DISKUZE K ČLÁNKU Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém

FIA uznala mezeru v pravidlech, a tak umožňuje výrobcům vyvíjet v průběhu sezóny 2015 své pohonné jednotky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 120, poslední 06.01.2015 13:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 02.01.2015 22:59
Dovolím si připomenout, že RB dominoval pouze v… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 7 lidí) 02.01.2015 17:18
Je to hloupé, ale zase Honda má výhody, které… »
» Mr.B (Hlasovalo 7 lidí) 02.01.2015 18:51
No to nebude. Ostatní motoráři pojedou s… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • anonym

        89.29.32.XXX
        Spise by to bylo presne naopak. Male tymy by urvaly neco mnohem mene casteji, protoze ty velke by je temi penezi jednoduse udolali a hlavne by meli sanci neco urvat pouze na zacatku sezony, protoze na vyvoj v prubehu by meli radove mensi prostredky nez toptymy. Takze pouze nejaka haluz v podobe velke bouracky vsech favoritu apod. by jim dala sanci na bednu.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • 1

          178.255.168.XXX
          Pokud se podíváš lehce do minulosti, tak bodovalo max 6 vozů a přesto dokázaly body získat i týmy jako minardi, které v závodním tempu zaostávalo o parník a jejich rozpočet byl 15% rozpočtu TOP týmů. Přesto nebrečeli, že chtějí pravidla nastavit tak, aby jim bylo umožněno vítězství.
          Dneska mají i nejslabší týmy 30% dozpočtu TOP týmů a pořád brečí a snaží se aby pravidla vycházela vstříc především jim, jako nejslabším, protože maji "morální právo" na konkurenceschopnost.
          Pokud mají mít týmy ze spodu šanci na body, tak vždycky to bylo díky nespolehlivosti těch rychlejších, ale to je teď díky pravidlům pasé...

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Myron

      95.173.207.XXX
      Vždycky všude platilo, že čím složitější jsou pravidla a čím hůře se v nich dá vyznat, tím více klesá úroveň dané soutěže a její atraktivita pro diváky.

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ZERO

    62.240.164.XXX
    Nevím jestli problém vznikl v překladu, nebo zda jsou ve FIA už zcela mimo smysly. Není nic horší než to co čtu výše. Nic to neříká a dělá to jenom zmatky a navíc to tak jak to zní diskriminuje Hondu o další obrovský hektar. Ne jenom, že nemají žádná data z loňské sezony, což je obrovská nevýhoda, ale navíc nebudou moci motor jako jediní během sezony vyvíjet. Homologace, totiž podle pravidel znamená konec vývoje v daném kalendářním roce a pro Hondu by tak musela být udělena vyjímka. Prostě ty myšlenkové pochody nechápu. Místo toho, aby zrušili nesmyslnou klauzuli o zákazu vývoje motorů po homologaci, vymejšlej opět nesmysl, který znemožní McL regulérní soutěž. Prostě a jednoduše. Zrušit klauzuli o zákazu vývoje po homologaci a tu samozřejmě v pravidlech zachovat pro všechny týmy na daný rok. "Pokud chceš podvádět vymejšlíš složitosti, tam se totiž podvod schová jednodušeji." Tak nevím kde je chyba.

    + 13 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • 1

      178.255.168.XXX
      To není na FIA ale na mercedesu....

      + 1 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        77.104.216.XXX
        Minule jsem se nemohl přihlásit a tak jsem užil nick ZERO, ale jsem to já. noa reakce k tobě ::::
        Pravidla (nesmyslná) tvoří FIA. To co bylo na "M" už stejně FIA povolila. Mercedes nechtěl vývoj motorů vůbec a proti tomu bojoval. To je pasé, ale ubohý asi strach z Hondy a laciné kecy ohledně spravedlnosti už jsou jenom prací FIA. Malý dotaz. Co je pak podle FIA spravedlivé na tom, že někdo může vyvíjet a někdo ne ???? Úplné změny motoru jsou pravidly zakázány úplně, takže každý další motor je evolucí toho z roku 2014, takže homologace nového motoru u ostatních přijde maximálně před posledními testy po sezoně. OUHááááá, to je ale spravedlivé. Zdar a sílu

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Skull55

    Skull55

    178.23.219.XXX
    nehomologovane motory Jestli to chapu dobre, tak budou jezdit se starymy (homologanymy) motory a az uznaji za vhodne tak homologuji novy motor a az pote jezdit s novym. V tom pripade mi to pripada v naprostem poradku. Honda homologovany motor nema tak musi homologovat motor pred prvnim nasazenim vozu.

    Otazkou vsak zustava, jestli muze byt vuz s nehomologovanym motorem jezdit v trenincich ci "filmovacich" dnech. Pokud ne pak je dle me vse v naprostem poradku.

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.29.32.XXX
      zadny homologovany zatim nemaji. resp. ten co maji z lonska urcite nenasadi do prvniho zavodu. Nejake upravy jiste jiz na svych motorech udelali vsichni. Takze vubec nechapu tu argumentaci s Hondou.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Dlhy

    188.123.100.XXX
    trapaas poslem zivotopis jeanovi, ze by som chcel byt veduci skupiny co formuluje pravidla...teda ludia, lepsi asi nebudem, ale horsi tiez nemozem byt18 a spravim to za polovicu chechtakov

    + 5 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    46.33.96.XXX
    Motory Takže se vlastně nestalo nic jinýho, než že "tokeny", který nestihnou vyčerpat do konce února, budou moci dobrat v průběhu sezóny - ale navíc nedostanou nic. Akorát to, že v prvních závodech nebudou mít tak dobrý motory, jak jim pravidla povolují.

    OK, bonus je delší doba na vývoj a další data, který budou moci použít. Mínus je, že budou nasazovat motory starší specifikace - a to může být docela zajímavý, protože loni bývalo docela běžné, že volné tréninky jeli s jedním motorem a závod s jiným. Teď se jim pohonné jednotky budou navzájem lišit významněji, tak bude těžší je takhle prohazovat. Nebo budou striktně zachovávat zpětnou kompatibilitu, ale pak zase nevyužijí možnosti vývoje naplno - když budou vázaní starší konstrukcí.

    Samozřejmě je to něco navíc, než s čím se obecně počítalo, ale neviděl bych to tak tragicky...

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Konečně střízlivý rozumný pohled. 01

      + 3 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.29.32.XXX
      A jak to vlastne bude s temi 4 motory za sezonu? Kdyz upravi nejakou jednu cast, muzou ji dat uz na pouzity motor, nebo musi pouzit zcela novy motor a kdyz ano, bude se to pocitat jako dalsi motor, nebo stary, ikdyz s novou casti? Vim ze "motor" je rozdelen podle pravidel na nekolik casti.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        46.33.96.XXX
        Logický by mi připadalo, že budou moci roubovat nový komponenty na starý pohonný jednotky -pokud toho budou schopní- a zaplatí za to jenom odečtem příslušného množství tokenů.
        Ale jestli to tak opravdu bude, to na 100% nevím (což by zas tak moc nevadilo, ale bojím se, že to neví ani FIA).

        Napadá mne, že když upraví jeden komponent a nasadí ho do závodu, tak jim vlastně nic nebrání v tom upravit ho znovu a znovu a znovu. Jestliže není uzávěrka pro homologaci, tak by jim za to neměli odečítat další tokeny.

        Taky by -hypoteticky- mohli nasadit motor s maximální evolucí - s využitím všech dostupných tokenů už na začátku sezóny. Jenže upravitelných součástek na motoru je VÍC, než na kolik tokeny stačí. Mohli by tedy v průběhu sezóny některý upravený komponent nahradit původním (homologovaným v r.2014) a místo toho upgradeovat něco, na co v prvním nástřelu nedošlo, ale co se jim mezitím podařilo vypiplat. Počet tokenů se přece bere v porovnání s motorem homologovaným k 28.2.2014. Mohli by tak přímo na trati porovnávat, které komponenty přinesou největší zisk.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          89.29.32.XXX
          no to jsem teda zvedavy. Abych si to ujasnil. Vyv ijet muzou prakticky cokoli a vsechno najednou tokeny se odectou az po nasazeni prislusne komponenty do ceho? Treninku, kvalifikace, zavodu? Nebo treba i behem tech sezonnich testu? A kdyz komponenta nebude fungovat jak si predstavuji a zjisti, ze vyvinuli neco jineho, tak to muzou prohodit a neprijdou o dalsi tokeny? Prijde mi, ze diky tomu zruseni homologace pred prvnim zavodem budou tymy hrat nechutne sachy s tim vyvojem motoru a bude to jeden velky gulas na hrane a dost mozna i za hranou. FIA tim defakto otevrela Pandorinu skrinku.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            46.33.96.XXX
            Netuším, jak to bude, jenom jsem spekuloval na základě toho článku a toho, jak jsem si přelouskal příslušnou přílohu pravidel.
            Naprosto souhlasím s těmi posledními dvěma větami. Pokud to FIA nějak výslovně neomezí, aby se to udrželo v rozumné rovině, umím si představit dost šílené věci, ještě daleko za hranicí té mé spekulace.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama