DISKUZE K ČLÁNKU Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém
FIA uznala mezeru v pravidlech, a tak umožňuje výrobcům vyvíjet v průběhu sezóny 2015 své pohonné jednotky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Obrat: FIA povoluje vývoj motorů v průběhu sezóny, Honda má ale problém
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Jake HorseRadisher
(Hlasovalo 7 lidí)
02.01.2015 17:18
Je to hloupé, ale zase Honda má výhody, které… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:02 05.01.2015 194.160.178.XXXNo, chvala bohu vyhral zdravý rozum,... ...a ako vidieť najviac rozumu mal James E., ktorý jasne poukázal na dieru v predpisoch a je len dobre, že sa všetko dalo zo strany FIA na pravú mieru a hlavne tímy Renault a Ferrari môžu vyvíjať svoje pohonné jednotky v rámci 32 žetónov, lebo od nich sú závislé aj tímy, ktoré od nich pohonné jednotky odoberajú. Žetóny, ktoré sú pre úpravy stanovené, z časového hľadiska netlačia na výrobcov, kedy majú svoje novinky nasadiť v priebehu roku a to je veľmi dobre. Dúfam, že tímy využijú aj ponuku Mercedesu a budú od neho odoberať kompletný ERS, ktorý im zaručí sa v priebehu r. 2015 dostať na úroveň tohto výrobcu pohonných jednotiek. Honda nebude v žiadnej nevýhode, lebo ich koncepcia pohonnej jednotky je zhodná s filozofiou Mercedesu, o čom svedčí aj obrázok a nepochybujem o tom, že po homologácii bude plne rovnocenná po stránke výkonu aj spoľahlivosti. Tie ťažkosti na koncoročných testoch boli skôr zapríčinené kolíziami v SW, ktoré dúfam sa im podarí odstrániť a na predsezónnych testoch sa McLaren s pohonnou jednotkou od Hondy predvedie v plnej paráde.
-
Karel
13:48 03.01.2015 90.180.29.XXXHonda Tohle McLaren-Honda nezkousne. Aby si všichni ostatní mohli na závody přinášet vylepšení ale oni jako jediný ne, to opravdu není transparentní ani spravedlivé. Nevím proč ten sport FIA tak ničí. Jeden týden řekne něco, pak úplně otočí. Chápu velké zákmy a tlaky v F1, ale FIA taková být nesmí-
anonym
19:01 03.01.2015 178.40.153.XXXnepochopil si to uplne presne
vdaka tej diere si budu moct ferrari, mercedes a renault vybrat kedy homologuju novy motor, mozu tak urobit kedy kolvek v priebehu sezony ale dovtedy budu musiet jazdit s minulorocnou specifikaciou motorov
takze sice mozu ostatni vyvijat az dokedy chcu ale kym nehomologuju novu specifikaciu tak musia jazdit so starymi motormi, ktore by motor hondy mal bez problemov porazit ak teda postavili konkurencieschopny motor a ak postavila honda srot tak je to uplne jedno
az taka nevyhoda to pre hondu nieje-
anonym
19:16 03.01.2015 90.180.29.XXXNe, to jsi spatne pochopil ty. Oni dle pravidel můžou postupně vyvíjet motor. Přečti si to na webech. Jde o to že homologovaný motor se úpravou nehomologuje znovu. V pravidlech je že se může vyvíjet dle pravidel bla bla o spolehlivosti atd. a take se muze vyvijet kvuli zvyseni vykonu dle platnych zetonu. Tato veta jim tudiz umoznuje pouzit stary homologovany motor a dle zetonu ho jakkoliv vylepsovat a konecnou homologaci pro novej rok si udelat az na konci roku. Ono by to bylo v poradku, kdyby platilo to datum nove homologace. Jenze kdyz neplati, tak jsou vlastne cela pravidla k nicemu, protoze pravidla byla psana tak ze vsichni nastoupej do prvniho zavodu s novou homologaci.-
anonym
20:32 03.01.2015 178.40.153.XXXsi uplne mimo, ziadny postupny vyvoj pocas sezony nieje mozny
jedine co je mozne, je odsunut novu homologaciu ale dovtedy musia jazdit so starym motorom bez vylespeni
jazdit sa smie len s homologovanym motorom(plus upravy spolahlivosti, ale tiez len odsuhlasene) ak by spravili nejaku zmenu a je jedno ci pouziju 1 alebo XY zetonov tak uz by ten motor nesplnal homologaciu a teda s nim nemozu jazdit ak by ho samozrejme nepodrobili novej homologacii. no a ak by spravili novu homologaciu ktoru je mozne spravit len raz rocne tak uz ziadne dalsie upravy robit nemozu a nezalezi na tom kolko zetonov by im este ostalo
v buducej sezone vzhladom na tu dieru je mozne jazdit s dvomi specifikaciami motorov, s tym starym z 2014 a s tym ktory si homologuju tento rok. ziadne "medzispecifikacie" neprichadzaju do uvahy-
Karel
23:46 03.01.2015 90.180.29.XXXOpravdu se mýlíš. To co píšeš sává selskej rozum každýmu, ale když si přečteš co podle pravidel a vysvětlení FIA je možný, tak s lítostí potvrzuji že upravená jednotka dle žetonů není to samé jako nová homologace. Ze slova homologace se udělalo jen slove které znamená že od té doby se v dané sezóně již do ní nesmí žetonama zasahovat. Logika říká něco jiného, ale pravda je jiná . To celé ještě může být jedna velká hra pro to aby se všichni dohodli na nějakém kompromisu a jednomyslně to schválili. Pokud se nic nestane a FIA neupřesní co napsala, tak opravdu mimo Hodny budou motory výkonnostně zlepšovány dle žetonů postupně.-
anonym
11:07 04.01.2015 178.40.153.XXXnemylim sa, ved uvidis o par mesiacov :)
do pretekov mozu nasadit len motor ktory presiel homologaciou, potom na nom uz mozu robit len male upravy ktore musia ale byt len za ucelom spolahlivosti alebo znizovania nakladov, samozrejme tieto upravy podliehaju schvaleniu zo strany FIA.
Ak ale vyrobca spravi velku zmenu tak ten motor uz nezodpoveda homologovanej specifikacii a tak nemoze byt nasadeny do pretekov a je jedno ci spravili zmenu za 1 zeton alebo za 10-20 zetonov.
aby mohli nasadit upraveny motor musia ho dat na novu homologaciu ktoru je mozne spravit raz rocne a povodne do malo byt do toho 28.februara, ak ale dostane vyrobca novu homologaciu tak az do dalsej homologacie ktora bude mozna az v 2016 uz nemoze robit ziadne zmeny na motore.
jedine co ta diera v pravidlach dovoluje je to ze nemusia dat motor homologovat do 28.feb. ale mozu tak urobit kedykolvek v priebehu sezony ale dovtedy musia jazdit s motorom ktory zodpoveda homologizacii z roku 2014 bez akychkolvek dalsich uprav(samozrejme male spolahlivostne su dovolene ale tie nechajme stranou lebo tie mohli robit aj pocas tejto sezony).
to vobec nieje tak ako si niektori myslite ze mozu na zaciatku sezony zacat so starym na ktory aplikuju vylepsenia zodpovedajuce napr. 20 zetonom a potom postupne budu aplikovat dalsie az sa dostanu na max. pocet zetonov a daju ho homologovat , takto to fakt nebude
[odkaz na stránku]
precitaj si aj tento clanok, je tam jasne napisane ako je ta diera myslene, najpr zacnu so starym motorom a v priebehu sezony homologuju novy a potom pokracuju s nim
"Upozornili například, že je jasně dáno, že každý tým může homologovat pouze jednu specifikaci motoru. Týmy argumentují, že by toto pravidlo nebylo porušeno, neboť by předtím použili letošní specifikaci pohonné jednotky."-
Karel
11:34 04.01.2015 90.180.29.XXXmusíš hledat i jinde. To hlavni je, a není to z mé hlavy ale v pravidlech to tak prostě je!!!!
Fakt?: Protože nasazení úprav po homologování je jiná jednotka, tudíž nehomologovaná"
Odpoved dle pravidel:
"Neni pravda. Nova ‚verze‘ motoru, ktera vznikla upravami homologovaneho motoru v souladu s clanky 1 a,b,c Prilohy 4 technickych pravidel je zase homologovany motor.
A tím se nemyslí jen spolehlivost, ale i úpravy za účelem zvýšení výkonu dle přidělených žetonů.
..... Prostě pokud to FIA neupřesní, což mohla udělat dávno s doplněním datumu, tak postupný vývoj v rámci žetonů v sezóně pokud jesště v daném roce nemáš homologaci je možný.
Hlavní rozpor je v tom že " Nova ‚verze‘ motoru, ktera vznikla upravami homologovaneho motoru v souladu s clanky 1 a,b,c Prilohy 4 technickych pravidel je zase homologovany motor." Ne nově homologovaný motor. Upravený motor ze spolehlivostních důvodů je to samé jako upravený motor dle žetonů. Alespoň to říkají clanky 1 a,b,c Prilohy 4 technickych pravidel .-
anonym
12:42 04.01.2015 178.40.153.XXXno ved uvidime
ak by to bolo tak ako pises, naco by ferrari a renault tlacili na uvolnenie pravidiel ked pravidla vlastne umoznuju vyvoj pocas sezony? ved tym tlacenim na zmenu len riskovali ze si to fia vsimne skor a stihne tu dieru zaplatat.
renault a ferrari v jednom navrhu chceli aby bolo mozne pouzit 13 z tohtorocnych 32 zetonov az do juna(jula), ale naco taky navrh davali ked podla teba je mozne postupne vyvijat celu sezonu a to lubovolne ako si vyrobca bude priat?
ferrari o tej diere v pravidlach vedelo, tak naco davali navrh ktory keby mercedes schvalil bude znamenat vacsie obmedzenie vyvoja ako tie pravidla kto platia teraz?
-
-
-
-
-
-
-
-
Duncan66
12:51 03.01.2015 89.29.32.XXXFIA by me zajimalo, jestli za vsechny ty paskvily v pravidlech alespon nejaky trapak dostal padaka, nebo nejaky poradnou pokutu apod. Chapu, ze u ruznych technickych pravidel je to komplikovane, ale zrovna tohle pravidlo preci slo napsat pomerne jednoduse, aby neumoznovalo nekolik vykladu.
To je tak neskutecna politika, kam se hranou vlady a parlamenty. To je silene. Jeste stesti, ze v jinych sportech to maji osefovane v ramci moznosti 100x lepe a jednoduseji, alespon vetsinu casu si muze fanousek namlouvat, ze tam jde porad jeste i o ten sport narozdil od SHOW F1 plne politiky a intrik.-
M3
14:41 03.01.2015 46.13.241.XXXFIA nevzala v potaz, že takový automobilový špičky jako Ferrari a Renault nejsou schopný vyrobit motor a raději budou startovat s motorem starým a nechat si Mercedes ještě víc pláchnout. Kdo jinému jámu sám do ní on. K tomu jim ještě další body vyfoukne Williams a půlka sezony a titul je rozhodnut. -
-
-
uzivatel001028
10:51 03.01.2015 90.179.119.XXXFIA si ty pravidla vykládá jak chce. Má to být vrchol motosportu,tak proč stále omezování? Dejte pravidla na bezpečnost a zbytek nechte na stájích. Menší stáje si můžou kupovat potom celý balík od výrobců. Už je to slabé a nezajimavé závodění. Jak se někdo nevybourá je to nuda!!!-
1
11:11 03.01.2015 178.255.168.XXXMě ten komunistickej přístup taky leze krkem. F1 byla vždycky nejdražší serií a mají v ní své role jak TOP týmy tak ty slabé. Co F1 nejvíc prodražuje jsou nesmyslné změny pravidel. Pokud by nebyla klauzule o nutné výdrži motorů a dalších komponent, tak mají menší týmy mnohem větší šanci občas něco urvat-
uzivatel001028
13:40 03.01.2015 90.179.119.XXXDěkuji za mínusy,ale je to už trapné ježdění a ne souboje jak to bývalo. No a teď co to bude na placeném kanále tak to bude už jen pro hrstku lidí. To co bývalo jako velká atrakce je dnes už jen boj o peníze a nic víc. Do toho nesmyslné pravidla která se mění každý rok. Je mi líto,že někteří zapomněli na souboje Schumachera s Hakkinenem a jinými borci.-
Duncan66
14:10 03.01.2015 89.29.32.XXXno nevim, ale souboju je naopak daleko vice nez v minulosti. Tedy pokud nepovazujes za souboj 50 kol ve vlacku. Za souboj ja povazuju, kdyz vidim pokusy o predjeti. A to se deje od sezony 2011 urcite ve vetsi mire, nez za dob "souboju" Schumi Hakkinen,
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek