D Pořád se tu opakuješ… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                        • Fanda.LH

                          85.93.124.XXX
                          Tedy vlastně nemusel, pakliže budeme předpokládat, že jsou jeho lidí "blbí"... Teď babo raď...

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • Mr.B

                          188.92.14.XXX
                          To jsou jenom Tvoje nepodložené dohady, nic víc. Nebo máš něco, čím bys mohl doložit to, že McLaren měl detailní informace o motoru Mercedes?
                          Já mám na podporu svého tvrzení dva body:

                          1. Zástupci Mercedesu tvrdili, že si data ohlídají a McLarenu poskytnou jenom nutné minimum.
                          2. McLaren byl dlouhou dobu nejhorší ze všech týmů s Mercedesem, což by mohlo (ale nemuselo) odpovídat utaženému přenosu informací. Víme s určitostí, že McL například nedostával skoro žádný SW upgrade.

                          Je tedy vidět, že přenos tad byl skutečně omezen a o nějakých detailní informacích nemůže být řeč. Souhlasím s tím, že znali nějaké vnější rozložení, parametry motoru, výkon, atd. takže mají s čím porovnávat, ale o znalosti nějakých konstrukčních řešeních uvnitř mototru, nebo znalosti řídícího SW nemůže být ani řeč.

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Fanda.LH

                            212.20.119.XXX
                            Záleží co považuješ za detailní informace... Z mého pohledu věděli dost (Nepracují tam žádní troubové a ten motor používali, tohle mně stačí) a logicky to poslali dál... Nikdo to ofic. nepotvrdí právě proto, že se zavázali k tomu, že určité informace nevynesou ven... Rovněž by to dost ublížilo Hondě...

                            Neargumentoval bych umístěním v PK, za Mercedesem byli už loni a i loni bojovali s FI... Vyletěl Williams a to zase není takové překvapení, změna pravidel byla příliš velká, to se občas stává...

                            + 0 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
          • jako

            jako

            89.233.183.XXX
            Urctie ne touhle recnickou otazkou....nebo chces vazne poradit....Zkus me napsat proc si myslis ze to jsou nesmysly..vyvrat mi ze Mercedes nevynalozil nejvice penez a casu,ze Honda nezacla pracovat na mototru pozdeji nez ostatni vyrobci,proc kazdy motorar ma v kazdem tymu sve lidi(i pirelli tam ma sve lidi),kolik zamestnancu Hondy se tocilo v garazi okolo motoru Mercedes.Podloz me svuj nazor na to a stuj si za nim a muzem spolu normalne diskutovat...takhle akorat zdrzujes sebe dvema zbytecnyma komentama a i me..Pamatuji si ze s tebou jsem vetsinou souhlasil,kdyz ses zastaval nekdy i prehnane Lewise Hamiltona..Mel si logicke nazory ,hlavne po tom co nekdo vinil Hama za Belgii napriklad.Tak si odpust tady ty vykriky a napis me jak to vidis ty ,tu situaci s Hondou...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              212.20.119.XXX
              Já neříkám nesmysly, ale výmysly... Nic z toho nemůžeš ničím podepřít...

              + 0 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jako

                89.233.183.XXX
                Co bych mel podpirat? Napis svuj nazor na tu situaci prosim a co presne nelze podeprit v mem prvnim nazoru? Nejsou to zadne vymysly..Jen jsem si s informaci co koluji vsude v paddocku na netu v tv a mediich udelal nazor takovy jaky jsem prednesl.Jaky na to mas nazor ty?

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  85.93.124.XXX
                  Tak když se pohybuješ v padocku tak co nadělám....

                  Můj názor je takový, že je to celé špatně... Všichni měli homologovat k nějakému datu a byl by klid... Do nesmyslných spekulací se pouštět nebudu (Kdo jak dlouho možná vyvíjel, možná utratil, možná viděl)...

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    osm žetonů Hondě? Co k tomuto článku napsat? Snad jen to, že se čuník porcuje a rozděluje zájemcům, a přitom je ještě v chlívku a bude ho třeba ještě více než měsíc krmit.18 18
    I nu okurková sezóna. Počkám si se stanoviskem až budou známy konkrétní údaje.
    Jinak banda diletantů s názvem FIA tradičně nezklamala 02, avšak řešení našli šalamounské...
    Změny pravidel před sezónou mě tolik nevytáčejí, jako změny uprostřed rozběhlé sezóny.03

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.40.252.XXX
      salamunske to bude len do momentu ak sa proti tomu rozhodnutiu niekto nepostavi lebo toto co fia vymyslela nema ziadnu oporu v pravidlach a stacilo by aby sa proti tomu ozval hociktory tim a cele sa im to zosype ako domcek z kariet

      ak by sa mclaren honda na testoch ukazoval vo velmi dobrom svetle tak nepochybujem ze toto rozhodnutie niekto napadne

      + 1 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Oporu v pravidlech to sice nemá, ale nezapomínej, že páni od FIA jsou ti, kteří "pravidla" tvoří. Tudíž změna pravidel pro ně není problém. Mockrát pravidla změnili na poslední chvíli, nebo i v sezóně.
        A co se týče protestů. Tak si myslím, že protestovat po testech už bude hodně pozdě. P/okud protest, tak nyní. Pak už se nikdo s nikým bavit nebude.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.252.XXX
          ak si mozu pravidla zmenit kedy chcu preco nezmenili pravidla tak aby platilo to co povodne malo platit a to homologacia pre vsetkych do 28.2.?

          to ze fia tvori pravidla neznamena ze si moze pravidla vykladat ako sa jej zachce

          a podat protest je mozne kedykolvek, odkial si nabral ze po testoch sa uz nikto s nikym bavit o protestoch nebude?
          oni mozu podat protest kludne aj potom ako honda nasadi modifikovany motor a fia sa tym bude musiet zaoberat a kludne sa to moze dostat aj pred sud

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mr.B

            188.92.14.XXX
            Já bych tedy taky řekl, že si FIA měnit pravidla nemůže jak se jí zlíbí, ale na příkladu Hondy a jejich žetonů jasně vidíš, že si FIA pravidla změnit může. Pokud to jde na žetonech, proč by to nemohlo jít v dopsání datumu homologace?

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Každý si tu obhajuje to své, ale nikdo není schopen "nadhledu". Tak se o něj pokusím já.
              FIA svými pravidly vytvořila "zmetek". Stejně tak Ferrari a Renault vytvořili do jisté míry "zmetkové" motory, alespoň ve srovnání s Mercedesem. A každý, kdo někdy pracoval v tvůrčí oblasti ví, že zmetek se nedá opravovat. Ten se musí vyhodit a začít tvořit znovu, poučen chybami.
              Problém je, že FIA svými zmetkovými pravidly zakázala "zmetkové" motory vyhodit a začít znovu. A také se podle svých zásad "vylepšování zmetků" , snaží vylepšit svá zpackaná pravidla. Což se jim nemůže podařit, aniž by někoho nepoškodili a jinému nepomohli. Stejně tak svými zmetkovými pravidly vlastně zavřeli dveře potencionálním zájemcům o vstup do F1.
              Všechny spory zde mají v podtextu jedno společné. A sice "naději", nebo "obavu" o výkonnost Hondy. Zda bude konkurenceschopná Mercedesu. Fanoušci Merglu kydají na ústupky Hondě, ale jsou jim už úplně buřt ústupky Ferrari a Renaultu, protože si jsou vědomi, že se těmto motorům Mergl letos dohnat nepovede. A fanoušci Hondy, nebo antifanoušci Mercedesu s nadějí tyto ústupky ospravedlňují a připomínají ústupky učiněné Ferrari a Renaultu.
              A teď mi řekni, kde je nějaká spravedlnost, kde jsou nějaké principy a jak z toho ven? Možná, nechat pro letošek všechny motoráře neomezeně vyvíjet a nasazovat veškerá vylepšení a od příští sezóny zavést zmrazení. Ale zároveň napsat pořádně pravidla a ošetřit v nich i podmínky pro možnost vstupu dalších zájemců.03

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mr.B

                Mr.B

                90.176.164.XXX
                Nic nového se vymýšlet nemuselo. Stačilo prostě říct, že původní záměr byl, aby se homologovalo každý rok do 28.2, do pravidel to dopsat a tečka. Žádný dohady, žádný paskvily.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Já s tvým názorem problém nemám. Máš jistě pravdu, stejně jako mají pravdu ostatní se svými návrhy řešení.
                  Problém je FIA a jejich diletantismus. Protože když vytvořili pravidla "na vodě". Pak tvoje tvrzení má stejnou váhu, jako tvrzení Ferrari, které na skulinu přišlo a vysvětlilo si ji po svém, i jako tvrzení kohokolv jiného, kdo si také vysvětluje chybějící datum po svém.
                  Jednoduše se stala zásadní chyba a je ji třeba "napravit" tak, aby s nápravou souhlasilo co nejvíce (všichni) zúčastněných. Tak že každému udělali nějaký ústupek.03 Ale podle mne je to pořád paskvil.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • crazytunny

    88.146.158.XXX
    zase brečí Honda mohla v roce 2014 neomezeně vyvíjet, mohly klidně motor neomezeně testovat ve 2 roky starých formulích od McLarenu, mohli si ho nacpat do svých starých formulí - mohli si klidně postavit celou svoji formuli s motorem mohli si postavit 100 motorů a testovat ve 100 různých situací, najet klidně 1 000 000km nikdo jim nic nezakazoval a neomezoval. Mohli si Mercedesácký motor 100x rozebrat do posledního šroubku, už ani nevím co ještě mohli.... ... sami si vybrali vstup do F1 až v roce 2015, ale díky posezóním testům bylo vidět že se na tohle všechno regůlerně *** - jsou jako Renault a Ferrari co *** vývoj novýho motoru a teď jenom brečí brečí brečí - to s čím přišla FIA je naprosto fér řešení a navíc to nejspíš utne i Mercedes, že nasadí nový motor od začátku.....
    Příspěvek byl redakčně upraven.

    + 3 / − 15

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      V sezóně 2014 mohli motor pro rok 2015 neomezeně vyvíjet všichni, nejen Honda!
      A jestli si myslíš, že si Honda mohla loni "Mercedesácký motor 100x rozebrat do posledního šroubku," tak jsi buď velmi naivní, nebo tomu vůbec nerozumíš. 02

      + 7 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        88.146.158.XXX
        vážně? a co by jim v tom mohlo zabránit? nějaký zaměstnanec mercedesu který 24/7 sedí připoutaný na bednách s novými a starými motory?

        + 1 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama