DISKUZE K ČLÁNKU Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém

FIA uznala mezeru v pravidlech, a tak umožňuje výrobcům vyvíjet v průběhu sezóny 2015 své pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 120, poslední 06.01.2015 13:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 02.01.2015 22:59
Dovolím si připomenout, že RB dominoval pouze v… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 7 lidí) 02.01.2015 17:18
Je to hloupé, ale zase Honda má výhody, které… »
» Mr.B (Hlasovalo 7 lidí) 02.01.2015 18:51
No to nebude. Ostatní motoráři pojedou s… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Dovolím si připomenout, že RB dominoval pouze v roce 2011 a DRUHOU půlku roku 2013. A ani jeden z těch roků se nedá srovnat s loňskou dominancí Mercedesu. FIA vždy upravila pravidla ke snížení jejich náskoku.
                          Nemám nic proti zaslouženému titulu Mercedesu a jsem smířen s tím, že příští rok jedou o titul zaslouženě jen dva vozy (nebo spíš jen jeden). Ale představa, že to příštích x let bude jen o souboji 2 vozů jedné stáje není příliš lákavá. A řekl bych, že asi pro málokoho. 03

                          + 8 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
        • M3

          46.13.241.XXX
          Jak zabránit? Pokud týmy budou první závody používat motory 2014, tak jsou vlastně samy pro sobě. Mercedes tak v první půlce odskočí stejně jako loni. Pokud tedy také nevyužijí toto pravidlo, ale myslím, že náskok budou mít pořád.

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • ...

            178.23.219.XXX
            Podle dostupných informací mohou aplikovat postupně 32 žetonů, takže první verze už může být upravená a po vyčerpání žetonů nebo dříve mohou motor homologovat.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • 1

              178.255.168.XXX
              Hm, to si myslím, že nebude možné. Nikoho nezajímá, kolik kdo vyčerpá žetonů, ale motor, kterej nasadí bude muset být homologován, tzn. buď homologují co stihli, nebo budou muset nasadit loňskou specifikaci...

              + 1 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Slimák

    188.75.128.XXX
    FIA U FIA to vypadá na oboustranou lobotomii 02

    + 13 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jc

    77.78.111.XXX
    politika v F1 Dalsi kousek politickeho hnusu. Neumi nebo nechteji napsat srozumitelna pravidla? A jak si muzou dovolit vybirat si, pro koho ty pravidla maji platit?

    + 11 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pravidla

      46.13.241.XXX
      V každých sebelepších pravidlech i zákonech se vždy najít nějaká skulinka. Jsou lidi, kteří na tom stráví celý den, aby něco našli. Navíc si myslím, že FIA jenom nevzala v potaz, že přední týmy budou tak neschopný a budou ochotni startovat s loňským motorem.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        ano, ale jsou to casto velmi specificke veci. Tady se bavime o naprosto jednoduchem pravidle, ktere nedokazali sesmolit na papir tak, aby nebyly mozne ruzne vyklady. To byl jednoduse umysl, nebo to delal nejaky diletant, ktery by se v poradne firme neuzivil ani jako koncipient. Tak to proste je a nema smysl to okecavat necim jinym.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Jak to vypadá, ještě bude veselo. Ferrari si opět prosadilo svou, drahé to bude pro všechny a Bullierovi se jeho přání o neomezeném vývoji motorů vrátilo jako bumerang. Nicméně je pravda, že zatímco Honda letos mohla neomezeně vyvíjet, tak ostatní nikoliv a předpokládám, že minimálně Ferrari by s povinnou homologací pro Hondu souhlasilo.

    Nemyslím si ovšem, že by to byla pro týmy nějaká velká výhra. Pořád jsou omezeni počtem tokenů pro tento rok, a je lepší je všechny využít a postavit lepší motor už na začátku sezóny než se k dobrému motoru dopracovat až ke konci sezóny, kdy už bude o šampionátu rozhodnuto.

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      neomezene vyvijet mohli vsichni, jen vsichni nemuzou vsechno aplikovat maji nekteri pouze 32 tokenu 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • 1

      178.255.168.XXX
      Je otázkou jak moc velká výhoda to je. Pokud už letos ztráceli na mercedes, tak budou mít pořád ztrátu a jelikož honda měla přístup k datům mercedesu tak i na hondu budou loňské motory ztrácet. Další věc je, že jsou povoleny jenom 4 motory, takže to dá určitě nějaký časový prostor ferrari a renaultu, ale mercedes ho může využít ještě efektivněji, protože bude vědět, že nemusí homologovat dokud jej konkurence nedožene

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Už mě fakt točej.....

    37.188.139.XXX
    Guláš, guláš, guláš, komedie......dejte rovný podmínky všem, tohle je šaškárna, nečestné a nesportovní.....v tý FIA je vo-lů, to by jeden pohledal....jeden může, druhej ne, třetí nechce.....čtvrtej to rozporuje.Fakt už z toho bleju....

    + 10 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Formulak

    93.99.99.XXX
    Tohle nemá naprosto žádný smysl. Týmy které už mají roční zkušenost můžou vyvíjet a Honda, které tu přijde letos bude nahraná. Brutální nesmysl! 02

    + 12 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jake HorseRadisher

      Jake HorseRadisher

      85.207.90.XXX
      Je to hloupé, ale zase Honda má výhody, které ostatní výrobci neměli, například měla čas okopírovat všechna chytrá řešení od ostatních výrobců (například turbo Merecedesu, atd) takže je to divné...
      Myslím, že zase plných 32 tokenů na sezonu by bylo nefér vůči ostatním motorářům, ale alespoň 15 tokenů jí mohli dát...

      Jinak tohle je fakt výsměch, Ferrari a Red Bull zapláčou a stařík to domluví... tohle je smutné...

      + 7 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Řekl bych, že ji žádné tokeny dát nemůžou hlavně proto, že Honda ten motor ještě nemá homologovaný a tedy dosud vyvíjí naprosto neomezeně. Kdyby ten motor nechala koncem 2014 homologovat, taky by měla pro rok 2015 stejný počet tokenů jako ostatní. Ale takto bude homologovat až v roce 2015 a tokeny na další vývoj dostane až v roce 2016.

        Ale je to jen má domněnka, v F1 je cokoliv, byť i málo pravděpodobné, možné a Honda s McL budou jistě silně lobovat ve svůj prospěch.

        + 9 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.233.183.XXX
          V tom pripade jsem zvedav jestli bude Honda mit k dispozici pristi rok stejny pocet tokenu jako tymy letos a bude teda vyvoj a pocet tokenu u ni bran se stejnou sestupnosti jako u ostatnich jen s rocnim odstupem.

          + 7 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Face

          90.181.220.XXX
          Samozřejmě, Honda může být v klidu, ta zásadní výhoda s kterou počítaly je pořád čeká v r.2016.
          Takže pro ni žádná změna. A RedBull po Monaku práskne do koní 06

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Corleone

            37.188.130.XXX
            Tak se mi zdá, že celou tuto problematiku pochopil akorát Face.
            Samozřejmě že Honda je v pohodě, vyvíjí si motor a čerpá zkušenosti od ostatních, letos ho homologuje, ostatní sice budou moci druhou homologaci posunout do poloviny sezóny, ale Honda zásadní krok bude chtít učinit v 2016, kdy už ostatní budou prakticky zmrazení...a to je podstatné, navíc předpokládám, že budou moci v 2016 homologovat také v průběhu roku.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • seven

            85.160.54.XXX
            Otazka co bude 2016. Uvahy na tema zvyseni vykonu motoru a spotreby paliva to muzou zase obratit naruby.FIA mela proste nechat pro prvnich par sezon podstatne otevrenejsi pravidla a nemusel v tom byt takovy Kocourkov
            04

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • 1

              178.255.168.XXX
              Jak řikáš, pokud by nechali vývoj omezenej jen počtem nasazenejch motorů a pak vyhlásili homologační stav jako u V8 tak by předešli všem těmhle nesmyslnejm debatám

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama