DISKUZE K ČLÁNKU Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém

FIA uznala mezeru v pravidlech, a tak umožňuje výrobcům vyvíjet v průběhu sezóny 2015 své pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 120, poslední 06.01.2015 13:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 02.01.2015 22:59
Dovolím si připomenout, že RB dominoval pouze v… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 7 lidí) 02.01.2015 17:18
Je to hloupé, ale zase Honda má výhody, které… »
» Mr.B (Hlasovalo 7 lidí) 02.01.2015 18:51
No to nebude. Ostatní motoráři pojedou s… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • 1

        178.255.168.XXX
        Nemyslím si, že by jim FIA vyšla až takhle vstříc. Pokud budou homologovat nový motor, tak jistě budou muset nasadit novej komplet.
        Uvědom si, že Ferrari našlo díru v pravidlech, které se snažila FIA zabránit nějakým prohlášením, ale evidentně právní výklad hovoří pro stanovisko Ferrari a FIA nemůže tuhle část pravidel svévolně měnit, musely by souhlasit všechny týmy. Takže FIA byla v podstatě opět usvědčena s diletantismu při tvorbě pravidel a těžko bude ulehčovat život někomu, kdo jí ukázal chybu

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • zeto

    89.102.65.XXX
    Hm... S tou Hondou to nějak nevychytali, ne?12 Však ať má klidně tu základní homologaci do konce února, ale právo na vývoj během sezony snad musí mít stejné, jako ostatní. 20

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • M3

      46.13.241.XXX
      Jde o to, že týmy budou první závody absolvovat s loňskými motory a mezi tím ještě pracovat na pohonné jednotce pro tento rok. Až bude jednotka 2015 homologovaná, změn, které lze na ní udělat je podle pravidel daleko méňě

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zeto

        89.102.65.XXX
        Jasně, ale Honda zase na tom motoru začala pracovat mnohem později, než ostatní, takže mluvit o nějaké výhodě sezony vývoje navíc je trochu nefér. A proto říkám, že by bylo logické, aby měla homologaci v únoru a stejné možnosti úprav, jako ostatní v průběhu sezony. Navíc ostatní už dávno díky "testování" v sezoně dobře vědí, na co se zaměřit, s tím bude mít Honda velký problém.

        + 6 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • M3

          46.13.241.XXX
          Honda bude mít stejné možnosti jako ostatní týmy k upravování pohoné jednotky 2015 v průběhu sezony.

          + 2 / − 13

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • zeto

            89.102.65.XXX
            Podle článku to tak ale nevypadá.

            + 7 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • M3

              46.13.241.XXX
              Rozdíl je jen v tom, že Honda nemá ŽÁDNÝ homologovaný motor, se kterým by mohla v Melbourne startovat.

              + 9 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • zeto

                89.102.65.XXX
                Proto říkám, aby měli povinnou základní homologaci do konce února (třeba, nebo do prvních testů... to už je jedno) a na sezonu stejnou možnost úprav, jako ostatní. Ale v článku to vypadá tak, že musí mít homologaci do konce února bez možnosti vývoje během sezony. Alespoň já jsem to tak pochopil a myslím, že nejsem sám.

                + 10 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • M3

                  46.13.241.XXX
                  Na motoru 2015 bude moci Honda pracovat stejně jako ostatní týmy. Rozdíl je ten, že Honda ho musí homologovat před prvním závodem a ostatní týmy už mají motor z loňska, který můžou používat. Posbírají nějaká data během prvních závodů a potom až homologují motor pro 2015. Potom už budou všichni na stejné lodi a jednotky homol. pro 2015 budou moci všichni (ne)upravovat stejně.

                  + 4 / − 7

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • zeto

                    89.102.65.XXX
                    Tak já nevím, ale cituji z článku:
                    "To ale znamená, že své motory budou moci v sezóně 2015 volně vyvíjet pouze Ferrari, Mercedes a Renault - nikoliv Honda, protože je novým výrobcem."

                    + 9 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      46.13.241.XXX
                      Viz doplněk v závorce.

                      To ale znamená, že své motory (homologované pro rok 2014) budou moci v sezóně 2015 volně vyvíjet pouze Ferrari, Mercedes a Renault - nikoliv Honda, protože je novým výrobcem."

                      + 3 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • zeto

                        89.102.65.XXX
                        Ne, tam je napsané "budou moci v sezóně 2015 volně vyvíjet...", zbytek se obávám, že jste si domyslel.

                        + 3 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jaja

                          93.99.7.XXX
                          bože, tak jak to říká anonym, to je, akorát autor článku to bral za samozřejmé. pokud bys měl aspon bazální přehled o pravidlech, došlo by ti to tak, jak to je popsané výše. honda si klidně motor může (teoreticky) homologovat až v červnu,ale do té doby prostě bude muset jezdit jako flinstoneovi.

                          + 6 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • zeto

                            89.102.65.XXX
                            Ano, a proto je už v titulku napsáno, že Honda má problém.

                            + 4 / − 3

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • M3

                              46.13.241.XXX
                              Ano, má problém, stejně jako všichni ostatní. Na to nevidím nic nového :-)

                              + 1 / − 6

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • zeto

                            89.102.65.XXX
                            Mimochodem - podle plusů a mínusů nejsem sám, kdo chápe jinak. Nevím, proč by pak pro Hondu měl být problém s homologací motoru do konce února, když by pak mohla dále v klidu vyvíjet.

                            + 5 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • M3

                              46.13.241.XXX
                              Pokud si dobře pamatuju, tak už tady byl článek o tom, že u Ferrari objevili možnost, že mohou startovat se starým motorem. Tento článek na to nepřímo navazuje. Spousta věcí již nebyla řečena podruhé a jako vytržené z kontextu to nemusí být srozumitelné pro všechny.

                              + 1 / − 7

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • M3

                                46.13.241.XXX
                                [odkaz na stránku]

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                              • anonym

                                89.29.32.XXX
                                proc by nemohli startovat s novym motorem? co to jako ma spolecneho s tim co se tady resi? sry, ale vubec nic.

                                + 1 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • M3

                                  46.13.241.XXX
                                  Můžou startovat s novým motorem, to by ho ale před Melbourne museli homologovat a tzn. s tím také jezdit. Místo toho budou jezdit ze starým motorem, nasbírají ještě nějaká data a pak teprv homologují motor pro rok 2015. Problém není v tom, že by nemohli upravovat motor ale v tom, že to nestíhají.

                                  + 0 / − 2

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama