Sainz jr. o svých pocitech během testů, srovnává loňský a letošní Red Bull

iM2, 30. listopadu 2014, 21:49 Google+

V pátek bylo oznámeno, že druhým jezdcem týmu Toro Rosso pro příští rok bude Carlos Sainz jr., který se stal historicky nejmladším vítězem šampionátu Formule Renault 3,5.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 01.12. 09:53) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Carlos Sainz jr., který je synem legendy automobilových soutěží Carlose Sainze, se stal letos nejmladším vítězem Formule Renault 3,5. Za odměnu byl pozván na test s Formulí 1 do Abú Zabí. V Emirátech si vyzkoušel monopost Red Bull RB10. Jaká byla ovšem lepší oslava jeho vítězství - soukromá nebo test v Abú Zabí? 

"To je těžké posoudit. Je tam více emocí, když vyhrajete titul jako ten ve [Formuli Renault] 3,5, ale pravděpodobně jsem si více užil celý ten den tady [v Abú Zabí]. RB10 je jedním z nejlepších aut na této dráze, takže mít možnost ho řídit - ujet v něm více než 100 kol - je jednoduše neuvěřitelné," říká Carlos Sainz jr. 

Španěl navíc mohl porovnat změny v přítlaku monopostů Formule 1, které se udály se změnou pravidel před rokem 2014. Během testu na Silverstone 2013 totiž jezdil také s monopostem RB9. Od té doby za volantem F1 neseděl. Jak dobré tedy bylo RB10 (s podstatně nižší úrovní přítlaku ve srovnání s RB9) na konci svého vývoje? Nebo se týmu podařilo během roku většinu díky změně pravidel ztraceného přítlaku získat zpět?

"Samozřejmě, že zde byla velká změna [mezi RB9 a RB10], mohl jsem to pocítit především na síle na výjezdech ze zatáček, na kroutícím momentu. Byl jsem tím překvapen, protože loňské auto už mělo dobrou sílu. Kromě toho každý říkal, že auto nemá moc přítlaku, ale já myslím, že se auto chovalo skvěle. Podle mě se chovalo opravdu, opravdu dobře. Byla radost ho řídit."

Vzhledem k tomu, že byl mimo kokpit F1 více než rok - a zrovna rok, ve které se změnilo úplně vše od brzd až po pohonné jednotky - tak jaké to pro jezdce je, přizpůsobit se takto neznámým podmínkám? "Vzal jsem si na to svůj čas [na začátku dne], abych si vybudoval důvěru. Samozřejmě, byl přede mnou dlouhý den, takže jsem si vzal svůj čas a pak postupně zlepšoval svou rychlost. Neměl jsem vůbec žádné problémy, neudělal jsem žádné velké chyby a jsem s tím spokojený," uzavřel Španěl rozhovor pro ofciální web FIA. 

Vytisknout

Diskuze: Sainz jr. o svých pocitech během testů, srovnává loňský a letošní Red Bull

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 01.12.2014 09:53 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

56

Marko: Kdyby Vettel přestupoval k jinému týmu, bylo by to horší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud