Restrukturalizace v podání Williamsu ostře kontrastuje s vyhazovy u Ferrari

Jana Šrámková, 23. prosince 2014, 14:05 Google+

Snad každý musel zaregistrovat, že ve Ferrari padají hlavy ve velkém. Po ochodu Alonsa, Domenicaliho, Montezemola, Mattiaciho, Frye, Tombazise či Hamašimy je posledním odcházejícím šéf strategií Neil Martin. Jinak řečeno - Ferrari opustil prezident, dva šéfové týmu, jejich hvězdný pilot, šéf vývoje motorů, šéf inženýr, šéf designer, šéf strategií a šéf inženýr pneumatik. To rozhodně není málo.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 29.12. 11:01) Napište svůj názor
Arrivabene, Maurizio

Arrivabene, Maurizio | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Tyto změny ostře kontrastují se změnami v týmu Williams. Pod vedením Pata Symondse z nekonkurenceschopného vozu v roce 2013 dokázali v další sezóně bojovat o pódiová umístění. A na rozdíl od Maranella, v Grove hlavy nijak radikálně nepadaly.  

"Máme dobrý tým. 95% je stejný jako v roce 2013, ale děláme věci lépe a neohlížíme se. Užíváme si spolupráci a jednáme čestně, neobviňujeme se, ale vycházíme dobře a snažíme se. Je to úžasné. Jsou to schopní lidé, ale nikdo jim nebyl schopen říci, co dělat. Ztratili koncentraci ohledně výkonnosti vozu," prozradil Symonds.

Vedení lidí k co nejlepším výsledkům pro celý tým není lehké, avšak Pat Symonds toto zvládá. Naproti tomu v Maranellu zavládla zcela jiná atmosféra. Po neúspěších se rozhodli vsadit na nové lidi. Ferrari navíc vždy fungovalo jen v případě, kdy bylo vedení stranou a nepletlo se do provozu týmu.

"To dříve zajišťoval Jean Todt a Ross Brawn, když drželi zpět di Montezemola. Paradoxně ten to dělal v sedmdesátých letech, když mírnil Enza Ferrariho. Ne že by byl hlavní management hloupý, ale s jejich perspektivou nemohou chápat všechny mechanismy provozu týmu. Zvlášť, když v něm pracuje 800 zaměstnanců," uvádí magazín Motorsport.

"Když Symonds nebo například Brawn dělají tuto práci, vedení se může soustředit na větší, dlouhodobé potíže. Pokud jsou všichni ve vrcholné formě, může to trvat několik sezón, než se to začne bortit. Stejně tak trvá několik let, než se z dominance přes konkurenceschopnost dostanete k průměrnosti. Ferrari tímto procesem prochází od odchodu Brawna a Todta před osmi lety. A v roce 2014 to došlo k průměrnosti a to vyvolalo reakci."

Nyní je však hlavní otázkou, zda technický ředitel James Allison dokáže inspirovat a zvednout tým jako se to kdysi povedlo Brawnovi. A pokud se podaří udělat pokrok, dokáže se management (Marchionne, Arrivabene) držet zpátky a nechat ho dělat svoji práci? Uvidíme...

Vytisknout

Diskuze: Restrukturalizace v podání Williamsu ostře kontrastuje s vyhazovy u Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 29.12.2014 11:01 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motory

Ferrari: K dohodě ohledně uvolnění pravidel týkajících se motorů nedošlo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud