DISKUZE K ČLÁNKU Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém
FIA uznala mezeru v pravidlech, a tak umožňuje výrobcům vyvíjet v průběhu sezóny 2015 své pohonné jednotky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Jake HorseRadisher
(Hlasovalo 7 lidí)
02.01.2015 17:18
Je to hloupé, ale zase Honda má výhody, které… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
anonym
11:47 03.01.2015 89.29.32.XXXSpise by to bylo presne naopak. Male tymy by urvaly neco mnohem mene casteji, protoze ty velke by je temi penezi jednoduse udolali a hlavne by meli sanci neco urvat pouze na zacatku sezony, protoze na vyvoj v prubehu by meli radove mensi prostredky nez toptymy. Takze pouze nejaka haluz v podobe velke bouracky vsech favoritu apod. by jim dala sanci na bednu.-
1
12:24 03.01.2015 178.255.168.XXXPokud se podíváš lehce do minulosti, tak bodovalo max 6 vozů a přesto dokázaly body získat i týmy jako minardi, které v závodním tempu zaostávalo o parník a jejich rozpočet byl 15% rozpočtu TOP týmů. Přesto nebrečeli, že chtějí pravidla nastavit tak, aby jim bylo umožněno vítězství.
Dneska mají i nejslabší týmy 30% dozpočtu TOP týmů a pořád brečí a snaží se aby pravidla vycházela vstříc především jim, jako nejslabším, protože maji "morální právo" na konkurenceschopnost.
Pokud mají mít týmy ze spodu šanci na body, tak vždycky to bylo díky nespolehlivosti těch rychlejších, ale to je teď díky pravidlům pasé...
-
-
-
-
ZERO
00:59 03.01.2015 62.240.164.XXXNevím jestli problém vznikl v překladu, nebo zda jsou ve FIA už zcela mimo smysly. Není nic horší než to co čtu výše. Nic to neříká a dělá to jenom zmatky a navíc to tak jak to zní diskriminuje Hondu o další obrovský hektar. Ne jenom, že nemají žádná data z loňské sezony, což je obrovská nevýhoda, ale navíc nebudou moci motor jako jediní během sezony vyvíjet. Homologace, totiž podle pravidel znamená konec vývoje v daném kalendářním roce a pro Hondu by tak musela být udělena vyjímka. Prostě ty myšlenkové pochody nechápu. Místo toho, aby zrušili nesmyslnou klauzuli o zákazu vývoje motorů po homologaci, vymejšlej opět nesmysl, který znemožní McL regulérní soutěž. Prostě a jednoduše. Zrušit klauzuli o zákazu vývoje po homologaci a tu samozřejmě v pravidlech zachovat pro všechny týmy na daný rok. "Pokud chceš podvádět vymejšlíš složitosti, tam se totiž podvod schová jednodušeji." Tak nevím kde je chyba.-
-
Pikaso
13:28 06.01.2015 77.104.216.XXXMinule jsem se nemohl přihlásit a tak jsem užil nick ZERO, ale jsem to já. noa reakce k tobě ::::
Pravidla (nesmyslná) tvoří FIA. To co bylo na "M" už stejně FIA povolila. Mercedes nechtěl vývoj motorů vůbec a proti tomu bojoval. To je pasé, ale ubohý asi strach z Hondy a laciné kecy ohledně spravedlnosti už jsou jenom prací FIA. Malý dotaz. Co je pak podle FIA spravedlivé na tom, že někdo může vyvíjet a někdo ne ???? Úplné změny motoru jsou pravidly zakázány úplně, takže každý další motor je evolucí toho z roku 2014, takže homologace nového motoru u ostatních přijde maximálně před posledními testy po sezoně. OUHááááá, to je ale spravedlivé. Zdar a sílu
-
-
-
Skull55
21:37 02.01.2015 178.23.219.XXXnehomologovane motory Jestli to chapu dobre, tak budou jezdit se starymy (homologanymy) motory a az uznaji za vhodne tak homologuji novy motor a az pote jezdit s novym. V tom pripade mi to pripada v naprostem poradku. Honda homologovany motor nema tak musi homologovat motor pred prvnim nasazenim vozu.
Otazkou vsak zustava, jestli muze byt vuz s nehomologovanym motorem jezdit v trenincich ci "filmovacich" dnech. Pokud ne pak je dle me vse v naprostem poradku. -
-
-
rock
19:39 02.01.2015 46.33.96.XXXMotory Takže se vlastně nestalo nic jinýho, než že "tokeny", který nestihnou vyčerpat do konce února, budou moci dobrat v průběhu sezóny - ale navíc nedostanou nic. Akorát to, že v prvních závodech nebudou mít tak dobrý motory, jak jim pravidla povolují.
OK, bonus je delší doba na vývoj a další data, který budou moci použít. Mínus je, že budou nasazovat motory starší specifikace - a to může být docela zajímavý, protože loni bývalo docela běžné, že volné tréninky jeli s jedním motorem a závod s jiným. Teď se jim pohonné jednotky budou navzájem lišit významněji, tak bude těžší je takhle prohazovat. Nebo budou striktně zachovávat zpětnou kompatibilitu, ale pak zase nevyužijí možnosti vývoje naplno - když budou vázaní starší konstrukcí.
Samozřejmě je to něco navíc, než s čím se obecně počítalo, ale neviděl bych to tak tragicky...-
Duncan66
11:55 03.01.2015 89.29.32.XXXA jak to vlastne bude s temi 4 motory za sezonu? Kdyz upravi nejakou jednu cast, muzou ji dat uz na pouzity motor, nebo musi pouzit zcela novy motor a kdyz ano, bude se to pocitat jako dalsi motor, nebo stary, ikdyz s novou casti? Vim ze "motor" je rozdelen podle pravidel na nekolik casti.-
rock
10:45 04.01.2015 46.33.96.XXXLogický by mi připadalo, že budou moci roubovat nový komponenty na starý pohonný jednotky -pokud toho budou schopní- a zaplatí za to jenom odečtem příslušného množství tokenů.
Ale jestli to tak opravdu bude, to na 100% nevím (což by zas tak moc nevadilo, ale bojím se, že to neví ani FIA).
Napadá mne, že když upraví jeden komponent a nasadí ho do závodu, tak jim vlastně nic nebrání v tom upravit ho znovu a znovu a znovu. Jestliže není uzávěrka pro homologaci, tak by jim za to neměli odečítat další tokeny.
Taky by -hypoteticky- mohli nasadit motor s maximální evolucí - s využitím všech dostupných tokenů už na začátku sezóny. Jenže upravitelných součástek na motoru je VÍC, než na kolik tokeny stačí. Mohli by tedy v průběhu sezóny některý upravený komponent nahradit původním (homologovaným v r.2014) a místo toho upgradeovat něco, na co v prvním nástřelu nedošlo, ale co se jim mezitím podařilo vypiplat. Počet tokenů se přece bere v porovnání s motorem homologovaným k 28.2.2014. Mohli by tak přímo na trati porovnávat, které komponenty přinesou největší zisk.-
Duncan66
13:49 04.01.2015 89.29.32.XXXno to jsem teda zvedavy. Abych si to ujasnil. Vyv ijet muzou prakticky cokoli a vsechno najednou tokeny se odectou az po nasazeni prislusne komponenty do ceho? Treninku, kvalifikace, zavodu? Nebo treba i behem tech sezonnich testu? A kdyz komponenta nebude fungovat jak si predstavuji a zjisti, ze vyvinuli neco jineho, tak to muzou prohodit a neprijdou o dalsi tokeny? Prijde mi, ze diky tomu zruseni homologace pred prvnim zavodem budou tymy hrat nechutne sachy s tim vyvojem motoru a bude to jeden velky gulas na hrane a dost mozna i za hranou. FIA tim defakto otevrela Pandorinu skrinku.-
rock
14:28 04.01.2015 46.33.96.XXXNetuším, jak to bude, jenom jsem spekuloval na základě toho článku a toho, jak jsem si přelouskal příslušnou přílohu pravidel.
Naprosto souhlasím s těmi posledními dvěma větami. Pokud to FIA nějak výslovně neomezí, aby se to udrželo v rozumné rovině, umím si představit dost šílené věci, ještě daleko za hranicí té mé spekulace.
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek